Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-19, 07:56
Medlem
qaaqs avatar
Ja, nu verkar Moodysson vara p gng med tvan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nt mrkligt jag noterade r att Ola Rapace inte fr vara med fr SF, utan erstts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort fr att bli svartlistad av SF? Knullat fr mnga horor?

r inte tnkt som en skvallertrd om bara honom, utan om tvan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men knner mig ytterst tveksam nd och knns mer som att Lukas vill ha in lite deg.

https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Citera
2022-08-19, 07:58
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Det r ju skit B att Ola inte fr vara med. Det snker hela konceptet med en uppfljare rejlt.
Citera
2022-08-19, 08:01
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Det r ju skit B att Ola inte fr vara med. Det snker hela konceptet med en uppfljare rejlt.
Ja, han hade ju en ganska viktigt roll dr som nyfiken p bglivet
Citera
2022-08-19, 08:03
Medlem
Tarrous avatar
Norge levererar Vrldens vrsta mnniska och Danmark levererar En runda till.

Sverige erbjuder kvalitetsfilm som Gta Kanal 4 och Tillsammans 2
Citera
2022-08-19, 08:05
Medlem
GoUoDs avatar
Vad ska de f ut av detta ... ska den spelas in med samma kamerateknik som frra, fr att fnga stuket? Vore i s fall rtt frnt.
Senast redigerad av GoUoD 2022-08-19 kl. 08:12.
Citera
2022-08-19, 08:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
r det inte bttre att lta avliva karaktren och satsa p en helt ny karaktr istllet fr att byta skdespelare?

Kan ju vara s enkelt att Ola inte vill vara med...

Jag gillar orginalet och tycker att det kanske vore bttre att gra en helt annan film. Den kunde ju handla om det andra kollektivet moder jord (hette de vl)? Eller varfr inte en film som utspelar sig ngra r senare dr Stefan och Eva nu r tonringar och den ena r hrdrockare och den andre synthare?
Senast redigerad av Reverend.Camden 2022-08-19 kl. 08:18.
Citera
2022-08-19, 08:15
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja, nu verkar Moodysson vara p gng med tvan, med stora delar av ensamblen tillbaka, men nt mrkligt jag noterade r att Ola Rapace inte fr vara med fr SF, utan erstts av Jonas Karlsson.
Vad har han gjort fr att bli svartlistad av SF? Knullat fr mnga horor?

r inte tnkt som en skvallertrd om bara honom, utan om tvan eller Tillsamman 99 som den ska heta. Kan bli kul, men knner mig ytterst tveksam nd och knns mer som att Lukas vill ha in lite deg.

https://www.svd.se/a/JxKLk7/aterfore...ya-tillsammans
Kanske ett bra exempel p vr tids visionslshet i kulturen och brist p nyfikenhet och att anvnda konsten som ett stt att visa vgen mot ngot tankestimulerande nytt?

Samtidsmnniskan gr p Rolling Stones-konserter och drmmer sig musikaliskt 40-50-60 r tillbaka i tiden. SF konstnrliga kreativitet strcker sig som nmndes ovan till uppfljare av typen "Hajen 4". SvT ska gra tecknade julfilmer baserade p Astrid Lindgren berttelser fr att stadkomma en ny lgereldseffekt p julaftonen vid sidan av Kalle Anka.

r allt det hr en konstnrlig kris efter att kulturarbetarna inte ftt jobba p tv r under Corona-pandemins nedstngning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnrligt intressant n vad decenniets brjan har frt med sig.
Citera
2022-08-19, 08:19
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Kanske ett bra exempel p vr tids visionslshet i kulturen och brist p nyfikenhet och att anvnda konsten som ett stt att visa vgen mot ngot tankestimulerande nytt?

Samtidsmnniskan gr p Rolling Stones-konserter och drmmer sig musikaliskt 40-50-60 r tillbaka i tiden. SF konstnrliga kreativitet strcker sig som nmndes ovan till uppfljare av typen "Hajen 4". SvT ska gra tecknade julfilmer baserade p Astrid Lindgren berttelser fr att stadkomma en ny lgereldseffekt p julaftonen vid sidan av Kalle Anka.

r allt det hr en konstnrlig kris efter att kulturarbetarna inte ftt jobba p tv r under Corona-pandemins nedstngning? Jag hoppas att slutet av 2020-talet blir mer kulturellt och konstnrligt intressant n vad decenniets brjan har frt med sig.
Kris brukar ju skapa den bsta konsten... Mnniskan behver tydligen lida fr att vara kreativ.
Citera
2022-08-19, 08:28
Medlem
qaaqs avatar
Om det nu r s (enligt skvallertrden) att Ola gtt ner sig i herointrsket eller bara mr piss av andra anledningar, s kan vi ju ha frklaringen, men nd trkigt att han inte fr va med. Svrt att nd inte gilla honom sen Hoffa-tiden.

Jonas blir nog en bra ersttare, men blir nd inte samma sak. Micke Nyqvist r ju inte heller med eftersom han dog, men men....

jag r rdd att filmen blir skit, och har svrt att se hur Lukas skulle kunna gra en liknande fortsttning. Man vill iaf inte bara se den fr att "se hur det gtt fr dem".
Citera
2022-08-19, 08:32
Medlem
Tarrous avatar
Blir kvalitn p denna episka uppfljare i niv med senaste Jnssonligan -filmen kommer Svenska filminstitutet vara njda.
Citera
2022-08-19, 08:54
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag har lga frvntningar p den hr filmen. Men jag r rtt sker p att jag kommer att se den. Tillsammans var jvligt kul nr den kom fr 22 r sedan, men tyvrr brukar uppfljaren inte hlla samma mtt.
Citera
2022-08-19, 09:19
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Blir kvalitn p denna episka uppfljare i niv med senaste Jnssonligan -filmen kommer Svenska filminstitutet vara njda.
nja, s dlig tror jag inte den blir. Moodysson borde iaf ha ngra konstnrliga ambitioner kvar, trots att han blivit ldre och kanske mossigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in