2022-08-20, 00:48
Medlem
Han verkar ha en bakgrund inom media och journalistik. Sprider galna konspirationsteorier som att terrorattacken på drottninggatan var fejkad. Han ringer även olika myndigheter och instanser. Får autismvibbar från honom. Vad tycker ni?

https://www.youtube.com/channel/UC8p...ltI_qAN7nJo5FA
Citera
2022-10-10, 00:14
Medlem
Jag har svårt att lita på denna gubbe. I ett inslag jag såg nyligen https://www.youtube.com/watch?v=Z1E0yCnW1iU&t=41s så påstår han att det föreligger diskrepans mellan reporterns film och vad SVT visar. Hallå i kiosken ! Dom visar samma sak. I filmen visas en kvinna som berättar hur ryska soldater flyr i lastbilar. Stensö säger att han inte kan ryska. Ändå säger han sig ana att kvinnan säger att de ryska soldaterna är fega. Sicken PAJAS ! Han tycks också blanda ihop orterna Izium och Balaklya i avsikt att förvirra. Nej den gubbens inslag skall man noga granska.
Citera
2022-10-15, 05:12
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Han verkar ha en bakgrund inom media och journalistik. Sprider galna konspirationsteorier som att terrorattacken på drottninggatan var fejkad. Han ringer även olika myndigheter och instanser. Får autismvibbar från honom. Vad tycker ni?

https://www.youtube.com/channel/UC8p...ltI_qAN7nJo5FA

Vilken bakgrund inom media?
Att han känner Martin A*g*rd på *ft*nbl*d*t?

Hur många personer, som är "YouTubers", bloggare, etc är inte antingen autistiska eller "aspergare"?

Lägg därtill: till "regelrätta" mytomaner, som alltför ofta synes florera och orera vitt och brett om hägt och lågt.

Allt i "yttrandefrihetens" och "demokratins" "tjänst", såklart.

Så att allt klarnar och alla "vaknar".

Exemplen är otaliga.
Det måste givetvis vara något implementerat, inplanterat i dricksvattnet.
🙄
Senast redigerad av GhostofDemocracy 2022-10-15 kl. 05:14.
Citera
2022-12-23, 07:25
Medlem
GhostofDemocracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofDemocracy
Vilken bakgrund inom media?
Att han känner Martin A*g*rd på *ft*nbl*d*t?

Hur många personer, som är "YouTubers", bloggare, etc är inte antingen autistiska eller "aspergare"?

Lägg därtill: till "regelrätta" mytomaner, som alltför ofta synes florera och orera vitt och brett om hägt och lågt.

Allt i "yttrandefrihetens" och "demokratins" "tjänst", såklart.

Så att allt klarnar och alla "vaknar".

Exemplen är otaliga.
Det måste givetvis vara något implementerat, inplanterat i dricksvattnet.
🙄

Jag har noterat att citatet har använts på annat håll. Menade såklart "högt".
Menade såklart mycket mer än så.
Blev kanske felciterad.
Citera
2023-04-14, 23:46
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Martin Stensö, https://facebook.com/profile.php?id=100089782983383 har i går sett Kustbevakningens Dash-8 och blev helt till sig.

"Dom här planen som på låg höjd som inte syns på flighttracker, vad handlar det om?"

60 svar varav en hel del från foliehattar. Någon prickade rätt med Kustbevakningen, men det avfärdade Martin. Det är inte logiskt, men Martin borde testa Marintraffic istället om han vill spana efter Kustbevakningens flygplan. KBV 502 finner man där.

Det verkar ha gått utför för honom ett bra tag nu. När han inte trakasserar personal på myndigheter sitter han mest ute vid havet och filosoferar och tigger pengar.
Ingen fru eller barn, antar jag?
Senast redigerad av MarkoMirketik 2023-04-14 kl. 23:54.
Citera
2023-04-29, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkoMirketik
Martin Stensö, https://facebook.com/profile.php?id=100089782983383 har i går sett Kustbevakningens Dash-8 och blev helt till sig.

"Dom här planen som på låg höjd som inte syns på flighttracker, vad handlar det om?"

60 svar varav en hel del från foliehattar. Någon prickade rätt med Kustbevakningen, men det avfärdade Martin. Det är inte logiskt, men Martin borde testa Marintraffic istället om han vill spana efter Kustbevakningens flygplan. KBV 502 finner man där.

Det verkar ha gått utför för honom ett bra tag nu. När han inte trakasserar personal på myndigheter sitter han mest ute vid havet och filosoferar och tigger pengar.
Ingen fru eller barn, antar jag?
Får inte fram nåt av fb länken (är ju omöjligt länk inlägg på fb) men minns Dash-8 snacket och tyckte inte han överdrev. Bra att han får dig att känna dig obekväm, låter som en offentliganställd som är rädd att förlora ditt meningslösa jobb. Och fru och barn kanske. Vi kanske får se dig sitta vid havet och filosoferar

Edit:
Märkligt jag fick notis om din citering idag för 1h sen
Senast redigerad av Cicadina 2023-04-29 kl. 08:56.
Citera
2023-05-24, 20:32
Medlem
MarkoMirketiks avatar
I dag har Martin sett tre vita streck på himlen och undrat vad det är för tremotorigt flygplan. Det slog honom aldrig att det kunde vara spår efter fler än ett flygplan. Alla andra förstod det utom Martin.
Citera
2023-05-31, 09:51
Medlem
Finns det undersökningar på om galenpannor som dessa blir fler eller är det bara deras räckvidd som ökat? Tycker mig stöta på fler som dessa nuförtiden i verkliga livet också.
Citera
2023-05-31, 10:23
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Finns det undersökningar på om galenpannor som dessa blir fler eller är det bara deras räckvidd som ökat? Tycker mig stöta på fler som dessa nuförtiden i verkliga livet också.

Hur bisarr verklighetsuppfattning du än har, så hittar du någon på internet som delar den.
Benägenheten att hysa paranoida uppfattningar är något som jag tror att man har med sig i sin personligheten, eller genom neuropsykiatriska tillstånd. Men det var nog lättare att få en "reality check" förr, när man inte kunde fastna i communities på nätet.
Citera
2023-05-31, 17:31
Det verkar vara en person med för mycket fritid. Förmodligen autist.
Citera
2023-06-26, 16:09
Medlem
Ser inga tecken på att han är mediaskolad, men autismen lyser starkt hos honom.
Citera
2023-06-27, 10:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vad lever människan av? Har han något jobb? Ärvda pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in