2022-12-23, 21:11
Medlem
Längtar är fel ord. Men gillar att kolla. Har på min bucketlist att åka men tvivlar att jag klarar hela. Vad är normalt att klara?
Citera
2023-01-21, 16:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Nej! Jag längtar till maj.
Citera
2023-01-21, 20:45
Medlem
Nä, hatar det. Masstart för helvete. Dessutom är det så vemodigt när vintern närmar sig slutet.
Citera
2023-02-26, 15:48
Medlem
wwrs avatar
Vi kommer ju att få se ett av de allra sista Vasaloppen någonsin, innan snön försvinner för gott, enligt meteorologisk expertis, så det vill man gärna ta tillvara på.
Citat:
Snön på väg att försvinna för alltid

Publicerad 5 dec 2006 kl 07.08

Om tjugo år har stora delar av Sverige glömt hur man åker skidor och Vasaloppet är ett minne blott.

Det tror tv-meteorologen Pär Holmgren.

...

Pär Holmgren befarar att Vasaloppet inte överlever sitt 100-årsjubileum 2022

[Pär Holmgren, TV-meteorolog och numera medlem av Europaparlamentet. --ed]
https://www.expressen.se/nyheter/sno...na-for-alltid/
Senast redigerad av wwr 2023-02-26 kl. 16:13.
Citera
2023-02-26, 16:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi kommer ju att få se ett av de allra sista Vasaloppen någonsin, innan snön försvinner för gott, enligt meteorologisk expertis, så det vill man gärna ta tillvara på.

Såg ett klipp från Stockholm annandagen 1992. Det var sommarlikt så Holmgren hade nog inte riktigt hängt med. Naturligtvis gjorde han ett spektakulärt utspel på samma sätt som utmärker miljöpartister. De är vårdslösa med sanningen eftersom de vet att det på marginalenen finns en del korkade människors röster att fånga.

Om det skulle bli snöfattigt i Dalarna någon enstaka gång framgent kanske de kunde ha Kiruna som reservort?
Citera
2023-02-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Såg ett klipp från Stockholm annandagen 1992. Det var sommarlikt så Holmgren hade nog inte riktigt hängt med. Naturligtvis gjorde han ett spektakulärt utspel på samma sätt som utmärker miljöpartister. De är vårdslösa med sanningen eftersom de vet att det på marginalenen finns en del korkade människors röster att fånga.

Om det skulle bli snöfattigt i Dalarna någon enstaka gång framgent kanske de kunde ha Kiruna som reservort?
Vilket eller vilka andra partier anser du att det är "korkat" att rösta på?
Citera
2023-02-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Jag bor söderut och visst är det dåligt med snö. Men rullskidor, konstsnö osv gör att skidintresset känns rätt stort även här
Citera
2023-02-26, 23:03
Medlem
DjPuttes avatar
Nej inte ett dugg..
Orkar inte med hoppandet till fjantarna som står med blåbären och tycker det är roligt, Hellre då en renodlad kanal där man följer täten till målgång då kan jag kolla men nej inte i detta format!
Citera
2023-02-27, 07:34
Medlem
bcdefgs avatar
Nej, klart tråkigaste loppet på hela säsongen
Citera
2023-02-27, 07:48
Medlem
wwrs avatar
Ganska få inlägg i tråden och de senaste övervägande negativa. Vasaloppet är en svensk tradition och folkfest som firar en kung som befriade Sverige från Kalmarunionen (den tidens "motsvarighet EU", kanske ). Flashback har blivit ensidigare det senaste året, under Ukrainakriget. Tidigare skedde i alla fall diskussion mellan postare med olika ståndpunkter. Speglar verkligen Flashback folkets åsikter här? Gillar inte folk att titta på Vasaloppet? Själv brukar jag sällan hinna titta, men en kul folkfest är det, tycker jag. Hälsosamt är det också, för de som åker, i dessa tider framför datorn.

Kung Carl Gustaf har åkte Vasan och Öppet Spår tre gånger, senast när han var 50. Förmodligen mer än de flesta Flashbackare (jag har inte heller åkt). Prinsen har också åkt. Men numera skrivs det mest om kungens hjärtoperation. Instans efter instans viker sig för den globala agendan (inte bara SD).
Citat:
Gustav Vasa eller Gustav I[1], ursprungligen Gustav Eriksson,[2] enligt flera källor född 12 maj 1496, död 29 september 1560 på Tre Kronor i Stockholm[3], var kung av Sverige 1523–1560 och riksföreståndare 1521–1523, under det pågående befrielsekriget. Hans makttillträde, inlett som ett uppror mot unionskungen Kristian II efter Stockholms blodbad, innebar slutet för Kalmarunionen. Gustav tillhörde Vasaätten, som genom honom blev den första monarkiska dynastin som regerade ett enat svenskt kungadöme som ett arvrike. Hans regering kännetecknas av införandet av ett starkt centralstyre i hela riket med en effektiv byråkrati och en evangelisk statskyrka grundad på Luthers lära.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Vasa
Senast redigerad av wwr 2023-02-27 kl. 08:20.
Citera
2023-03-01, 22:22
Medlem
Kedoxs avatar
Robin Bryntesson skall köra det baklänges
Citera
2023-03-02, 15:04
Medlem
Giggsys avatar
Hoppas innerligt att Novak eller Persson drar det längsta strået i år.
Ida Dahl favorit på damsidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in