2022-10-14, 17:26
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har redan ppekat det. 90% av dessa frslag skulle lika grna kunnat komma frn sossarna.

Anser du att 90% av dessa frslag skulle ha kommit ifrn en SOSSE?
Citera
2022-10-14, 17:26
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Skl. P mndag vaknar vi upp.
Om inte dvrgen slpper en bomb s har du alldeles rtt broder. Skl, det kanske r vr sista Fredag
Citera
2022-10-14, 17:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hade samma tanken, och sl ihop dom tv med splittrade C som kan d vlja sida

Vilket skulle leda till fyra r till med en rdgrn regering. Vill du verkligen ha det?
Citera
2022-10-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Om inte dvrgen slpper en bomb s har du alldeles rtt broder. Skl, det kanske r vr sista Fredag
Skl broder. Kr en Norrlands djup. 6,8 %. Bra!
Citera
2022-10-14, 17:28
Medlem
Zingo2s avatar
Fr mig r det helt sjukt att SD som r strsta parti p hgersidan INTE ingr i regeringen!
Troligtvis vill SD inte vara med, s ingen kan skylla p dem nr det gr t helvete fr Ulf.
N det r inte bra fr Sverige.
Citera
2022-10-14, 17:29
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Absolut ska SD ha den strsta biten av kakan.
Men L har ju fortfarande blivit rvknullade, och med det sagt ocks deras vljare.
L gr ju extrema eftergifter fr att f sitta i regeringen. Nstan pinsamt, men det talar ocks vldigt mycket om vad makt innebr. Med det inte sagt att de fr srskilt mycket makt, men en regeringspost innebr nd makt, p papperet.

Skl? Jod, jag sklar ocks
Jag r vertygad om att Sverige behver en ny vndning. Men man ska ocks vara vldigt medveten om att det r precis som Ulf sagt idag. Jag har sjlv sagt det i flera r..
. Det kommer ta flera r, flera mandatperioder, fr att f ndring. Reduktionsplikten har nmnt. Den justeras januari 2024.
Andra lagar inom t ex rttsvsende kan innebra flera r.
Att bygga krnkraftverk kanske 10 r.
Osv.

Det kommer att ta tid.
Hoppas folket har det med sig.
Reduktionsplikten r en sn jttelik symbolfrga fr landsbygden. En regering som inte bara agerar fr innerstadsborna i storstderna utan ser landsbygdens behov. Jag tror det kommer betyda jttemycket i nsta valrrelse. C krymper ytterligare om de inte byter spr och kompisar.
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag tror att C kommer att ska sig tillbaka hgerut, och att de kommer att samarbeta med den nya regeringen i sinom tid. Jag har svrt att se vart de annars ska ta vgen?

Ja C kommer att nrma sig SD helt klart.

De ska "bara" jaga ut den rdhriga hxan frst.

Tyvrr r hxan Annie rtt desperat av sig s hon gr precis fr att hlla sig kvar.

Ytterst pinsamt att flja henne och de stndiga kappvndningarna.

Annie Lf r icke trovrdig.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Va r Rojas dr?? Bra att du postade den, bara att punktmarkera dessa kvinnor nstkommande 72 timmarna.

Alla riksdagsledamter presenteras hr.
https://www.liberalerna.se/riksdagsledamoter

Citat:
Inget fr hindra Ulf att bilda regering. Det hr r sista chansen vi har att rdda landet ngorlunda.

I statsministeromrstningen lr ju inget hnda men nr sedan sakfrgorna kommer upp s kommer det frstras mycket av olika konstellationer av dessa 16 ledamter.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Anser du att 90% av dessa frslag skulle ha kommit ifrn en SOSSE?

Absolut! Nstan bara gamla floskler som hrdare straff, kortare vrdker, snkt skatt fr lginkomsttagare, hrdare krav p friskolor.
Citera
2022-10-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Annie har avgtt. Kvickna till nu.
Det r mnga som inte r politiskt insatta hr i trden. Konstigt nog d jag inte upplever mig som det srskilt mycket.
Citera
2022-10-14, 17:31
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
https://www.svtplay.se/video/3704768...-57?id=KxpRxbp

Wow!

Mina knslor efter denna presstrff r bara en - Succ!

UK framstod som en riktig ledare.
ET kndes som en moderator fr hela diskussionen.
J r statsmannamssig.
JP r vinnare trots sin relativa storlek.

Sammantaget r alla vinnare och positiviteten lyste igenom, vi fr en regeringsmajoritet som p mycket lnge ntligen kan fungera.

Punkterna de presenterade var de absolut vikigaste och med gemensam syn s kommer Sverige kunna bli bttre. Frgan om makt frn journalisterna besvarades bra ven om de kunde ha slagit till dom p fingrarna, strvan efter makt som r S paradgren r inte viktig utan att landet Sverige skall bli bra igen.

Jag ser fram emot denna regering och tror att de kommer kunna gra frndring p riktigt. Allt trams om signalpolitik r borta, inget snack om feminism, HBTQ och Woke-frgor definierar deras politik, utan bara vad som r bra fr landet.

r nstan grtfrdig att se att det nu finns politiker i ledarstllning som tar ansvar.

Bra jobbat!
Citera
2022-10-14, 17:31
Medlem
dubbla medborgarskap som begtt systemhotande brottslighet eller vars
medborgarskap beviljats till fljd av oriktiga uppgifter

Hur kommer den nya regeringen veta om den personen har dubbla medborgarskap? Kollar man p etnicitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in