Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-25, 08:15
  #1
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu när paramount+ blivit skyshowtime samt fått massor med nytt innehåll så är en ny tråd befogad. Idag en hub med Dreamworks, nickelodeon, Paramount+, Paramount pictures, peacock, showtime, sky och universal.

Just nu så har dom välkomsterbjudande för nya kunder(borde vara alla då det är en ny tjänst) med halva priset för livet, 39,50 idagsläget.

Massor med innehåll men vad jag sett hittills så har dom inte hunnit ordna textningen för svenska marknaden än, den suger. Jag har hunnit kolla lite serier och filmer men det är bara Dexter och Ray Donovan som haft "rätt" textning. T ex Dice har skandinaviska samt nederländsk text men ingen svensk. Superstore från säsong 2 saknar svensk text. Livet från andra sidan, Pulp Fiction och Mumien har svensk text men den är placerad upptill, sjukt irriterande. Shutter Island saknar svensk text, har bara dansk. Battlestar Galactica, både miniserien och tv-serien, har texten centrerad mitt i rutan, går ej att kolla på.

Appen i övrigt verkar stabil, tråkigt att snabbspola dock, går ej att hoppa framåt med muspekare. (jag har android-tv-appen)

Men som sagt, massor med innehåll, får dom bara ordning på textningen så kommer det bli ett bra komplement till de andra stora.
Citera
2022-09-25, 09:01
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Jag är lite intresserad ändå iom välkomsterbjudandet men jag undrar om det gäller även om man haft Paramount+ innan?

Textning klarar jag mig utan då jag föredrar engelsk text ändå. Men det låter alltså som dom har samma problem med textens position osv. som i Paramount+ appen?

Erbjudandet är ju väldigt bra i dessa tider. Sagt upp alla mina streamingtjänster
Citera
2022-09-25, 15:19
  #3
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det tog inte många avsnitt in i Dexter innan texten hoppade upp i överkant på bilden, dvs går inte att kolla på. Det finns ingen producent som filmat för att ha texten på annat ställe än i nederkant och absolut inte i pannan på ansiktena. Det är heller ingen slump att dom bara åker upp i överkant utan någon anställd lär sitta film för film och för varje tv-avsnitt och knappa in att den ska ligga i överkant, väldigt irriterande fenomen som knappast många kan föredra. Inte nog med upplösningen i de flesta fall motsvara dvd-kvalitet och i de bästa fallen är max 720 så suger textningen såpass att tjänsten inte ens är värd de ynka 39,50 per månad.

Visst är det en ny tjänst men dom verkar inte ha förberett sig det minsta, jag kommer ge dom någon månad för halva priset men sparkar dom inte textterroristen så finns ingen anledning att fortsätta betala för något man inte använder.
Citera
2022-09-27, 11:18
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Idag har dom lagt till Sonic 2, svensk text är ett framsteg men dom envisas ändå att lägga UNDERtexterna i överkant på bilden. Med tanke på att det är en ny film och att dom lär ha lagt en del jobb i nutid att förbereda den för streaming så är det knappast ett misstag utan detta otyg med UNDERtexter i överkant verkar vara skyshowtimes signum, urkasst. Tyvärr vänjer man sig inte.

Plus att det är usel upplösning på en så pass ny film.
Citera
2022-09-30, 09:13
  #5
Medlem
Varit inne i sidan nu men hittar inte så mycket innehåll, kanske blir det mer när paramount+ läggs ner helt och allt kommer där.
Citera
2022-09-30, 09:57
  #6
Medlem
WizardPolices avatar
Tecknade deras half-for-lifetime deal idag. Det är främst dexter och house jag är ute efter, men efter att fipplat runt i appen ett tag så inser jag att de faktiskt har en del sevärt. Även om utbudet är smått jämförelsevis. Hoppas att tjänsten kommer få leva länge och fylls på vartefter….

Nån som vet hur många samtidiga streams som tillåts förresten? Hittar inget om det när jag googlar. Tänkte dela med mig till en släkting.
Citera
2022-09-30, 10:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizardPolice
Nån som vet hur många samtidiga streams som tillåts förresten? Hittar inget om det när jag googlar. Tänkte dela med mig till en släkting.

3st, så du kan dela med dig även till mig!

Edit: Frågan är ju om det gå att logga in enheter med kod över distans, det är mycket smidigare. Då slipper man lämna ut email och lösenord till barnen och liknande.

https://www.skyshowtime.com/se/help/...on-skyshowtime

Citat:
Hur många samtidiga strömmar på SkyShowtime?

Du kan streama SkyShowtime på upp till 3 enheter samtidigt så att varje medlem i hushållet kan njuta av sitt favoritinnehåll under sin egen tid.

Vissa streamtjänster låter en inte bläddra i utbudet utan inloggning, så man köper grisen i säcken, SkyShowtime är en av dessa fultjänster. Det står på Justwatch att dom har 5 säsonger utav original-versionen av Hawaii 5-0 (1968-80) men det undrar jag om det stämmer, Justwatch listar ofta originalen hos tjänster när det i själva verket rör sig om usla remakes.

https://www.justwatch.com/se/leveran...y=release_year

Hade originalet funnits hade det åtminstone funnits en serie värd att se i deras utbud. Filmmässigt sett var det enda intressanta Jaws 3-D (1983).
Citera
2022-09-30, 12:17
  #8
Medlem
WizardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
3st, så du kan dela med dig även till mig!

Edit: Frågan är ju om det gå att logga in enheter med kod över distans, det är mycket smidigare. Då slipper man lämna ut email och lösenord till barnen och liknande.

https://www.skyshowtime.com/se/help/...on-skyshowtime



Vissa streamtjänster låter en inte bläddra i utbudet utan inloggning, så man köper grisen i säcken, SkyShowtime är en av dessa fultjänster. Det står på Justwatch att dom har 5 säsonger utav original-versionen av Hawaii 5-0 (1968-80) men det undrar jag om det stämmer, Justwatch listar ofta originalen hos tjänster när det i själva verket rör sig om usla remakes.

https://www.justwatch.com/se/leveran...y=release_year

Hade originalet funnits hade det åtminstone funnits en serie värd att se i deras utbud. Filmmässigt sett var det enda intressanta Jaws 3-D (1983).
Tackar 👍🏻 3 st strömmar alltså. Perfekt.

För min del är det inte så noga med om jag måste logga in mig hos den andra personen, det är en betrodd familjemedlem som jag redan delar netflix och hbo med och har gjort i flera år. Så för den sakens skull spelar det ingen roll.

Mja utbudet är som sagt rätt litet i dagsläget, men hittade ändå en tre-fyra serier som intresserar mig och en handfull filmer. Sen får man väl tro att de lägger till mer framöver. 40kr/mån är ju kaffepengar ändå.
Citera
2022-10-01, 19:05
  #9
Medlem
Studsbolls avatar
Provade just tjänsten. Ganska klent utbud, men de har en del unikt material. Dock verkar bildkvaliteten vara totalt undermålig även om man ser på en på en liten skärm. Jag hittar ingen möjlighet att ändra upplösning, så om det verkligen är så uselt kommer jag avsluta tjänsten, billigt eller inte. Pinsamt att ens erbjuda så låg kvalitet när övriga tjänster har minst HD.
Citera
2022-10-01, 22:10
  #10
Medlem
WizardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Provade just tjänsten. Ganska klent utbud, men de har en del unikt material. Dock verkar bildkvaliteten vara totalt undermålig även om man ser på en på en liten skärm. Jag hittar ingen möjlighet att ändra upplösning, så om det verkligen är så uselt kommer jag avsluta tjänsten, billigt eller inte. Pinsamt att ens erbjuda så låg kvalitet när övriga tjänster har minst HD.
Det lär ju vara fullhd. Har sett ett par filmer och några serieavsnitt än så länge på ipad och jag tycker kvaliten är helt ok. Känns inte som 720. Har inte heller sett någon option för att ändra kvalitet manuellt så appen kör säkerligen den högsta kvalitet som din enhet klarar.
Citera
2022-10-01, 23:53
  #11
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Provade just tjänsten. Ganska klent utbud, men de har en del unikt material. Dock verkar bildkvaliteten vara totalt undermålig även om man ser på en på en liten skärm. Jag hittar ingen möjlighet att ändra upplösning, så om det verkligen är så uselt kommer jag avsluta tjänsten, billigt eller inte. Pinsamt att ens erbjuda så låg kvalitet när övriga tjänster har minst HD.

Kan du skriva ett exempel på någon titel som har låg kvalité så ska jag kolla vad den har för upplösning och bitrate.
Citera
2022-10-02, 08:24
  #12
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Kan du skriva ett exempel på någon titel som har låg kvalité så ska jag kolla vad den har för upplösning och bitrate.
Scary Movie, Superstore, Battlestar Galactica miniserien och Dumpad. Sonic 2 ser heller inte bra ut på stor skärm.
__________________
Senast redigerad av VoktorDodka 2022-10-02 kl. 08:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback