Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-09-27, 01:07
Medlem
OliverCromwells avatar
Charlie Hebdo visar upp hur ett hakkors som omvandlas till en blsippa under rubriken "Neonazis en Suede".

Citat:
Sverige har anslutit sig till raden skandinaviska lnder som upplevt ett uppsving fr den radikala hgern, skriver satirtidningen Charlie Hebdo.

Texten bildstts med en fre och efter bild.

Fre: Svastika. Efter: SD-blomman.

https://twitter.com/charlie_hebdo_/s...85839370653696

https://www.expressen.se/nyheter/cha...svenska-valet/

Hur tolkar ni detta?
Citera
2022-09-27, 01:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Charlie Hebdo visar upp hur ett hakkors som omvandlas till en blsippa under rubriken "Neonazis en Suede".

https://twitter.com/charlie_hebdo_/s...85839370653696

https://www.expressen.se/nyheter/cha...svenska-valet/

Hur tolkar ni detta?

Dom gr satir ver SDs rtter. Det r vad satirtidningar gr. Inget konstigt med det.
Citera
2022-09-27, 01:15
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
D SD grundades av mnniskor som stod och sa sieg heil s r det vl inte det s konstigt att det drivs med dom.

Men vi har ju glmt detta och SD r ju en fantastiskt lsning p alla Sveriges problem.
Citera
2022-09-27, 01:24
Medlem
Det r bra att folk pminns om att SD r och alltid har varit ett fascistiskt parti. Nr deras politiska motstndare anvnder dessa ord s r det inte floskler eller grundlsa frolmpningar utan en korrekt beskrivning av vad partiet faktiskt str fr. SD vill faktiskt avskaffa demokratin i Sverige. SD vill faktiskt avskaffa jmstlldheten mellan mn och kvinnor. SD vill faktiskt slnga ut alla rasliga och religisa minoriteter frn landet. Frstr man inte detta s frstr man inte vad SD r fr ngot.
Citera
2022-09-27, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
D SD grundades av mnniskor som stod och sa sieg heil s r det vl inte det s konstigt att det drivs med dom.

Men vi har ju glmt detta och SD r ju en fantastiskt lsning p alla Sveriges problem.

Vi tycks, eller sdana som du i alla fall, att Sossarna skapade ett rasbiologiskt institut. Nr man tar upp det och skmtar om det, s brukar sdana som du brja grta.

Lt Hebdo skmta om SD, jag skiter i vilket. De kommer i alla fall inte behva oroa sig fr att ngon arg SD-sympatisr kommer dit och massavrttar hela redaktionen.
Citera
2022-09-27, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det r bra att folk pminns om att SD r och alltid har varit ett fascistiskt parti. Nr deras politiska motstndare anvnder dessa ord s r det inte floskler eller grundlsa frolmpningar utan en korrekt beskrivning av vad partiet faktiskt str fr. SD vill faktiskt avskaffa demokratin i Sverige. SD vill faktiskt avskaffa jmstlldheten mellan mn och kvinnor. SD vill faktiskt slnga ut alla rasliga och religisa minoriteter frn landet. Frstr man inte detta s frstr man inte vad SD r fr ngot.

Tack fr att ven du visar vilka idioter ni r. Jvla clown.

Vad dina fantasier har att gra med verkligheten vet jag inte...

Detta skriver jag som ngon som inte rstar p SD ens, men ngon mtta fr det vara med vanfrestllningarna.

#Nyans2026
Citera
2022-09-27, 01:30
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Vi tycks, eller sdana som du i alla fall, att Sossarna skapade ett rasbiologiskt institut. Nr man tar upp det och skmtar om det, s brukar sdana som du brja grta.

Lt Hebdo skmta om SD, jag skiter i vilket. De kommer i alla fall inte behva oroa sig fr att ngon arg SD-sympatisr kommer dit och massavrttar hela redaktionen.

Ja nu var du allt gullig nr du tar mig fr sosse och drar kopplingar som sker ljligt lng tid i jmfrelse.

Har du trffat ngon som var aktiv SD medlem fr 20 r sedan?

Edit: Det rasbiologiska institutet upphrde fr ca 50 r sedan, p en tid nr man faktiskt trodde p den skiten.

SD medlemmar stod och Heilade fr 20 r sedan, ser du ngon skillnad?

Googla..
Senast redigerad av Kvalitetssnus 2022-09-27 kl. 01:34.
Citera
2022-09-27, 02:50
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus

Vi har ocks glmt Centerpartiets partiprogram frn 1933.
Citera
2022-09-27, 03:06
Medlem
Je suis Charlie!
ra den som ras br och vice versa.
Citera
2022-09-27, 03:09
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag brukar tnka p fljande scenario: Jimmie gr med i Ny Demokrati 1994 och genomfr exakt den politik han alltid sttt och str fr.

Voil! Ingen nazismetning! Win!

Erknn att tanken r lockande.
Citera
2022-09-27, 03:12
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Vi har ocks glmt Centerpartiets partiprogram frn 1933.

Vad vill du ha sagt?

r du en spgumma som talar i vaga termer eller ska du sga ngot?

Edit: Dessa satans jvla smfel i mina poster driver mig till vansinne..
Senast redigerad av Kvalitetssnus 2022-09-27 kl. 03:17.
Citera
2022-09-27, 04:04
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det var bland det mest korkade jag lst p bra lnge, och d har det nd nyss varit val.

De som vill avskaffa demokratin och erstta den med diktatur r miljpartiet, flera fretrdare har ppet gtt ut med detta bl.a. hippiemeterologen.

Att socialdemokraterna frlorar makten r INTE samma sak som att demokratin r hotad.

Vad r det fr fel p er vnsterblivna som alltid ska prata om ras, det finns bara en ras nr det gller mnniskor, lr er det ngon gng och g vidare.

Att CH gr en satirbild med SD r inget som str mig, de fr gra vad de vill.
r ven vertygad om att ingen Sd-anhngare kommer att storma deras redaktion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in