Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
Ja, nu verkar Moodysson vara p gng med tvan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nt mrkligt jag noterade r att Ola Rapace inte fr vara med fr SF, utan erstts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort fr att bli svartlistad av SF? Knullat fr mnga horor?
r inte tnkt som en skvallertrd om bara honom, utan om tvan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men knner mig ytterst tveksam nd och knns mer som att Lukas vill ha in lite deg.
https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Kanske ett bra exempel p vr tids visionslshet i kulturen och brist p nyfikenhet och att anvnda konsten som ett stt att visa vgen mot ngot tankestimulerande nytt?
Samtidsmnniskan gr p Rolling Stones-konserter och drmmer sig musikaliskt 40-50-60 r tillbaka i tiden. SF konstnrliga kreativitet strcker sig som nmndes ovan till uppfljare av typen "Hajen 4". SvT ska gra tecknade julfilmer baserade p Astrid Lindgren berttelser fr att stadkomma en ny lgereldseffekt p julaftonen vid sidan av Kalle Anka.
r allt det hr en konstnrlig kris efter att kulturarbetarna inte ftt jobba p tv r under Corona-pandemins nedstngning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnrligt intressant n vad decenniets brjan har frt med sig.