2022-08-16, 16:21
Medlem
Hej.jag är rätt lång och jag jobbar på ett jobb som har väldigt korta skjortor som standard. Även fast jag har ökat på storleken.

När jag stoppar in skjortan innanför byxorna (som är klädkoden) så åker den väldigt lätt upp igen så fort jag har böjt mig ner och plockat upp en sak på golvet tex. och sen hänger den utanför igen.

Jag skulle vilja ha tips på hur jag låser fast skjortan i byxorna så den aldrig åker ur. Spika fast den?

Tips?
Citera
2022-08-16, 16:26
Medlem
Sleepysuns avatar
Testa att googla "Skjorthållare".
Citera
2022-08-16, 16:27
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Hej.jag är rätt lång och jag jobbar på ett jobb som har väldigt korta skjortor som standard. Även fast jag har ökat på storleken.

När jag stoppar in skjortan innanför byxorna (som är klädkoden) så åker den väldigt lätt upp igen så fort jag har böjt mig ner och plockat upp en sak på golvet tex. och sen hänger den utanför igen.

Jag skulle vilja ha tips på hur jag låser fast skjortan i byxorna så den aldrig åker ur. Spika fast den?

Tips?
Kan du inte köpa en skjorta som du bara använder på jobbet?

Även fast om du behöver betala det från din egna ficka så är det väl värt pengarna om det får dig att känna mer bekväm med en skjorta som passar dig?
Citera
2022-08-16, 16:40
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har du övervägt säkerhetsnålar? Annars hade jag nog tagit ett snack med chefen om jag kände att företagets standard kläder inte passar mig. Det mesta går att lösa med ett enkelt samtal.
Citera
2022-08-16, 19:04
Medlem
Jupp, snacka med chefen så borde det lösa sig
Citera
2022-08-16, 19:18
Medlem
ApolloSthlms avatar
Ett ord: silvertejp.
Citat:

Tips?
Citera
2022-08-16, 19:25
Medlem
FInns ju xtra långa skjortor, kanske det räcker om du kör samma färgval som arbetsskjortorna
Citera
2022-08-16, 19:28
Medlem
Citat:

Tips?

Den är väll för kort oftast brukar billiga kläder ha sämre passform . Du får köpa i tall alltså längre passform mer figursydd för dig . Mått shoppa
Citera
2022-08-16, 19:29
Medlem
Borasare1980s avatar
Dra upp kalsongerna extra högt och stoppa skjortan innanför. Min gamle träslöjdslärare brukade göra detta.
Citera
2022-08-17, 00:26
Medlem
En "jobb"-skjorta ska väl vara "jobb:ig"? HAHAHAHAHAHAHA
Citera
2022-08-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Den är väll för kort oftast brukar billiga kläder ha sämre passform . Du får köpa i tall alltså längre passform mer figursydd för dig . Mått shoppa

Ja, den är vällll det..

Ps. Varför skriver vi så många l?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in