Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-15, 11:16
  #13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Somaliland

Men det står ju inte om hur många turister det handlar om. Tror inte ens det är i närheten av afrikanska turistländer som Kenya, Tanzania, Gambia, Mauritius, Kap Verde etc.
Citera
2022-09-15, 11:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men det står ju inte om hur många turister det handlar om. Tror inte ens det är i närheten av afrikanska turistländer som Kenya, Tanzania, Gambia, Mauritius, Kap Verde etc.

Nej, landet har ju bara "existerat" i några år. Men reseprogram börjar rekommendera stället mer och mer.
Citera
2022-09-15, 11:41
  #15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, landet har ju bara "existerat" i några år. Men reseprogram börjar rekommendera stället mer och mer.

Jo men det kanske är för lite mer äventyrslystna, backpacker etc. Dessa brukar heller inte spendera några större summor utan vill klara sig så billigt undan.

Det stora pengarna finns i charterturismen (Gambia, Kenya) eller lyxturismen (som Seychellerna, Mauritius) men dit tror jag nog att Somalilands turistindustri har en rejäl bit kvar.
Citera
2022-09-16, 04:45
  #16
Medlem
Det är ganska många Somalier som bott utomlands som återvänt till Somalia, och Somaliland.

Det finns en dokumentär på Svt play om en Somalisk familj som bott i Finland sedan 90-talet, och som flyttat till Somaliland för att utvinna ädelmetaller.

Det sägs att det pratas nordiska språk i hela Somalia.

Flera av dom styrande i Somalia och Somaliland, bankchef m.m är Somalier som återvänt från Europa, Amerika m.m.

I Hargeysa finns/fanns ett apotek som öppnats av en kvinna efter Svensk modell.

Går allt som jag planerat, så tänkte jag besöka Somaliland i december.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in