Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-06, 17:16
Medlem
rainbowias avatar
Det har tidigare utförts två omröstningar - 2019 och 2021. Eftersom det hela tiden händer saker såsom skidikoner som slutar, stjärnor som ratar landslaget, supertalanger som poppar upp i strid ström, åkare som utmärker sig på ett eller annat vis och annat lullull så är det nu dags för en ny omröstning.

Vilka längdskidåkare gillar ni allra bäst? Ni har nu chansen att göra er röst hörd genom att lägga era röster.

Ni skall ta era fem aktiva svenska favoriter och PMa mig er lista, gradera från 1-5. Där ettan är den absolutliga favoriten, tvåan är den ni gillar nästbäst osv. Plus följande tillägg.

Tillägg: Nämn den svenska aktiva åkare ni tycker minst om.

Exempel på ett tips:

Citat:
1. Calle Halfvarsson
2. Oskar Svensson
3. Johanna Hagström
4. Marcus Grate
5. Moa Ilar

Tycker minst om Louise Lindström (sorry LL, bara som exempel detta)

Exempel på icke godkända namn:

Endast PM-röster till rainbowia är giltiga för spänningens skull. Inga taktikröster är giltiga för att gynna er egen favorit, ert ärliga tycke alltså.

Sammanställer resultatet (utan att påtala vem som valt vad, kanske är någon som vill vara hemlighetsfull månne?) efter deadline den 7 november kl 18:00 då ni även ev kan motivera ert val. Så ni kan i lugn och ro tänka ut vad ni tycker. Lagt tips ligger!

Jag har precis lagt mitt eget val så kan ej (omedvetet) bli påverkad av era val.

Tidigare omröstningar:
(FB) Populäraste skidåkaren (NY Omröstning 2021)
(FB) Populäraste skidåkaren (omröstning)
Senast redigerad av rainbowia 2022-10-06 kl. 17:31.
Citera
2022-10-06, 17:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Topp-2 är ganska givna, resten behöver jag nog fundera på.
Citera
2022-10-07, 16:37
Medlem
rainbowias avatar
13 "nya" åkare var det för ett år sedan. Utan att nämna namn står det redan klart att vi får se än fler nykomlingar.
Citera
2022-10-08, 01:54
Moderator
Hjv9s avatar
Kul med ny omröstning igen, behöver fundera lite på nummer fyra och femma men lutar åt att jag har min topplista klar.

Blir förvånad om inte Jonna tar sig upp på pallen denna gång.
Citera
2022-10-09, 09:18
Medlem
bcdefgs avatar
Finns en del namn som ställer till det, undrar om jag ska rösta på den man gillar bäst som längdskidåkare eller den som jag gillar bäst av de som åker längdskidor? Har just nu sex namn på min topp fem
Antirösten känns klar
Edit: redan röstat
Senast redigerad av bcdefg 2022-10-09 kl. 09:47.
Citera
2022-10-09, 10:40
Medlem
rainbowias avatar
Med Kalla väck så har jag (minst) ett nytt namn på min lista. Kan redan nu erkänna att jag rannsakat mig själv vilket betyder en viss förändring.

Dessutom var antirösten tveksam.
Citera
2022-10-09, 12:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Finns en del namn som ställer till det, undrar om jag ska rösta på den man gillar bäst som längdskidåkare eller den som jag gillar bäst av de som åker längdskidor? Har just nu sex namn på min topp fem
Antirösten känns klar
Edit: redan röstat

Och skillnaden är? Blir det inte samma utfall?
Citera
2022-10-09, 12:14
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och skillnaden är? Blir det inte samma utfall?
Kan nog tyvärr inte förklara utan att avslöja hur jag röstat, vilket man väl inte ska avslöja.
Citera
2022-10-10, 19:18
Medlem
rainbowias avatar
Vid samma poäng gäller detta som avgörande;

Tiebreakers

1. Minst antal antiröster
2. Flest antal 1a placeringar
3. Flest antal 2a placeringar
4. Flest antal 3e placeringar
5. Flest antal 4e placeringar
6. Sämst resultat på CV´t
7. rainbowias tyckande
8. Lottning

Som vanligt alltså och poängberäkningen är som sig bör denna;

Förstaplats ger 5 poäng ner till era femteplatser som ger en pinne vardera.
Citera
2022-10-10, 19:31
Avstängd
FNLSs avatar
Jag har funderat klart. Men med tanke på antirösten avstår jag. Detta forum behöver inte mer hat
Citera
2022-10-10, 19:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag har funderat klart. Men med tanke på antirösten avstår jag. Detta forum behöver inte mer hat

Det var en märklig kommentar med tanke hur nedlåtande du kan uttrycka dig om andra här inne. Man skall s a s inte kasta sten i glashus.

Själv tycker jag dock inte att om man talar om vilken åkare man gillar minst att det skulle vara ett utryck för hat.
Citera
2022-10-10, 20:51
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Visst finns det olika grader i helvetet fast hata är nog inte brännvarmt I denna tråd.

(så förslagsvis avstå din antiröst om du vill)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in