• 1
  • 2
2022-09-19, 02:22
Medlem
Jag minns hur det var för 20 år sedan. 30 min väntetid på akuten. Inga dagliga sjutningar. Inga tiggare utanför Ica. Fyll på med era minnen
2022-09-19, 03:48
Medlem
Narutoshippchops avatar
Livet var gött å leva.
2022-09-19, 06:52
Medlem
Stenballes avatar
Bilarna var rostigare, kvinnorna hårigare, folk rökte överallt och fick man cancer så var det nästan en säker dödsdom.
2022-09-19, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AF11
Jag minns hur det var för 20 år sedan. 30 min väntetid på akuten. Inga dagliga sjutningar. Inga tiggare utanför Ica. Fyll på med era minnen

Folk beklagade sig över hur samhället har blivit och tyckte allt var bättre förr. Politikerna har de senaste decennierna inte förvaltat Sverige särskilt bra. Varje tid har sina problem.
Fram till 70-talet var Sverige ett mycket bra land. Sen blev det långsamt långsamt sämre. Nästan obemärkt i början men nu och för många år sedan upptäcker fler och fler att mitt påstående är korrekt.
2022-09-19, 07:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AF11

Det var helt klart bättre på de flesta fronterna. Man kunde vingla hemåt kl 3 på natten från stan utan att möta blattegäng och rånas/misshandlas (aldrig hänt mig men 10000-tals andra). Tiggare fanns väl
men de var få och oftast gjorde de något som att tex spela nåt instrument.

Går nästan inte förklara hur det var men nog fan var det bättre alltid.

Självklart kommer random vänsterblivna som gick i blöja då påstå annat i tråden.
2022-09-19, 07:59
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Bilarna var rostigare, kvinnorna hårigare, folk rökte överallt och fick man cancer så var det nästan en säker dödsdom.

Du umgicks helt klart med fel kvinnor..
2022-09-19, 08:08
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Sverige kändes som Sverige vilket tyvärr är på väg bort.
2022-09-19, 08:10
Medlem
berenpxxs avatar
Bäst var 70-talet. Smala och slanka tjejer på högstadiet, alla klädda i kortkort, som var högsta mode. Matteläraren kallades Kuken för att han inte kunde låta bli att stirra på tjejerna som satt där så att trosorna syntes.

Trimmad Puch Dakota utan hjälm och mellanöl efter skolan.
2022-09-19, 08:35
Avstängd
Det fanns max en tjockis i klassen.
Även människor på nätet var trevligare. Här på FB diskuteras bara ointressanta artiklar från Aftonbladet och Expressen. Blä.
Finns inget att hämta på nätet längre. Intellektuella finns på andra ställen. Adjö.
2022-09-19, 08:44
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Det var helt klart bättre på de flesta fronterna. Man kunde vingla hemåt kl 3 på natten från stan utan att möta blattegäng och rånas/misshandlas (aldrig hänt mig men 10000-tals andra). Tiggare fanns väl
men de var få och oftast gjorde de något som att tex spela nåt instrument.

Går nästan inte förklara hur det var men nog fan var det bättre alltid.

Självklart kommer random vänsterblivna som gick i blöja då påstå annat i tråden.
Skulle du vingla hem kl 3 på natten fick du vingla väldigt långsamt alternativt ha långt att vingla eftersom alla nöjeslokaler stängde klockan 1.

Alla affärer stängde klockan 19 och precis allt var stängt på söndagar utom möjligen stora varuhus som kunde ha öppet till 15. Kollektivtrafiken gick inte efter 23 och inte på sön eller helgdagar.

Det fanns två TV-kanaler och radion spelade Tore Skogman, Lill-Babs och klassiskt. Kom det en låt av Beatles eller Dylan skruvade man upp för att det var så ovanligt.

70-talet var skit och på TV satt Sivert Öholm och beklagade sig över hårdrock och videovåld.

Det var fan inte bättre förr.

Edit: Siverts gnäll var på 80-talet. Det var marginellt bättre än 70-talet men fortfarande inte bra.
Senast redigerad av Trakesson 2022-09-19 kl. 09:07.
2022-09-19, 08:51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Skulle du vingla hem kl 3 på natten fick du vingla väldigt långsamt alternativt ha långt att vingla eftersom alla nöjeslokaler stängde klockan 1.

Alla affärer stängde klockan 19 och precis allt var stängt på söndagar utom möjligen stora varuhus som kunde ha öppet till 15. Kollektivtrafiken gick inte efter 23 och inte på sön eller helgdagar.

Det fanns två TV-kanaler och radion spelade Tore Skogman, Lill-Babs och klassiskt. Kom det en låt av Beatles eller Dylan skruvade man upp för att det var så ovanligt.

70-talet var skit och på TV satt Sivert Öholm och beklagade sig över hårdrock och videovåld.

Det var fan inte bättre förr.

Vi som har vänner så drog man på efterfest eller drog ned till nån sjö och chilla . Vi fick kabel-tv som det hette på den tiden och hade väl en 60 kanaler (kom tidigt 80-tal i Sthlm) . Men som sagt så skall det komma in en fjortis och förklara för en som var med då hur det VERKLIGEN var.

Kom in i matchen och sluta hitta på saker.
2022-09-19, 09:11
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vi som har vänner så drog man på efterfest eller drog ned till nån sjö och chilla . Vi fick kabel-tv som det hette på den tiden och hade väl en 60 kanaler (kom tidigt 80-tal i Sthlm) . Men som sagt så skall det komma in en fjortis och förklara för en som var med då hur det VERKLIGEN var.

Kom in i matchen och sluta hitta på saker.
Fjortis? Jag är snart 60 ditt jävla stolpskott. Fjortis var jag på 70-talet. Kabel-tv fanns bara på ett enda bostadsområde (och kom först en bit in på 80-talet) i min stad. Stockholm är inte hela Sverige även om de flesta som bor där verkar tro det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in