Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ett par grundkurser i juridik och kriminologi ger dig svaren på den frågan.

En del i det hela är att fler våldtäkter anmäls idag eftersom kvinnorättsfrågan lett till ökad medvetenhet om just kvinnors rätt. En annan del i det hela är att vi idag klassificerar fler sexualhandlingar som våldtäkt än vad man gjorde förr.

Så att man för ett par år sedan att ändrade kraven på vad som rubriceras som våldtäkt, har enligt dig ingen inverkan på antalet fall som rubriceras som detta?
Citera
2022-10-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Så att man för ett par år sedan att ändrade kraven på vad som rubriceras som våldtäkt, har enligt dig ingen inverkan på antalet fall som rubriceras som detta?

Ehhhh?
Det är ju precis det jag säger att det har...
Citera
2022-10-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
De våldtog definitivt också. Jag är uppvuxen i den generationen och många av mina jämnåriga kvinnbekanta vittnar idag om övergrepp på den tiden av svenska Volvo-slödder/raggarslödder som utan tvekan är våldtäkter. Och då var mina kvinnbekanta 13-15 år. Jag minns mycket väl hur de "coola" gubbarna hängde utanför skolan på skolparkeringen och hur våra jämnåriga tjejer i 7an till 9an gick ut till dem och "hängde" för att sedan "få skjuts hem" efter skolan av dem.

Många svenskar tycks idag helt vilja glömma bort/förneka att det här fenomenet inte är knutet till någon specifik kultur utan att det är en patriarkstrukturfråga. En del av den manliga befolkningen kommer alltid bete sig så här, oavsett om denne heter Ronny eller Ahmed.

Betänk att det är inte länge sedan vi sa i svenska samhället att man skulle akta sig för killar/män med Y-namn. Då åsyftade man ändelsen på Jonny, Ronny osv... Dessa förknippade man lite fult med våldtäktsmän på den tiden.

Ni som är yngre saknar förmodligen kontexten från förr, men så här var det förr ute i samhällena, särskilt på vischan.

Det enda som gör att det känns som det är "invandrarbrott" det här är att sociala medier ger en helt annan bild av det hela. Men sådana här saker skedde förr utan tvekan. Går du tillbaks hundra år längre tillbaks i tiden så hittar du fall där pigor blev ihjälslagna för att de låg med en bonde i "fel by". Och på den tiden var svenska bondsamhällena verkligen kritvita. Som sagt, det här med sexualbrott och mäns syn på vem som får ligga med vem, det är inget nytt. Och vissa av er här i tråden uppvisar samma tendenser när ni utifrån rasistiska preferenser dömer en grupp för brott som även den inhemska vithyade brukade begå förr med. Och än gör, förmodligen.
Givetvis är det så, MENA-dyrkaren.

Flytta nu ner till Afrika eftersom det inte är någon skillnad överhuvudtaget och de har varmare väder där nere.

Man behöver inte ens vara 30 för att komma ihåg ett Sverige utan eran importering av skräp. Ganska roligt att ni ändå försöker få Sverige till något våldtäkts U-land redan för 50 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av trille
Du var då en rejäl smet. Det jäser inne i din mage av all rättrådighet och metangasen sipprar in i blodbanan, dock ej till "hjärnan", där finns annat träck som genom generationer kalcifierats till plack som benämns "feminism", en
irreparabel skada på sans o vett.

Drick mycket vatten och be till Inanna att dina ben må poleras väl.
Håller ni pedofiler fortfarande på svamla om att han trodde att hon var 17? Det är för fan tredje gången han åker fast med att grooma LVU fjortisar på mindre än 3 år. Att det ska vara ett sammanträffande att den han trodde var 17 egentligen var en trasig 13-åring(exakta typen han utnyttjar) finns inte på kartan. Ge er nu.
Senast redigerad av mothbreeder 2022-10-22 kl. 20:34.
Citera
2022-10-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Lägg inte energi på såna kommentarer. Jag tycker att det var jättebra att du registrerade ett konto och skriver fakta för att folk ska kunna få ett annat perspektiv på saker istället för att det ska bli översvämmat av kommentarer om att hon är död. Det finns väl faktiskt inget som talar för att hon är död, utan endast försvunnen! Det är inte allt för sällan som folk lägger ut adresser, bilder osv på människor som faktiskt ibland är helt oskyldiga. Vad vi vet är att hon har rymt och träffat en utländsk våldtäktsman som hon har ljugit om sin ålder för. Vidrig kille absolut och han borde inte vara i frihet, men det är ett långt steg från att våldta till att mörda någon. Det är väldigt lätt att dras till såna här människor när man inte mår bra själv, det blir något destruktivt. Hoppas att hon blir hittad snart och att hon får bo med sin mamma som dom själva vill! Man måste försöka tänka positivt fastän jag fattar att det är jättesvårt!

Hon ljög inte om sin ålder till honom, han sa vad hon skulle säga ..
Citera
2022-10-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Ja han är fortfarande misstänkt för grooming.

Nu kan hon vittna så han får nog sitt straff för det, kanske också våldtäkt mot barn om han hade sex med henne.

Tjejen är det nog kört för ändå dock. Missbruk, prostitution och våldsamma, utnyttjande förhållanden kommer prägla hennes liv.

Sluta babbla en massa skit, vare sig missbruk eller sex är förekommande på något av det sättet du uttalar dig om. Inget av det stämmer så håll dig till fakta instead, då du inte har det borde du knipa att ens yttra dig
Citera
2022-10-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hon är ingen brottsling så vitt vi vet. Hon är klumpigt vaggad samt flyttas
mellan flera fosterhem och institutioner som jag har förstått det. Hon har
ingen förälder som räcker till som förälder och får därför inte bo hemma
för soc. Dom bedömer det säkert rätt så långt.

Men vad flickan ska ha farit illa under alla år. Kanske bodde hon hos mamma
de första åren innan misären upptäcktes. Och de är som formar fortsättningen
är 2-3-årsåldern- Går det snett där så blir det svårt att rätta till. Men lika stor
skada blir det av att bolla runt en unge som soc har gjort.

Hon präglades bra till familjeförhållanden samt kärlek och trygghet med allt hon behövde.
Sluta spekulera i trams du inte har en aning om när det är maktmissbrukande myndigheter som styr ödet till det sämre med hjälp av pappan bland annat
Citera
2022-10-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Du vet väl att du outar dig själv som en idiot när du skriver som du gör? Man fattar att du har mindrevärdeskomplex, att du har svårt med kvinnor och sociala sammanhang, att du känner dig extremt hotad av invandrare, att du mår dåligt men vänder ditt självhat utåt.

Alla ni som skriver hat om offren i detta fall ser ju bara patetiska ut. Men men, fortsätt så om ni tror det hjälper er, dock gräver ni er egna grav men det kunde jag inte bry mig mindre om

Word, man är inget annat än patetisk som går på offer och de utsatta
Citera
2022-10-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
De är precis det jag menar. Flickan hade hört av sig till sin mamma vid de här laget känns det som, eftersom dom verkar vara väldigt när, trots familjehems placering. Jamena om hon nu är okej. Hur äter hon, hur sover hon? Förstå du vad ja menar? Jag vill knappt skriva det Ja tänker för jag mår för dåligt av funderingarna men, vad måste hon göra för att få äta, dricka, sova osv. För hon lär ju inte ha några pengar.

Ah exakt hon fick ringa till sin mamma på hennes födelsedag och ville att mamma hämtade henne, vilket hon gjorde
Citera
2022-10-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du kan omöjligen vara en god vän till mamman som exponerar hennes barn på detta vidriga sätt, och framför allt bryr du dig inte ett vitten om flickan. Sluta för f-n att exponera barnet ännu mer! Den här tråden kommer att finnas kvar och det är lågt av dig att sprida privata/sekretessbelagda uppgifter på Sveriges största internetforum att ta del av. Om hon håller sig gömd någonstans så gör knappast dina skitskriverier att hon vågar sig fram. Hoppas du blir anmäld.

Har iaf outat fel info, det är 6år..
Citera
2022-10-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hur naiv får en människa vara?

Hon är givetvis mördad av honom. Nu gäller det bara att hitta kroppen.

Frågan är om MP hittar kroppen före det att polisen har knäckt muslimen i förhören.

Du verkar vara naiv då inget av det du skrev stämde ditt vider.
Haha snutarna lyckades inte få ur några ord vart hon var efter han gömde henne eller hur? 👏🏽
Citera
2022-10-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksmp
Jag tycker nog att jag ser en mycket ung tjej, ett barn.
Men hon hade utgett sig för att vara 17 år.

Stämmer inte, han SA vad hon skulle säga till hans familj och andra undrande. Men man både ser och märker att så är inte fallet
Citera
2022-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Tydligen bor Süleym*n tillsammans med sin äldre bror och sin pappa. Min magkänsla säger att han fått hjälp av åtminstone brodern att göra sig av med kroppen. Då kan det här bli svårlöst. Bli inte förvånade om han går fri i brist på bevis.

Värdelös magkänsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in