Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 23:40
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har alltid haft intrycket att Charles är lite bakom flötet, nu som senil åldring lär han knappast prestera något. Jag tror inte att han blir en bra regent, tvärtom.

Vad grundar du det att han skulle vara senil på?
Citera
2022-09-08, 23:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Vet det, men när man dör av ålder sådär är det väl hjärtat som slutar slå och utan det följer resten med in i döden. Vet att hjärnan kan dö först men menar just åldersdöd.

Ja, så har det säkert varit i det här fallet.

Nu har jag inte varit närvarande när någon dött, men med en sådan här död tänker jag att man är väldigt matt, och en del dör nog i en sömn orsakad av att kroppen är på väg att lägga av.
Citera
2022-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har alltid haft intrycket att Charles är lite bakom flötet, nu som senil åldring lär han knappast prestera något. Jag tror inte att han blir en bra regent, tvärtom.

Menar du att han skulle vara dement pga sin ålder? Hans förälder var då inte dementa vid den åldern, sånt är ofta ärftligt! Och 2 år yngre än Trump är han också Charles!
Citera
2022-09-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, så har det säkert varit i det här fallet.

Nu har jag inte varit närvarande när någon dött, men med en sådan här död tänker jag att man är väldigt matt, och en del dör nog i en sömn orsakad av att kroppen är på väg att lägga av.

Precis. Man somnar och sen somnar man permanent. Väldigt behagligt avslut.
Citera
2022-09-08, 23:48
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

Vad ihåligt det känns, inombords. Historien vänder blad så tydligt framför våra ögon.
Något som alltid funnits, finns inte längre mer och kommer aldrig åter.

Hatten av till våra engelska bröder o systrar.
Drottningen var mer än bara en engelsk symbol. Hon var en era, för världen.

Verkligen. Statschef över 15 suveräna nationer, Storbritanniens längst regerande monark - med flera generationer som aldrig haft något annat statsöverhuvud. Kanada, Australien, Nya Zeeland.. Hon träffade till och med Winston Churchill. Världens mest kända person. Världens mest beresta monark. Hennes betydelse som regent - kan inte nog understrykas.

Talet om hur hon kommer att tillägna sitt liv och sin gärning i samhällets tjänst ( - två år efter andra världskrigets slut, 1947! ) - är legendariskt.
Ett par år senare dör hennes far alldeles för tidigt, och kröningen av Drottning Elizabeth II är en tilldragelse av episka mått.

"The rock upon which modern Britain was built." som premiärminister Liz Truss så väl uttryckte det. 'Operation London Bridge' är tagen i anspråk och landssorg utlyst.
Hennes betydelse internationellt kan knappast överskattas.

Det här torde för övrigt vara Flashbacks mest hjärndöda tråd:
Obildade No-Lifers jobbar tydligen väldigt hårt för att överträffa varandras debila utspel.

Länge leve Drottning Elizabeth II!

https://www.theguardian.com/uk-news/...h-dies-aged-96
Senast redigerad av Xedome 2022-09-09 kl. 00:07.
Citera
2022-09-08, 23:51
Medlem
Polis2010s avatar
Detta kan vara den största kvinna som ni någonsin får uppleva. Tänk på det ni som vet allt.
Citera
2022-09-08, 23:51
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Men det är ingen svår fråga att svara på alls. Jag var inte där så jag vet inte om dom mördade henne med en spruta eller piller eller något i kaffet. Men att hon skulle ha dött en naturlig död bara så där det kan vi nog utesluta. Monarker på den nivån dör inte naturligt.

Snacka om att vara ute och sväva i det blå. Monarker på vilken djäkla nivå som helst är till syvende och sist ändå bara människor.
För en kvinna på 96 år som har varit krasslig och tacklat av en längre tid så behövs det nog inte särskilt mycket för att hon ska dö.
Ta och kila iväg till konspirationsdelen på FB du.
Citera
2022-09-08, 23:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Intressant hur rojalister alltid ser en sån här människa som nån sorts enande kraft som hållit ihop lite allt möjligt. När man frågar hur är svaret att hon typ... existerat.

Nu ersätts hon av en ny stafflifigur som inte säger eller gör nånting av värde och inget kommer vara annorlunda.

Kommer det låta likadant när vår kung ligger på dödsbädden? Rikets stora själasörjare, fadersgestalt och allmäna koryfé som ledsagat oss genom kriser och katastrofer går ur tiden och undersåtarna kommer famla i blindo till Victoria den stora breder ut sina beskyddande vingar och börjar klippa band, hålla nyårstal och svara obegripligt på intervjufrågor.
Tack för ett fint och roligt inlägg. Självklart är det hela ganska överdrivet, men folk verkar tycka om den rojalistiska romantiken.
Men hon var ändå en trevlig kvinna.
Citera
2022-09-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Hur funkar det när man "somnar in" och dör. Hur kan det ske så enkelt? Man är ju liksom medveten, hur fan faller man i död bara sådär?

Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hjärtat stannar och efter det stänger resten ner. Som när bensinen tar slut.

Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Men är det att man är död och helt medvetslös när hjärnan stannat? Typ om hjärtat stannar, så är man fortsatt i "liv" fram tills att hjärnan lagt av?

Det finns en ganska känd bok som heter "Hur vi dör" av kirurgen Sherwin B. Nuland

Den beskriver på ett ganska konkret sätt hur dödsprocessen ser ut vid olika dödsorsaker.

(Kanske inget för den som vill föreställa sig att döendet för det mesta skulle vara en värdig procees)
Citera
2022-09-08, 23:55
Avstängd
Drozds avatar
Även om hon framstod som lite torr och trist så var hon en riktig krutkärring, det får man ändå medge. Att arbeta som statschef till 96 års ålder...

Bästa insatsen var ju ändå när hon hoppade fallskärm med Bond över olympiastadion i London-OS 2012:
https://www.youtube.com/watch?v=1AS-dCdYZbo&t=240s
Citera
2022-09-09, 00:00
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
The Queen is Dead.

Long Live King Charles III.

God Save the King.

Helt sjukt att drottningen bara kan dö sådär. Som var så ung och fräsch och pigg. Sågs ju senast igår. Såg så pigg ut.

Vi går från en man som premiärminister till en kvinna, och från en kvinna som regent till en man. Vi lever i händelserika tider.

Har varit två händelserika dagar för Truss.

Boris har gjort ett uttalande på Twitter.

https://twitter.com/BorisJohnson/sta...41080796078085

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Instämmer till fullo.

Det är äckligt med all denna hysteri och smörighet.

Jag mår illa. Som uggla säger. 50 palestinska barn dör och ingen bryr sig. 25 irakier dör och det nämns knappt. Osv.

Gumman var säkert snäll och go men herregud. Russinet var 96 somrar och borde varit död igår.
Hysteri?

Vilken hysteri? Eller är sorg hysteri?

Jämför du Elizabeths död med andras död?

Låter på ett plan relevant. Människa som människa. Lika som vi är, jämlikar.

Men vi kan inte jämföra Elizabeth, Biden, Xi, osv. För att de är större än de är människor.

De representerar mer än deras namn och kött och blod.

Du är antagligen kommunist som jämför på det sättet. Det är tragiskt med 50 döda paletinska barn eller mer relevant 5000 döda ukrainska män.

Men de ukrainska männens död har inget atr göra med Elizabeths död att göra.

Drottning Elizabeths död har att göra med en urgammal ”instution” att göra. Långt större än hon som individ.

De ukrainska männens offer är också långt större än varje enskild död. Det står för värden större än deras offer. Deras död står för Ukraina och hela deras kamp för frihet gentemot Ryssland.

Precis som varje Ukrainares död står för hopp står kungahus för tradition och sammanhållning.

Det är starka värden vi pratar om.

Avfärda inte kungahus som en Löven eller Reinfeld. De är bara gycklare att underhålla oss här och nu. Kungar ska vara för evigt.

Det sista lät djävligt pretto, men så är det, vi har haft kungar i långt över 1000 år, men vi har haft demokrati och statsministrar i mindre än 200 år.

Vad står för stabilitet, enighet, kontinuitet och sammanhållning?
Citera
2022-09-09, 00:02
Medlem
Enterprises avatar
Drottningen är död! Länge leve drottningen (Charles)! Eh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in