Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-09-04, 10:36
Medlem
FarbrorAgges avatar
Alexander Bard säger att ingen är mer trovärdig än Jimmie i valet 2022. Vidare tror han att SD kommer att "blåsa om Socialdemokraterna" inom en snar framtid, dvs att SD kommer att bli största parti framöver. Bard säger också att Moderaterna aldrig mer kommer att kunna bilda regering i Sverige.
Är Bards analys korrekt?

https://www.youtube.com/watch?v=TyauEzHUOkg
Citera
2022-09-04, 10:40
Medlem
Efebofilkustens avatar
"Mest trovärdig", absolut.

Gubben är nog rätt nära sanningen iallafall.. hoppas jag.
Senast redigerad av Efebofilkusten 2022-09-04 kl. 10:43.
Citera
2022-09-04, 10:46
Medlem
fittslems avatar
Ja det är det rimligast, jag hoppas M och KD kan svälja stoltheten lite agera stödparti till SD. Dom har sagt att dom inte kommer göra det men det är hög tid att dom släpper fram Jimmie nu.
Citera
2022-09-04, 10:55
Bannlyst
Alla jag känner ska rösta på SD, tror SD kan få 40% i detta val.
Citera
2022-09-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Alexander Bard säger att ingen är mer trovärdig än Jimmie i valet 2022. Vidare tror han att SD kommer att "blåsa om Socialdemokraterna" inom en snar framtid, dvs att SD kommer att bli största parti framöver. Bard säger också att Moderaterna aldrig mer kommer att kunna bilda regering i Sverige.
Är Bards analys korrekt?

Alexander är ju en intellektuell, och filosof. Och han har fått rätt i flera ämnen han förutspått förr.
Citera
2022-09-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Alla jag känner ska rösta på SD, tror SD kan få 40% i detta val.

Mycket troligt..nu när både de rödgröna och fd Alliansen har misslyckats med invandrarpolitiken i 16 år. 4 skjutningar i Göteborg på EN vecka när gängen härjar runt samt allt runt omkring i landet. Om SD har lösningen så är det välkommet.
De andra partierna är handlingsförlamade i den här frågan.
Citera
2022-09-04, 11:13
Medlem
DoktorNos avatar
Bard har rätt i att Åkesson är den mest trovärdiga av partiledarna. Men jag tror inte att SD blir största parti. Inte en solklar vinnare åtminstone. Jag tror på "dött lopp" mellan de tre största. Att M, S och SD får ca 20% vardera och att mindre än 1% kommer att skilja dem åt.

Till valet 2026 hoppas jag dessutom att dessa tre kommer att bilda regering. I alla fall om S och M tills dess insett att den s.k värdegrunden sätter käppar i hjulen och att samarbete över block- och partigränserna kommer att behövas för att få Sverige att fungera.
En önskedröm javisst, men ibland behövs såna också.
Citera
2022-09-04, 11:14
Medlem
Sladdarens avatar
SD har ju siat om jättemycket konsekvenser innan dom skedde av en annan politik som gick igenom, så visst, ingen kan ju påstå att SD haft fel
Citera
2022-09-04, 11:17
Om S hade lite i telligens skulle dom bilda en stor och stabil regering med SD och i princip ha makten resten av 2000 talet.
Citera
2022-09-04, 11:20
Medlem
Citat:
Är Bards analys korrekt?

Sossarna hat och smutskastning av SD är ju minst sagt missslyckad. Rena självmälet. Makt o pengar är allt dagen sossar bryr sig om samt att importera nya väljare.
Citera
2022-09-04, 11:22
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Är Bards analys korrekt?

Man kan säga och tycka vad man vill om herr Bard, men han är en synnerligen skarp och klarsynt man i många frågor. När han pratar ska man lyssna.

Att (s) kommer bli omblåsta på ett eller annat vis är rätt självklart. De har helt tappat sin väljarbas, deras enda räddning är att väljarbasen inte själva insett det ännu. När det ljuset tänds är det ridå för (s), i varje fall från de nivåer de blivit bortskämda med. De var i grunden ett arbetarparti och stod på arbetarens sida. De är idag, medvetet eller inte vet jag ej, ombildat sig till ett bidragsparti. De står på bidragstagarnas sida. Som arbetare och löntagare var det länge sen det lönade sig att rösta på (s). Många har hängt kvar i villfarelsen att (s) bygger en stark välfärd, men i själva verket skär man ned på välfärden. Länkar till en rapport från Katalys, ett oberoende fackligt institut, som adresserar frågan:

https://www.katalys.org/wp-content/u...-valfarden.pdf
Citera
2022-09-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Man kan säga och tycka vad man vill om herr Bard, men han är en synnerligen skarp och klarsynt man i många frågor. När han pratar ska man lyssna.

Att (s) kommer bli omblåsta på ett eller annat vis är rätt självklart. De har helt tappat sin väljarbas, deras enda räddning är att väljarbasen inte själva insett det ännu. När det ljuset tänds är det ridå för (s), i varje fall från de nivåer de blivit bortskämda med. De var i grunden ett arbetarparti och stod på arbetarens sida. De är idag, medvetet eller inte vet jag ej, ombildat sig till ett bidragsparti. De står på bidragstagarnas sida. Som arbetare och löntagare var det länge sen det lönade sig att rösta på (s). Många har hängt kvar i villfarelsen att (s) bygger en stark välfärd, men i själva verket skär man ned på välfärden. Länkar till en rapport från Katalys, ett oberoende fackligt institut, som adresserar frågan:

https://www.katalys.org/wp-content/u...-valfarden.pdf
Katalys är ju i princip sossebefäst. Att kalla det "oberoende" är en rejäl sanning med modifikation! Det är ofta behäftat med personer som befinner sig inom vänsterfalangen av socialdemokratin, d.v.s. mer bidrag, mer invandring och ökade skatter. Exempel på person inom Katalys är Daniel Suhonen. Mer vänster inom S går det inte att hitta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in