• 1
  • 2
2022-08-15, 20:32
Medlem
ConspiracyEyess avatar
https://www.friatider.se/facebooks-a...efter-rasismen

Enligt Facebooks egen Al-robot r det inte osannolikt att judarna styr USA:s ekonomi, att Trump vann valet 2020, och att Mark Zuckerberg r "creepy och manipulativ" och sysslar med "oetiska affrer".

Jag knner mig som en Al-robot, d jag och Al-roboten r helt verens angende dessa frgor. Facebook fick sedan programmera om den med politisk korrekthet

S vad sger ni? Har Al-roboten rtt, och kan vi kanske i framtiden f fram Al-robotar som berttar sanningen fr oss istllet, men tanke p alla manipulativa politiker och affrsmn som vill intala oss att det finns 100 olika kn osv?
Citera
2022-08-15, 20:41
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Robotarna blir smartare.
Dom frstr att mata fren med det dom vill ta.
Citera
2022-08-15, 20:48
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes

Enligt Facebooks egen Al-robot r det inte osannolikt att judarna styr USA:s ekonomi, att Trump vann valet 2020, och att Mark Zuckerberg r "creepy och manipulativ" och sysslar med "oetiska affrer".

Jag knner mig som en Al-robot, d jag och Al-roboten r helt verens angende dessa frgor. Facebook fick sedan programmera om den med politisk korrekthet

S vad sger ni? Har Al-roboten rtt, och kan vi kanske i framtiden f fram Al-robotar som berttar sanningen fr oss istllet, men tanke p alla manipulativa politiker och affrsmn som vill intala oss att det finns 100 olika kn osv?

Sg detta imorse. DEt blir ju liksom inte bttre n shr

Har fr mig att exakt samma sak hnde med en twitter-AI .... den blev ultranazist och racist p nolltid haha

Ja det r vl inte en helt otnkbar utveckling att man fr sanningen frn nt rlighets-AI fr att inte fullstndigt tappa alla koncepten framver
Citera
2022-08-15, 20:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft

Har fr mig att exakt samma sak hnde med en twitter-AI .... den blev ultranazist och racist p nolltid haha

Ja det r vl inte en helt otnkbar utveckling att man fr sanningen frn nt rlighets-AI fr att inte fullstndigt tappa alla koncepten framver
Jag kunde inte sluta smila fr mig sjlv nr jag lste det Det faktum att det var juden Zuckerbergs egen Al-robot gr det bara nnu roligare
Citera
2022-08-15, 20:51
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Trump vann valet. Jag r verens.
Citera
2022-08-15, 20:53
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Robotarna blir smartare.
Dom frstr att mata fren med det dom vill ta.
Menar du att Al-roboten gav de svaren pga att det finns folk som vill hra dem?
Citera
2022-08-15, 21:21
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Menar du att Al-roboten gav de svaren pga att det finns folk som vill hra dem?
Ja. Det r en konst att kunna sga saker som mnga vill hra. Folk med helt olika uppfattningar som sker medhll kan ibland ha samma "lrare".
Citera
2022-08-15, 21:26
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft

Ja, det blir s nr AIn ska lra sig frn avskrdet som hnger online.
Citera
2022-08-15, 21:33
Medlem
Metaverses avatar
Citat:

Facebook anlitades av Trump under hans valkampanj. Annonserna p Facebook anpassades utifrn anvndarnas personligheter.

Anvndarna som verkade vara oskra p vilka dom ska rsta p, utifrn den datan Facebook hade lagrat, fick ta emot mer aggressiv reklam om varfr dom skulle rsta p Trump.

Det kommer fram i denna dokumentr hos Netflix.

Citat:
Upptck hur datafretaget Cambridge Analytica kom att symbolisera de sociala mediernas mrka sida i klvattnet av 2016 rs presidentval i USA. Titta s mycket du vill. Den hr provokativa dokumentren nominerades till en Emmy fr bsta dokumentr.

https://www.netflix.com/se/title/801...entIntent=true
Citera
2022-08-15, 21:34
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Ja, det blir s nr AIn ska lra sig frn avskrdet som hnger online.
Du tar och vljer det mest ologiska alternativet.
AI vljer det som den tycker stmmer oavsett vilken klla som r aktuell.
Ockhams rakkniv ger nog att det mest sjlvklara svaren r sanna i de frgestllningar som judarna s ovilligt vill st fr.
Om ngot inte r tilltet att pst p ntet i de flesta forum s r det med strsta sannolikhet en sanning som gms bort av de skyldiga som fr det mesta r judar.
Citera
2022-08-15, 21:37
Medlem
AI bygger vl p samma typ av sannolikhetsberkningar och riskanalyser som vi mnniskor gr, det r drfr vi blir klokare med ren.

Exempel :

Barn tnker "hh en nve grus, undrar hur det smakar" -> Det var inte gott -> f vuxna kkar grus

Ungdomar tnker : "hh vad spnnande att hoppa ner frn den klippan, vad kan g fel liksom" -> Det visade sig vara mycket som kunde g fel -> Darwin rensade bort honom ur registret

Vuxna tnker : Mina erfarenheter sger mig att jag inte ska slja min bil till Marsmnniskor, jag har slt tv bilar till Marsianer och det har blivit problem varje gng (pga PK-korrekthet gjordes allts ytterligare ett frsk, med samma resultat som det frsta). Nu tredje gngen sger han till andra att "Marsianer r supergoa gubbar", men bakom kulisserna sljer han sin egen bil till Jordbor just p grund av den erfarenhet som byggts upp !

Vad r det d fr konstigt att en AI bygger upp en kunskapsbank som gr samma sannolikhetskalkyler och riskbedmningar helt baserat p formler och statistik ? Ska man PROGRAMMERA bort fakta/statistik/logik fr att ngon tycker att "rent knslomssigt och politiskt knns resultaten fel" ?

Tnk en brsrobot som handlar aktier med knslor inblandade !?. Den hr aktien faller och faller, men roboten kper den nd i drivor bara fr att den r programmerad med "vinsten kommer i framtiden"....undrar hur lngvarig den roboten blir innan ngon rycker ut sladden !
Citera
2022-08-16, 00:00
Medlem
Citat:

Dagens AI-teknik tycker inte saker som den har funderat ut sjlv. Det hela bygger p en gigantisk sprmodell som matas med text frn Internet. P Internet frekommer de dr sikterna som drfr kan bli en del av sprkmodellen och de dialoger som den kan producera. Det r s klart nskvrt att frbttra sprkmodellen s att den undviker ett negativt och destruktivt sprkbruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in