Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-24, 13:46
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
I Italien verkar extremhögern med Giorgia Meloni i spetsen vinna valet imorgon, vilket gjort Ursula von de Leyen inom EU-parlamentet orolig vilket kan ses här. https://www.bitchute.com/video/g-OMX4FXN_E/

Hon menar att de har "verktygen" att "hantera" detta, om valet inte "går vägen" enligt globalist-vänsterns önskan, som hon tillhör. Hon menar med andra ord att demokrati bara är användbart så länge "det rätta laget" vinner, annars ska det motarbetas med bland annat ännu mer propaganda i medierna(som de äger) såsom de bearbetat Ungern och Polen, samt säkerligen även på andra vis.

Men vilka är dessa extremhögerkrafter egentligen? Jo det verkar helt enkelt vara konservativa kristna med de traditionella värderingarna som fått den titeln. De vill stoppa invandringen, hedra traditionella familjevärderingar, sänka skatten och ta tillbaka landets egen bestämmanderätt ifrån EU. Kanske borde de gå ur EU då? Kanske är det nästa steg? Kommer detta sprida sig? Är det kanske så här "Jesus" kommer tillbaka?

Citat:
But if the national elections on Sunday go as expected, Draghi’s successor as prime minister will be Giorgia Meloni, a firebrand from the Fratelli d’Italia (Brothers of Italy) party who wants her country to push for more autonomy in Europe, blockade the Mediterranean against undocumented immigrants and defend a traditional family identity she says is under attack.
https://www.washingtonpost.com/world...-right-meloni/

En svensk vedeldande viking sammanfattar läget bra https://www.bitchute.com/video/d2-n55MUhaw/

Samtidigt eldar man i Ryssland med extremt billig gas medans man hyllar Vladimir Putin och tar på sig "orch"-titeln med humor https://m.twitch.tv/russiangas1

Hur kommer detta påverka Europa? Italien är ju en av de 3 största och mäktigaste länderna inom EU sedan UK lämnade, och den korrupta Vatikanen(Babylons hora enligt bibeln) är ju en av globalistvänsterns starkaste baser, som nu kommer att ligga illa till mitt i smeten där.
Senast redigerad av TheOldOneKnows 2022-09-24 kl. 14:12.
Citera
2022-09-24, 13:49
Medlem
Det är rätt. Heja "extrem"högern.
Låt Europa få förvandlas till det bättre!
Citera
2022-09-24, 13:50
Medlem
ViOems avatar
Är det nu pendeln börjar svinga åt det andra hållet? Känns lite så. Vi har allt ökande SD, vi har Orban i Ungern, vi har Italien nu. Finns en rad andra exempel som jag inte kommer på just nu.

Bra för Italien.
Citera
2022-09-24, 13:51
Medlem
Homoaktivists avatar
Mussolini blev ju premiärminister 1922, så kanske fascismen skördar framgångar vart 100år?
Citera
2022-09-24, 13:52
Medlem
Peterheterhans avatar
Jag älskar den vedeldande vikingen! Vi behöver fler män som honom!
Citera
2022-09-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViOem
Är det nu pendeln börjar svinga åt det andra hållet? Känns lite så. Vi har allt ökande SD, vi har Orban i Ungern, vi har Italien nu. Finns en rad andra exempel som jag inte kommer på just nu.

Bra för Italien.
Sparka ut Ursula också.

Jag röstade för EU, men EU har utvecklats till en vänsterfascistisk medlemsklubb.
EU är svårare att rösta bort än Zossarna, betänk då deras dominanz i Zverige... blida motstånd!
Citera
2022-09-24, 14:07
Medlem
WhoreOfBabylons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Mussolini blev ju premiärminister 1922, så kanske fascismen skördar framgångar vart 100år?

Snarare Ursula & EU som har samma ideologi som Mussolini/Hitler.
Citera
2022-09-24, 14:30
Medlem
991ESSs avatar
Härligt, var ju på vippen att köpa lägenhet iItalien 2020, när jag var i Ligurien och Tuscana, men blev avskräckt av extremvänsterns auktoritära hanterande av snuvan med lockdowns, ansiktsblöjor och andra påtvingade idiotgrejer.

Med denna tvärvändning är ju läget något helt annat. Uppfriskande att se starka kvinnor stå upp för friheten i Italien.
Senast redigerad av 991ESS 2022-09-24 kl. 14:33.
Citera
2022-09-24, 14:32
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nej, det kommer inte att sprida sig, det är bara en högst tillfällig utveckling i ett fåtal länder. Nuförtiden vet vi nämligen att Gud inte finns och att kristendomen är en falsk religion. De som ännu inte insett detta är en efterbliven men dessbättre utdöende grupp.

Om den ger frihet och låg skatt kan jag stå ut med det mot den auktoritära tyranniska vänstern alla dagar i veckan.

Hm, nu blev jag sugen att sätta mig i bilen och dra dit i morgon..
Senast redigerad av 991ESS 2022-09-24 kl. 14:34.
Citera
2022-09-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Om den ger frihet och låg skatt kan jag stå ut med det mot den auktoritära tyranniska vänstern alla dagar i veckan.

Hm, nu blev jag sugen att sätta mig i bilen och dra dit i morgon..
Om du är en heterosexuell man som inte bryr dig om andra så gör det nog varken från eller till. De kristna förbuden slår främst mot kvinnor och olika minoritetsgrupper.

Låga skatter, absolut. Men det sker förstås alltid på bekostnad av välfärden. Såvida du inte är väldigt rik så får du hoppas att du eller någon i din familj aldrig blir allvarligt sjuk eller råkar ut för någonting som gör att ni inte kan jobba, för då är ni körda.
Citera
2022-09-24, 14:56
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows

Samtidigt eldar man i Ryssland med extremt billig gas medans man hyllar Vladimir Putin och tar på sig "orch"-titeln med humor https://m.twitch.tv/russiangas1

Twitch sägs, i ett youtubeklipp på spisen som bränner gas för 1.44 Euro per dygn, ha bannat videon. Youtube har ännu inte bannat den. Hittas med sök på "russiangas1".

Hur illa är det när en video på en gasspis förbjuds! Hjälp, stoppa information!!

Nu är i och för sig rysk gas sannolikt billig då tillgång är större än efterfrågan eftet att EU och Rysslands strypt leveransen till Europas länder. Men ändå ett totalitärt klimat där sociala medier agerar informationspolis.
Citera
2022-09-24, 14:58
Medlem
Briasccas avatar
Europa och världens i stort har varit på väg högerut under några år, sedan i alla fall 2015-16, så inget oväntat. Det har tagit sig uttryck som valet av Trump, stormningen av Kapitolium, anti-vaccindemonstrationer över hela världen, SDs tillväxt i Sverige, ett USA som sluter sig inåt och förstås Putins krig mot Ukraina sedan 2014.

Listan kan göras längre men man kan konstatera at den italienska melon bara understryker den rörelse som varit på gång länge. Kanske firar vi vår första krigsjul i år sedan 1944? Högerrörelsen är inte slut förrän ett bra stycke efter kriget, för krig kan ibland utmynna i inbördeskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in