Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-03, 22:42
Medlem
mikke1234s avatar
Hur ställer ni er till det? Brukar ni måla påverkade av alkohol eller annat?

Tar ni några öl innan ni skall köra för att stilla nerverna? Det är ju mycket vanligt med de flesta typer av brott att man stillar nerverna med "droger".

Min uppfattning är att 2 öl kan va bra för kreativiteten ,men mycket mer än det är oseriöst och onödigt.
Citera
2006-07-03, 23:43
Medlem
syco_00s avatar
För mycket sprit påverkar ju koordinationen mycket (verkligen?), så nä, men som du sa, 2 öl är nog.
Citera
2006-07-04, 00:35
Medlem
grimms avatar
händer atrt jag går ut o målar när jag druckit.. men då blir det oftast kromblaffor och knappt nåt pill.
Citera
2006-07-04, 16:52
Medlem
Mandarks avatar
Målar väldigt ofta i samband med att jag har druckit. Inte för att jag är ett nervvrak som behöver något lugnande, snarare därför att jag ofta är full när jag umgås med min sämre hälft inom graffitin. Stilen blir sämre men linjerna brukar sitta rätt bra. Åtminstone om man ska köra lite mjukare rörelser. En stor nackdel är dock att jag tappar vettet totalt så fort jag får lite öl i kroppen, det första som ryker för mig när jag blir full är min förmåga att bedöma risker. Vilket iofs kan leda till väldigt produktiva nätter men ändå...dumt. Föredrar, naturligtvis, att vara nykter när jag målar. Man är mer alert och resultatet ser bättre ut i gryningens ljus.

Av princip så målar jag aldrig (har väl hänt nån enstaka gång) med andra droger i kroppen. Om inte annat så orkar jag inte med att torska för ringa narkotikabrott i samma veva som jag torskar för skadegörelse. Tårta på tårta. Fast det känns ju lite lockande att ge sig på att måla nåt lagligt med hallucinogener i systemet
Citera
2006-07-04, 16:58
Medlem
Jag målar aldrig annat än lätt sömnbrist ? ^^

Jag svarar för att inte majoriteten kommmer skriva lätt påverkan på t.ex. alkohol eller droger. Tror inte så många kommer svara som inte är påverkade, därför lägger jag mitt inlägg.
Citera
2006-07-05, 01:29
Medlem
Geniuzs avatar
Det som Manadark säger känner man ju igen.
Oavsett om man är påverkad av en större mängd,narkotika eller alkohol så försvinner ens förmåga att förutse risker.Man agerar på ett mer impulsivt sätt.
Nu talar jag ju bara från min egna synvinkel,alla individer är olika och alla reagerar inte likadant av samma mängd alkohol/narkotika.
Sen finns det fördelar med att vara påverkad också.
Fyllebomba like '95.
Citera
2006-07-05, 01:47
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Haha, jag reppar nog nästan mer fyllebombing än annat!
Har gjort massa sköna fyllesaker, bl.a har jag bombat ner en hel buss på fyllan och sparkat sönder säten. Ensam, framför 5 gamla tjejkompisar.. kul medelande man hade när man vaknade "VAD FAN GJORDE DU IGÅR? ÄR DU HELT CP!". Jag har aldrig mer pratat med dem.. (De är "duktiga" flickor, söta och så, men hatar allt såntdär).

Jag skulle aldrig sätta mig och supa före jag planerat att gå ut och måla, det är bara onödigt. Kanske dricka några folköl, jag vet inte, men jag gillar att dricka folköl och skissa. Men däremot blir jag alltid så taggad när jag druckit, vräker ner ett par kannor i väskan och ger mig ut på destruction derby...

Röka gräs när jag målar skulle jag aldrig palla, jag är en ganska nojjig snubbe när jag målar och blir inte mer chill av röka direkt. Dessutom onödigt med dubbeltorsk.
Citera
2006-07-05, 04:19
Medlem
kasks avatar
Tunnlar och andra relativt säkra ställen kan man ju köra påverkad av både det ena och det andra.
Men skulle fan inte knalla till yarden stekt som ett jävla får direkt.
Citera
2006-07-05, 12:03
Medlem
ofins avatar
alkohol gör ju sitt till... klättrade upp på ett tak via en brandstege och konkade förutom några cans med oss en vanlig aluminiumstege upp för att komma upp hela vägen, fanns flera nivåer på taket... lät nog inget alls...
Citera
2006-07-05, 19:41
Medlem
mikke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Haha, jag reppar nog nästan mer fyllebombing än annat!
Har gjort massa sköna fyllesaker, bl.a har jag bombat ner en hel buss på fyllan och sparkat sönder säten. Ensam, framför 5 gamla tjejkompisar.. kul medelande man hade när man vaknade "VAD FAN GJORDE DU IGÅR? ÄR DU HELT CP!". Jag har aldrig mer pratat med dem.. (De är "duktiga" flickor, söta och så, men hatar allt såntdär).

.

hehe
det e sådant där som man stör sig på, får man en penna eller burk på fyllan kan det spåra rejält o man vaknar med en hyffsat go ångest.
Citera
2006-07-05, 22:00
Medlem
Fyllebombing!!
Citera
2006-07-05, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Hur ställer ni er till det? Brukar ni måla påverkade av alkohol eller annat?

Tar ni några öl innan ni skall köra för att stilla nerverna? Det är ju mycket vanligt med de flesta typer av brott att man stillar nerverna med "droger".

Min uppfattning är att 2 öl kan va bra för kreativiteten ,men mycket mer än det är oseriöst och onödigt.
Jag har målat full två gånger och båda gångerna har slutat i cellen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in