Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-08, 11:28
Medlem
Jag har jobbat i med att röja vid kraftledningar. Det är extremt jobbigt eftersom man måste vakna 03:30, så jag funderade på något annat. En kompis jag har jobbar som ställningsbyggare och la i goda vitsord. Varpå jag fick en lärlingsplats.

Det jag fick höra är att det är extremt jobbigt. Vilket jag inte kan tänka mig är värre än kraftledningsröjare. Inte en chans i hela världen att det är jobbigare.

Sen undrar jag hur tekniskt svårt det är. Asså jag har ADHD och Autism. Så för mig vill jag inte behöva tänka när jag jobbar. "Men säkerheten med röjsåg då" Du ser ju om någon kommer i närheten.

Är jag helt fel ute och borde vara extremt nervös. 😟 Jag känner själv att tänk om jag är så dum att jag inte lär mig hur man bygger en ställning. För jag har extremt svårt att lära mig saker. Fast jag har klarat teoretisk linje på gymnasiet utan F och några A.

Det tär på mig väldigt mycket. Samt att jag inte är så social. Stress hanterar jag inte väl men kan arbeta mina timmar utan stop och telefon har jag aldrig haft med mig på arbetsplatsen.

Jag känner mig väldigt nedslagen.
Citera
2022-10-08, 11:34
Medlem
Tvivlar på att du får bygga ställning utan kurser...å ja det är ett tungt jobb å alltid bråttom.
Citera
2022-10-08, 11:48
Medlem
Blaze.s avatar
Det är ett tungt jobb men så länge du inte är höjdrädd och redo att jobba i högt tempo bör du greja det. Alla börjar ju någonstans. Testa på det, ingen lärling förväntas kunna allt. Du är ju där för att lära dig och känna efter. Fråga saker om du är osäker sen kommer allt kännas mycket lugnare när du får mer kött på benen.
Citera
2022-10-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Det är ett tungt jobb men så länge du inte är höjdrädd och redo att jobba i högt tempo bör du greja det. Alla börjar ju någonstans. Testa på det, ingen lärling förväntas kunna allt. Du är ju där för att lära dig och känna efter. Fråga saker om du är osäker sen kommer allt kännas mycket lugnare när du får mer kött på benen.
Så är det ju...men jag tror inte du kommer undan kurserna ..mycket teori..vi snickare blir ju tvingade till det för våra klena aluminiumställningar..vart tredje år tror jag.
Citera
2022-10-08, 13:17
Medlem
Krocketklubbas avatar
Börja nerifrån och jobba dig uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in