2025-02-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Såg sista avsnittet på Star Trek: The Original Series ikväll (lördag), vilket innebär att jag nu sett alla Star Trek-tv-serier (utom det tecknade materialet) och alla Star Trek-filmer (förutom Section 31 som jag kommer att se senare i månaden när den kommer till Skyshowtime).

Ett Star Trek-projekt som jag hållit på med i mer än tio år närmar sig sitt slut. Section 31 är sista anhalten, sedan är jag ikapp.

Live long and prosper

Kolla inte på Section 31, fruktansvärt dålig film. Har ingenting som förknippas med Startrek-universumet förutom att någon säger att hon är Starfleet m.m.
Citera
2025-02-09, 10:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Kolla inte på Section 31, fruktansvärt dålig film. Har ingenting som förknippas med Startrek-universumet förutom att någon säger att hon är Starfleet m.m.
den har väl koppling till discoveryserien och inte klassiska star trek?
Citera
2025-02-09, 11:10
Medlem
SithMasters avatar
Citat:

Har noterat att många är kritiska, inte bara på Flashback (vars negativa kritiker av allt och inget jag inte tar på större allvar), men kommer definitivt att titta på Section 31 när den kommer till Skyshowtime.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
den har väl koppling till discoveryserien och inte klassiska star trek?

Stämmer, även om jag själv är tveksam till terminologin "klassiska Star Trek". Men det är förmodligen en smaksak:

https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek:_Section_31

(FB) Star Trek: Section 31
Citera
2025-02-09, 15:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det var riktigt brutala recensioner på den.
En karaktär som jag annars tyckte var riktigt bra i Discovery.

Ska definitivt titta, både av nyfikenhet och som ett fan av star trek, kommer jag bli besviken, ja vem vet.
Och om man blir så tittar man ju inte på den igen nån mer gång.
Citera
2025-02-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var riktigt brutala recensioner på den.
En karaktär som jag annars tyckte var riktigt bra i Discovery.

Ska definitivt titta, både av nyfikenhet och som ett fan av star trek, kommer jag bli besviken, ja vem vet.
Och om man blir så tittar man ju inte på den igen nån mer gång.

Till skillnad från alla andra så älskade jag Discovery, särskilt säsong 1-3 och Philippa var bra där men Section 31 är ett totalt haveri och påminner överhuvudtaget inte om Discovery. Är typ sämre än scifi c-filmerna som visas på Prime Video
Citera
2025-02-09, 16:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Till skillnad från alla andra så älskade jag Discovery, särskilt säsong 1-3 och Philippa var bra där men Section 31 är ett totalt haveri och påminner överhuvudtaget inte om Discovery. Är typ sämre än scifi c-filmerna som visas på Prime Video
Ska bli intressant och se detta ändå, men kommer nog sorteras bort sen.

Jag älskade Discovery också, och tycker hon hade en utmärkt roll där och passande.
Så är lite fascinerad nu om denna Section 31, återkommer när detta sker, så får jag se hur illa det är först.
Dock är jag väldigt förlåtande när det kommer till scifi, men men, vi får se.
Citera
2025-02-11, 15:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tittat nu och påminner mot inget om varken Star trek eller discovery.
Och Philippas karaktär kändes blek och nästan slaktad.

Svårt och ge ett betyg, för ska man ge betyg utifrån star trek/discovery, så måste man nog sänka det med ett.
Och en som aldrig sett star trek och gillar scifi, den ger nog ett betyg typ 5.
Vet faktiskt inte vad för betyg man ska ge, men det är inte över 5 den saken är klar.
Section 31 filmen är inget som kommer ses om, men Discovery kommer nog ses om ett par ggr till de närmast åren.

Försöker fundera på vad de tänkte på när de gjorde denna film, men känns bara som att de ville ha ut något.
För kommer ihåg när jag hörde detta först, så tänkte det kan ju vara en intressant historia att få reda på hur det gick till.
Citera
2025-02-11, 16:12
Medlem
SithMasters avatar
Citat:

Alla andra är lite att ta i, jag gillade också de första tre säsongerna av Discovery. Återkommer om Section 31.
Citera
2025-02-12, 17:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
sett section 31 och den har absolut inga som helst star trek vibbar, i övrigt rätt tunn men visst, duger för att slå ihjäl en timme och en halv.
Citera
2025-02-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
sett section 31 och den har absolut inga som helst star trek vibbar, i övrigt rätt tunn men visst, duger för att slå ihjäl en timme och en halv.

Även om den inte haft koppling till Star Trek och varit en vanlig scifi-film så var den totalt värdelös. Dom står i en ring och snackar dynga i olika miljöer oftast någon öken, wtf alltså. Hela skiten är ju jättekonstig och oinspirerande.

Producenterna försökte rida på vågen att Michelle Yeoh vann en Oscar förra året men det blev platt fall.

Från början var det ju sagt att det skulle bli en spinoff-serie till Discovery och det hade nog funkat bättre och då med känslan och mentaliteten från Discoveryuniversumet.

Filmen har 3.8 i betyg på IMDB och usla omdömen både från recensenter (17%) och publik (16%) på Rotten Tomatoes.
Senast redigerad av tank77 2025-02-12 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in