• 1
  • 2
2006-07-07, 14:51
Medlem
Jrnspkets avatar
Jar ett par funderingar kring att dra igng en egen p2p client som kopplar upp sig emot en hemmastende server. Hela iden gr sen ut p att man delar ut clienten till sina kompisar som fr ett login, s att det i princip blir en "privat DC hub", fast med egen client.

Lter luddigt, men till frgan. Var kan jag hitta en redan frdig (halvfrdig) client och server som fyller upp kraven helt eller delvis? (Server: Anv. och lsenordshantering. Client: teruptagning, Skning, osv)

Jag skulle grna se att de var skrivet i VB, pga att mina kunskaper i C++ inte r tillrkliga fr ett sdant projekt.

Har redan kollat igenom, opennap, slavanap och ngra andra Napsterclienter, men vissa har inte std fr filer ver 2gb, andra stdjer bara mp3or, men har ni andra napster frslag s mottages dem tacksamt.

Jag ber terigen om urskt fr den luddiga beskrivningen och sger att jag r mycket tacksam fr all hjlp jag kan f.

Jrnspket.
Citera
2006-07-07, 14:54
Medlem
Max Powers avatar
Varfr inte bara gra en privat dc-hubb?
Citera
2006-07-07, 14:59
Medlem
Varnims avatar
r det inte bara vldigt mycket lttare och smidigare med en FTP-server?
Citera
2006-07-07, 15:00
Medlem
Jrnspkets avatar
haha, mycket sant. Men varfr vara s trkig och gra det? Jag behver verkligen ha ngot att gra.
S ngon som vill vara lite mer ont?
Citera
2006-07-07, 15:01
Medlem
Jrnspkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnim
r det inte bara vldigt mycket lttare och smidigare med en FTP-server?

En FTP lagrar filerna centralt, jag vill gra fildelning, inte filfrvaring.
Citera
2006-07-07, 15:27
Medlem
Rans avatar
Ngot liknande hade varit bra.
En PYTTELITEN klient som gr fort att skicka. Fr att lgga upp s drar man bara sin fil till klienten, och fr att ladda ner frn andra s skriver man in IP-numret i en ruta och trycker enter, s fr man se vad den andre delar ut (om denne har programmet igng dvs). Enkelt och bra, utan ondiga funktioner.
Citera
2006-07-07, 15:33
Medlem
octanes avatar
gr i C bara... skicka raw binary data liksom... men tnk p att du mste ha flera trdar o sockets, men du mste nog kunna sprket ganska bra vilket sprk du nu n gr i. Annars kan du ju ha en egen bittorrent server, p tiden det tar o koda kan du gra mkt annat kul
Citera
2006-07-07, 16:27
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Järnspöket
En FTP lagrar filerna centralt, jag vill gra fildelning, inte filfrvaring.

Misstolkade dig lite d
Citera
2006-07-07, 16:57
Medlem
Dengos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Ngot liknande hade varit bra.
En PYTTELITEN klient som gr fort att skicka. Fr att lgga upp s drar man bara sin fil till klienten, och fr att ladda ner frn andra s skriver man in IP-numret i en ruta och trycker enter, s fr man se vad den andre delar ut (om denne har programmet igng dvs). Enkelt och bra, utan ondiga funktioner.

Kan detta vara ngot? http://www.freedom-to-tinker.com/tinyp2p.html
Citera
2006-07-08, 16:53
Medlem
Jrnspkets avatar
Jag behver ett system som sker igenom alla clienternas utdelade filer.
Citera
2006-07-10, 15:44
Bannlyst
www.rentacoder.com
Citera
2006-07-10, 15:53
Bannlyst
http://www.badblue.com kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera