Citat:
Ursprungligen postat av
Kronvraket
Skrämmande! Strängnäs har alltid verkat som en tämligen lugn och idyllisk stad och har funnits på listan över eventuella städer att flytta till när vi lämnar vår nuvarande trista mellansvenska stad. Vid besök där har Strängnäs inte verkar lika rejält Mena-infesterat som många andra städer vi tittat på (ex. i Enköping förefaller man inte kunna gå ett steg utan att snubbla över somalier och i Västerås….rys…!) Att Eskilstuna förefaller kört har stått klart länge, men att slödderbeteende nu spridit sig till småstäderna omkring är bedrövligt! Ärligt talat är nog den bästa lösningen i denna kaotiska situation som massinvandringen förorsakat att arbeta FÖR segregation och styra den till de städer som redan är ” förlorade” så kan svinen härja där istället för att varje småstad ska berikas av Mena med vidhängande brottslighet och skjutningar! Vi svenskar förtjänar att kunna leva i fred och ro i vårt eget land.
Med risk för att verka OffT, men syftet är att påpeka skillnaden mellan en känsla av trygghet (förr), och dagens …ehh alternativa känsla.
Jag mellanlandade i Strängnäs för en herrans massa år sedan, tog en bilvilopaus, sträckte på mina magra. Spatserade i centrum, nästan inget folk, trots tidig eftermiddag. En halv spec (göteborgska för korv+mos+en kall Pucko; mat för en chaufför), Yummy.
Uppfattade att det var en mysig liten stad, frivolt spankulerandes bland pittoreska små kvarter, Yxhammargatan och Gyllenhjelmsgatan bl a. En blick mot domkyrkans barocktorn innan tillbaks innan P-lisorna förstör dagen…
Att konstatera att våldspesten sprider sig är mer än sorgligt, men jag bevarar minnet av mitt trevliga besök den varma höstlördagen.
OnT: Apropos Din sista mening; jag tar mig friheten att intervenera: VISSA svenskar förtjänar att kunna leva i fred och ro i vårt eget land.
Tingstuhöjden. Om jag bedömer kartan rätt så är det ca 1 700 m från det fina centrum?
Så, Morgans felvända stenars verkan(seld) har nått den vackert belägna vid Ulvhällsfjärden. Ämnet är dådet förvisso, dock menar undertecknad att kopplingen regeringspolitik och skjutningarna är kausal!
Mer än trist, dock symtomatiskt efter åtta års lyckat gängknäckande – ursäkta sarkasmen – har vi nått dit. Meh, 80% av demos kan väl inte ha fel? Eller? They voted for it. They got it.