Det har tidigare utförts två omröstningar - 2019 och 2021. Eftersom det hela tiden händer saker såsom skidikoner som slutar, stjärnor som ratar landslaget, supertalanger som poppar upp i strid ström, åkare som utmärker sig på ett eller annat vis och annat lullull så är det nu dags för en ny omröstning.
Vilka längdskidåkare gillar ni allra bäst? Ni har nu chansen att göra er röst hörd genom att lägga era röster.
Ni skall ta era fem aktiva svenska favoriter och PMa mig er lista, gradera från 1-5. Där ettan är den absolutliga favoriten, tvåan är den ni gillar nästbäst osv. Plus följande tillägg.
Tillägg: Nämn den svenska aktiva åkare ni tycker minst om.
Exempel på ett tips:
Citat:
1. Calle Halfvarsson
2. Oskar Svensson
3. Johanna Hagström
4. Marcus Grate
5. Moa Ilar
Tycker minst om Louise Lindström (sorry LL, bara som exempel detta)
Exempel på icke godkända namn:
Charlotte Kalla (slutat)
Stina Nilsson (fel sport)
Hasse Holund (utlänning)
Janne Boklöv (fel sport och slutat)
Maiken Caspersen Falla (slutat och utlänning)
Tadej Pogacar (fel sport och utlänning)
Sergey Bubka (fel sport, utlänning samt slutat)
Endast PM-röster till rainbowia är giltiga för spänningens skull. Inga taktikröster är giltiga för att gynna er egen favorit, ert ärliga tycke alltså.
Sammanställer resultatet (utan att påtala vem som valt vad, kanske är någon som vill vara hemlighetsfull månne?) efter deadline den 7 november kl 18:00 då ni även ev kan motivera ert val. Så ni kan i lugn och ro tänka ut vad ni tycker. Lagt tips ligger!
Jag har precis lagt mitt eget val så kan ej (omedvetet) bli påverkad av era val.
Finns en del namn som ställer till det, undrar om jag ska rösta på den man gillar bäst som längdskidåkare eller den som jag gillar bäst av de som åker längdskidor? Har just nu sex namn på min topp fem
Antirösten känns klar
Edit: redan röstat
Senast redigerad av bcdefg 2022-10-09 kl. 09:47.
Finns en del namn som ställer till det, undrar om jag ska rösta på den man gillar bäst som längdskidåkare eller den som jag gillar bäst av de som åker längdskidor? Har just nu sex namn på min topp fem
Antirösten känns klar
Edit: redan röstat
1. Minst antal antiröster
2. Flest antal 1a placeringar
3. Flest antal 2a placeringar
4. Flest antal 3e placeringar
5. Flest antal 4e placeringar
6. Sämst resultat på CV´t
7. rainbowias tyckande
8. Lottning
Som vanligt alltså och poängberäkningen är som sig bör denna;
Förstaplats ger 5 poäng ner till era femteplatser som ger en pinne vardera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!