Citat:
Ursprungligen postat av
Dumstruten78
Stämmer kanske till viss del men du överdriver en del oxå. Om det du skriver skulle stämma skulle ju dom flesta som lever på socialbidrag bli av med ungarna med så ser ju inte verkligheten ut. Men dålig ekonomi tillsammans med någon annan defekt i föräldraskapet är grund för omhändertagande
Det beror ju på om den här mamman ens får ekonomiskt stöd (socialbidrag) alls. Hon kanske inte bedöms som berättigad till det. Alternativt att hon av någon anledning inte ens söker.
Jag vet inte hur du lyckades läsa in att jag påstått att de flesta föräldrar på socialbidrag blir av med ungarna? Lust att förklara hur du fick ut den kontexten?
Det jag åsyftar är alltså att föräldern kanske har 0 inkomst över huvud taget. Alltså varken lön eller bidrag/försörjningsstöd eller något alls. Särskilt ute på vischan finns det fall där föräldrarna lever på tex svart inkomst och därmed inte bedöms lämpliga som vårdnadshavare. Säger inte att det är så i det här fallet, men ni som spekulerar i det borde ringa några samtal och kolla. Det skulle i alla fall inte förvåna mig helt om det visar sig att mamman inte har någon inkomst, eller en väldigt ringa sådan. Återigen, det faktum att man inte hittar hennes kennel i något register antyder ju saker...