Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-08-31, 14:56
Medlem
Släpp den jävla konsumtionshetsen så behöver ni inte jobba eller ta massa värdelösa lån, som enbart någon eller några andra förutom ni själva tjänar på i slutändan. Gå ut och gå i skogen på dagarna eller börja spring i skogen och finn ert egna inre istället.
Citera
2022-08-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Förstår din känsla. Raka veckor är verkligen själadödande. Jag jobbar obekvämt/oregelbundet sedan flertalet år tillbaka. Skönt att vara ledig mitt i veckan och varannan helg.

Kanske dock inte är möjligt inom ditt gebit?

This..under pandemin hade vi 50 procent hemma, 50 kontoret. Alla mådde så bra och stämningen var på topp både när vi möttes på kontoret och i teams. Bra produktivitet och noll sjukdommar och noll gnäll.

Fastforward till påsk då vi "tvingades" tillbaka till kontoret, kritiken lät inte vänta sig så vi "tvingade" chefen att att återinföra jobba hemifrån.

Nu blev det bara en dag i veckan, men gör ända så satans mycket positivt med humöret när man kan slippa just dom där raka veckorna du pratar om.
Citera
2022-08-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Helt klart slösar man bort livet på jobb. Därför jag t.ex. lägger min tid på allt annat i så stor mån jag kan.
Behöver inget lyxliv liksom, har jag så jag klarar mig och kan göra det jag vill är det nog. Däremot är det extremt dyrt att bo i Sverige och dyrare blir det.

När jobbet inte höjer livskvalitén kmr folk sluta jobba. Vi är rätt nära den smärtgränsen, man måste tjäna en hel del för att livskvalitén ska gå upp. Om något har man mer tid att ta hand om sig själv utan jobb, tid för träning, umgänge, resa och laga bra mat från grunden.

Exakt om jag på riktigt ska ta hand om mig så som jag gör på helgen så tar det en jäkla tid med allt ifrån träning men också att bara få vara.
När man jobbar mycket så märker man att man har svårt o bara koppla av för mig är det en viktig sak jag börjat prioritera i mitt liv att ibland inte någonting utan låta timmar gå utan o planera upp dom och typ ge sig ut i skogen o vandra o bara dagdriva det ger mig ro men detta funkar ej med ett klassiskt heltidsjobb.

Men har tänkt på att i framtiden skära ner på min arbetstid så jag kan bara vara mer livet är mer än o konsumera prylar.
Citera
2022-08-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Jag undrar om du inte jobbar treskift på syltfabriken trots allt, och bara drömmer om att du "tjänar pengar på din uppfinningsrikedom"!

Om du inte lever på bidrag, inte studerar, och inte jobbar, så får du Skatteverket på dig. Du kommer bli sköntaxerad, det händer rent av skötsamma pensionärer. Betalar du inte, får du skatteskulder, och dessa blir du inte av med. Skatt och döden kommer man inte undan.

Erkänn bara att du är sjukpensionär eller något, istället för att hitta på sagor.
Och vad ska skatteverket göra då? Hota med nyp i örat?
Citera
2022-08-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGGEBALLE
Hej

Efter att ha haft semester i tre veckor så har jag kommit underfund med att jag inte orkar jobba längre. 7-16 jobb känns som att man slösar bort livet. Vill tillägga att jag är 32 år och alltid känt samma sak. Andra kommer en halvtimme innan vi ska börja jobba och har med sig frukost och matlåda varje dag. Men jag orkar aldrig tänka på sånt. Vill hellre gå på akassa ett tag. Vad tycker ni jag ska göra?

Gör det du känner för att göra, låt inte andra styra dig. Ingen kommer tacka dig när du är helt utsliten i kroppen utan då är det adjöss och in med ny yngre förmåga som ersätter dig.
När du går på bidrag hinner du göra saker under dagarna och sånt som du vill göra. Gymma, måla/teckna, kasta dart eller vilken hobby som helst.
Visserligen med sämre ekonomi MEN du har det som andra sliter halvt ihjäl sig för att få dvs ledighet.

Finns inget att skämmas för, så passa på att leva lite också medan du är ung
För något som alla är likvärdiga på rik som fattig är tid. Den är begränsad och en vacker dag så ligger man några meter ned i jorden.
Citera
2022-09-01, 00:09
Medlem
Skaffa ett arbete du trivs med. Jag jobbar en vecka och är ledig en. Längtar till jobbet. Tjänar väl inte som genomsnittet här på fb, men över 30k efter skatt. Status och respekt är bara trams i en sjuk värld. Bättre att trivas med livet och ta hand om sin familj.

A-Kassa är för svaga dåliga människor som tär på samhällskroppen.
Citera
2022-09-02, 22:16
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Förtidspension? säg gärna hur du gjorde det isåfall alltid intressant o se folks strategier

Själv så märker jag att om man ej har barn stor villa o bil så kan man mem en medelinkomst snabbt få upp ett frihetskapital om man ej suktar efter för mycket prylar o vill äga massa saker
Jag körde väldigt basic. Köpte lgh nära jobbet. Jobbade mycket övertid och amorterde noll. Satsade på börsen ist. En mix av flyt och strategi som gjorde mig ekonomiskt oberoende tidigare än jag trodde..
Citera
2022-09-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGGEBALLE
Hej

Efter att ha haft semester i tre veckor så har jag kommit underfund med att jag inte orkar jobba längre. 7-16 jobb känns som att man slösar bort livet. Vill tillägga att jag är 32 år och alltid känt samma sak. Andra kommer en halvtimme innan vi ska börja jobba och har med sig frukost och matlåda varje dag. Men jag orkar aldrig tänka på sånt. Vill hellre gå på akassa ett tag. Vad tycker ni jag ska göra?
Barnen i Afrika orkar inte heller så du är inte ensam. Fan vad jobbigt livet är för dig. Trots att du har det bättre än 99,99% av människorna som har levt i historien så är det väldigt jobbigt för dig och vi alla tycker väldigt synd om dig.
Citera
2022-09-05, 22:35
Medlem
testa göra så här lämna svergie ett tag typ två eller tre år bo utomlands jag drog utomlands i lite vändor just nu befinner jag mig på cypern där jag jobbar och verkar som dive master. riktigt nice, skönt att bryta av mot svergie

försök hitta någon hobby, det kan vara som så att du behöver utmaningar, antingen får du det via jobbet eller via någon hoppy. så kämpa på är mitt tips.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in