• 1
  • 2
2022-09-21, 12:23
Medlem
Ohomosexuells avatar
Som rubriken lyder.

I valrörelsen och eftervalsanalysen har jag gång på gång läst de svenska journalisterna förfära sig: "Kristersson lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna".

Det anses vara skandal, omoraliskt, vidrigt, osmakligt, ja fullständigt ohederligt.

Samtidigt lovade Annie Lööf sina väljare att aldrig samarbeta med Socialdemokraterna. Vilket hon som bekant gjorde. Hon poängterade till och med löftet så hårt att hon lovade att äta upp något slags klädesplagg. Men det hörde man ingenting om.

Eller när den socialdemokratiske försvarsministern så sent som i slutet av förra året lovade medborgarna att Sverige aldrig skulle ansöka om medlemskap i Nato så länge Socialdemokraterna satt vid makten.

Ännu ett löfte som bröts utan att någon journalist brydde sig.

Hjälp mig förstå.
Citera
2022-09-21, 12:36
Medlem
TheJackets avatar
Vad tror du? Av samma anledning att ett fall av antisemitism är värre än 255277 rånade svenska barn.
Citera
2022-09-21, 12:59
Medlem
Hon är inte värd mer men ett löfte håller man, allt annat är skamligt.
Citera
2022-09-21, 13:08
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohomosexuell
Som rubriken lyder.

I valrörelsen och eftervalsanalysen har jag gång på gång läst de svenska journalisterna förfära sig: "Kristersson lovade förintelseöverlevaren Hédi Fried att aldrig samarbeta med Sverigedemokraterna".

Det anses vara skandal, omoraliskt, vidrigt, osmakligt, ja fullständigt ohederligt.

Samtidigt lovade Annie Lööf sina väljare att aldrig samarbeta med Socialdemokraterna. Vilket hon som bekant gjorde. Hon poängterade till och med löftet så hårt att hon lovade att äta upp något slags klädesplagg. Men det hörde man ingenting om.

Eller när den socialdemokratiske försvarsministern så sent som i slutet av förra året lovade medborgarna att Sverige aldrig skulle ansöka om medlemskap i Nato så länge Socialdemokraterna satt vid makten.

Hjälp mig förstå.

Det var bara dumt att lova något som ändå inte är värt något. Självklart ska Kristersson inte lova haggan något annat än att tyskarnas misstag kommer att rättas till om hon inte håller käft och "sitter ner i båten".
Citera
2022-09-21, 14:24
Medlem
Intotherainbows avatar
Jag tror det bara är så. Det finns ingen uttänkt agenda bakom det hela tror jag. Inte heller är en annorlunda värld möjlig där Svenskarna prioriteras främst.
Citera
2022-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder.

Hjälp mig förstå.
Mycket enkelt: Riskerar det att hota vänsterns maktinnehav så kommer journalistkåren att jaga det med blåslampa, annars ignorerar men det. Antag för ett ögonblick att både (c) och (L) efter valet 2014 hade sagt att man kunde regera som Alliansen, även om man vore beroende av (sd). (s) och vänstern i övrigt riskerade att bli irrelevanta för decennier framåt. Vad man än tycker om Löfven måste man ändå medge att han hanterade maktspelet skickligt iom att han dels splittrade Alliansen och dels fick (c) att överge sin position som borgerligt parti.
Inför årets val verkade inte ens det räcka, då fick man ta till nya kanonader för att skrämma svenska folket att rösta "rätt".

Jag behöver inte gilla det, men jag finner det lätt att förstå.
Citera
2022-09-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Hon är inte värd mer men ett löfte håller man, allt annat är skamligt.
Naivt av en politiker att lova.
Världen förändras ständigt, varför löften bara gör att de målar in sig i hörn.
Citera
2022-09-21, 17:43
Medlem
Citat:
Som rubriken lyder.

Hjälp mig förstå.

Tja, skillnaden är väl just det att hon inte åkte hem till en förintelseöverlevare och ljög henne rakt upp i ansiktet?

Uffe hade ju så enkelt kunnat låta bli att göra det.
Citera
2022-09-21, 17:53
Medlem
Jag tror inte att Heidi har sitt folk med sig, de som i Sverige har trängts undan av massinvandringen från muslimska länder.

Judarnas sak är vår sak, men Heidi var ute och cyklade. Nu cyklar inte Heidi längre.
Citera
2022-09-21, 18:04
Medlem
RobieBwois avatar
Även konstigt att man tjatar om Hédi när samma Hédi även rätt Kristersson rätt.

https://www.svd.se/a/y3pO6e/ulf-kris...ill-hedi-fried
Citera
2022-09-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Även konstigt att man tjatar om Hédi när samma Hédi även rätt Kristersson rätt.

https://www.svd.se/a/y3pO6e/ulf-kris...ill-hedi-fried
Noterbart att denna bekräftelse kommer först efter valet...
Citera
2022-09-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Noterbart att denna bekräftelse kommer först efter valet...
Valet -18 menar du? För den kom ju rätt långt innan denna månadens val.

Citat:
Uppdaterad 2019-12-21
Publicerad 2019-12-20
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in