2024-05-26, 00:33
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Sånt där ska man hålla sig ifrån 100%.
Din vän kommer hamna i skuld. Det finns en del klagomål kopplat till dem precis som för liknande pyramider.
Hur skulle ett börsbolag kunna ägna sig åt pyramidspel? Det är förbjudet.

Vänligen länka till källan för dina remarkabla påståenden.
Citera
2024-05-26, 12:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JennaJenna
Hej,
Har en vän som börjar sälja för Zinzino, omega 3 balansolja. Hon har blivit frisk själv av oljan och vill nu hjälpa andra.

Men jag är orolig för att hon blir lurad, vet inte vad dom säger till henne på zinzino men känns som de lovar guld och gröna skogar…

Hon har dragit på sig stora skulder så behöver en försörjning här och nu.

Vad är er erfarenhet av Zinzino och dhur de jobbar? Hur lätt är det att börja tjäna pengar? Hur når jag min vän?

Jag har en bekant som arbetat för dem och hon började efter ett tag försöka tvångsrekrytera alla i sin omgivning att jobba för dem. Allt hon sa lät sektliknande och varningsklockorna ringde. Jag hade nog aktat mig för det. Jag fick till slut blockera henne när hon inte förstod eller ville ta till sig att jag inte var intresserad av upplägget.

Om man är klok och håller sig till att sälja för dem går det nog fint men känslan jag fick var att det uppmanas att dra in andra i det och även investera.
Citera
2024-06-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

(FB) Zinzino - pyramidspel?

Kolla tråden som redan finns om Zinzino så kommer du förstår att så kallat "MLM"-företag är nutidens förklädda pyramidspel.
Citera
2024-07-14, 11:15
Medlem
Min vän hamna i skuld efter ha blivit lurad av detta företag
Citera
2024-07-14, 11:18
Medlem
Undvik så mycket som de går det företaget är inte bra
Citera
2024-07-16, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Ytterligare ett klappmongo? (Som tidigare nämnts - läs tråden...)

Men ifall du är lat kan du få ett par axplock nedan.

A) Tråden har funnits sedan 2006-07-12, 19:04 (18 år gammal) och Zinzino växer inte och är endast ett företag i perfirin.

B) Zinzino är per se inte ett pyramidspel - utan MLM

Kortfattad förklaring

MLM = Sälj en produkt och få fjuttig ersättning för din försäljning. Tjäna multum om du raggar fler klappmongon som säljer produkter (Och du tjänar alltså på deras försäljning)

Pyramidspel = Det finns ingen produkt - du raggar bara fler klappmongon och på det sättet tjänar du pengar på deras insatser i "företaget"

C) Om du läser "B" så inser du att produkterna kommer att få ett på tok för högt pris till slutkund för att kunna ha en acceptabel försäljningsnivå. Detta beror på... (Kortfattat)
- Tillverkningskostnad = X
- Påslag för förtjänst = Y
(En vanlig butik har endast X+Y - men MLM/Pyramidspel har ytterligare...)
- Påslag för att täcka Bonus till Försäljaren (Klappmongot) = Z
- Påslag för att täcka Bonus till klappmongot över försäljaren = W

Om Zinzino inte tar ut Z & W kommer dom aldrig någonsin att kunna betala ut bonusen till sina klappmongon - och detta gör att det är billigare att beställa samma produkt från vilken annan butik som helst. (Finns massa exempel på detta i tråden)

D) Om du orkar så kan du läsa om företaget på följande länkar där Kompensationsplanen och upplägget gås igenom i detalj
https://behindmlm.com/companies/zinz...o-coffee-pods/
https://behindmlm.com/mlm-reviews/zi...l-supplements/

Nope , Zinzino är total katastrof med produkter till överpris och det är självdestruktivt att gå med som försäljare
Citera
2024-10-09, 15:16
Medlem
Är ju samma personer som ägnat sig åt Kyäni, Mary Kay odyl dom nu pysslar med denna olja, så det lär ju vara ett pyramidspel.
Citera
2024-10-13, 19:37
Medlem
Kazues avatar
Ett börsnoterat företag som ägnar sig åt pyramidspel 😂😂😂 det va de fånigaste

(Mycket nöjd aktieägare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem