Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-02, 14:23
  #1
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Har bestämt mig för att lämna Sverige & Europa under nästa år, om möjlighet fortfarande kommer att finnas såklart.

Situationen i Europa, Asien (bara en liten tidsfråga tills det blir kaos i kina samt närområdet) Nordamerika är också rakt åt helvete med enorm risk för inbördeskrig tack vare nuvarande styre. Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika? Jag har hört bra om b.la. Chile i Sydamerika och Tanzania I Afrika. Kom gärna med tips, jag arbetar som kodare.
Citera
2022-10-02, 14:25
  #2
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Har bestämt mig för att lämna Sverige & Europa under nästa år, om möjlighet fortfarande kommer att finnas såklart.

Situationen i Europa, Asien (bara en liten tidsfråga tills det blir kaos i kina samt närområdet) Nordamerika är också rakt åt helvete med enorm risk för inbördeskrig tack vare nuvarande styre. Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika? Jag har hört bra om b.la. Chile i Sydamerika och Tanzania I Afrika. Kom gärna med tips, jag arbetar som kodare.
Har du ett utseende som kan smälta in bättre i något av länderna?
Citera
2022-10-02, 14:27
  #3
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Har bestämt mig för att lämna Sverige & Europa under nästa år, om möjlighet fortfarande kommer att finnas såklart.

Situationen i Europa, Asien (bara en liten tidsfråga tills det blir kaos i kina samt närområdet) Nordamerika är också rakt åt helvete med enorm risk för inbördeskrig tack vare nuvarande styre. Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika? Jag har hört bra om b.la. Chile i Sydamerika och Tanzania I Afrika. Kom gärna med tips, jag arbetar som kodare.

Flytta till Afganistan, det är lite mer ordning där nu när USA lämnat och Talibanerna tagit över med deras lagar och regler. Billigt är det också och visum behöver du nog inte. Du måste dock klä dig som en Taliban.
Citera
2022-10-02, 14:28
  #4
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Flytta till Afganistan, det är lite mer ordning där nu när USA lämnat och Talibanerna tagit över med deras lagar och regler. Billigt är det också och visum behöver du nog inte. Du måste dock klä dig som en Taliban.

Nä stannar hellre i Europa då.
Citera
2022-10-02, 14:28
  #5
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Har bestämt mig för att lämna Sverige & Europa under nästa år, om möjlighet fortfarande kommer att finnas såklart.

Situationen i Europa, Asien (bara en liten tidsfråga tills det blir kaos i kina samt närområdet) Nordamerika är också rakt åt helvete med enorm risk för inbördeskrig tack vare nuvarande styre. Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika? Jag har hört bra om b.la. Chile i Sydamerika och Tanzania I Afrika. Kom gärna med tips, jag arbetar som kodare.

Afrika: Nigeria
Sydamerika: Chile / Argentina
Citera
2022-10-02, 14:28
  #6
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Har du ett utseende som kan smälta in bättre i något av länderna?

Tanzania är väldigt internationellt, finns mycket italienare, kineser m.m där. Chile vet jag inte lika mycket om men har hört bra.
Citera
2022-10-02, 14:28
  #7
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
enorm risk för inbördeskrig

Hundra på att du bor kvar här i Sverige om två år.

Uruguay och Chile har mindre brottslighet än övriga länder i sydamerika.

Afrika? Nej fan heller.
Citera
2022-10-02, 14:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Har bestämt mig för att lämna Sverige & Europa under nästa år, om möjlighet fortfarande kommer att finnas såklart.

Situationen i Europa, Asien (bara en liten tidsfråga tills det blir kaos i kina samt närområdet) Nordamerika är också rakt åt helvete med enorm risk för inbördeskrig tack vare nuvarande styre. Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika? Jag har hört bra om b.la. Chile i Sydamerika och Tanzania I Afrika. Kom gärna med tips, jag arbetar som kodare.

Sydamerika sju dagar i veckan. Där kan man trivas men du skulle inte trivas i Afrika... om du inte gillar kackerlackor och värme.

Bosätt dig uppe i bergen på lagom höjd... som en svensk försommar året runt... inte mycket mygg och skit, frisk luft.

Och Chile har hyffsad ekonomi.

Annars hade jag gärna bott i typ Cuenca i Ecuador... men jag gissar ekonomin är för risig.
Citera
2022-10-02, 14:31
  #9
Medlem
nedboys avatar
Ska du fly till sydamerika där de har som eftermiddagsnöje att karva kropssdelar av varandra. På mer brutala sätt än vad vi i Sverige ens visste fanns? Låter korrkat.

När det gäller Afrika så har jag hört att Namibia ska vara ett bra land. Negertjejerna ska visst vara ganska vackra där också sägs det samtidigt som det är lättare för en vit att dejta dem. Detta är bara hörsägen och inget jag vet ett dugg om det stämmer.
Citera
2022-10-02, 14:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Vilka länder hade ni tipsat om i Afrika och Sydamerika?

Kairo? Enda landet i Afrika som har tunnelbana.
Citera
2022-10-02, 14:39
  #11
Medlem
fikasugens avatar
Sydafrika kan ju vara bra. Många vita där och Engelska. Mexiko är annars min favorit. Många amerikaner lite överallt om man klarar av dom. Jag har ju svårt med deras engelska som är lite översittare liksom.
Citera
2022-10-02, 15:11
  #12
Medlem
6stringlevins avatar
Equador är tydligen det bästa landet i sydamerka ur demokratisk synvinkel. Omgärdat av olika kommunistledare. Tydligen bara 4 millioner med mest bönder men även lite turism.
Jag vet inte själv men såg en expert igår faktiskt som höll lång utläggning.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3457731

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback