Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Fast på bilderna ser hon faktiskt uy som 17, 18 åring??

Verkligen inte skaffa bättre syn
Citera
2022-10-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keylessking
7..
Okay. Men det är ändå som regel när de är tonåringar och ohanterliga föräldrar väljer omhändertagande eller acceptera det. När de är yngre är det som regel av tvång och när de ger upp om dem handlar det om att lättare kunna få tillbaka dem genom att samarbeta.
Citera
2022-10-22, 07:57
Medlem
Citat:
Det vet väl du ingenting om!
Har du någon som helst aning om historian? Klart att du inte har ändå så yttrar du dig 🤐
Är ju snarare du som är naiv och lever i en bubbla

Om just denna familj har jag ingen aning om deras historia, annat än det som gått att läsa.

I övrigt runt barn som inte kan bo i sin ursprungs familj utan blir placerade i familjehem eller HVB-hem har jag kännedom och kunskap.

Som sagt det sker inte utan anledning och lättvindigt. De som inte har förmågan att se och förstå detta förstår inte heller bristen i föräldraansvaret i sammanhanget i just den familjen där barnet bedöms att det har det bättre i ett annat hem. Och att barnets behov inte kan tillgodoses i det ursprungliga hemmet på grund av föräldraförmågan för aktuellt barn.
Senast redigerad av Meze 2022-10-22 kl. 08:00.
Citera
2022-10-22, 11:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
Någon dag innan flickan hittades hade mamman redigerat inlägget till att mannen visste om flickans ålder, så antingen trodde han att hon var över 17år eller så är det som man misstänker. En gång pedofil, alltid pedofil.

Med tanke på att hans mönster har varit att ragga på tjejer 13-14-årsåldern som sitter på HVB-hem så skulle jag gissa att oddsen var att han visste mycket väl om hennes ålder.
Citera
2022-10-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Du var då en rejäl smet. Det jäser inne i din mage av all rättrådighet och metangasen sipprar in i blodbanan, dock ej till "hjärnan", där finns annat träck som genom generationer kalcifierats till plack som benämns "feminism", en
irreparabel skada på sans o vett.

Drick mycket vatten och be till Inanna att dina ben må poleras väl.

Sanningen blev för jobbig för dig att kunna ta till dig av märker jag...
Citera
2022-10-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Skillnaden är att då var invandrarnärvaron så otroligt mycket lägre + att de våldtäkter som då skedde var mycket lägre sett till antalet som sker idag. Jag undrar varför?

Ett par grundkurser i juridik och kriminologi ger dig svaren på den frågan.

En del i det hela är att fler våldtäkter anmäls idag eftersom kvinnorättsfrågan lett till ökad medvetenhet om just kvinnors rätt. En annan del i det hela är att vi idag klassificerar fler sexualhandlingar som våldtäkt än vad man gjorde förr.
Citera
2022-10-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ett par grundkurser i juridik och kriminologi ger dig svaren på den frågan.

En del i det hela är att fler våldtäkter anmäls idag eftersom kvinnorättsfrågan lett till ökad medvetenhet om just kvinnors rätt. En annan del i det hela är att vi idag klassificerar fler sexualhandlingar som våldtäkt än vad man gjorde förr.

Alltihop är naturligtvis faktorer. Invandrare är överrepresenterade samtidigt som gränsen för vad som är våldtäkt sänkts och anmälningsbenägenheten ökat.
Citera
2022-10-22, 12:55
Medlem
Till er som spekulerar i varför N**mi omhändertogs för 6 år sedan:

Jag tycker någon av er ska ringa skatteverket och fråga om mammans inkomst. Det är en offentlig uppgift. Min erfarenhet (efter att ha jobbat inom en gren inom detta i flera år) är att i en väldigt stor majoritet av sådana här fall så är ett svar i varför en mamma/pappa inte får vårdnaden om barnet (trots att barnet utger en sådan önskan självt att få bo med denna), att föräldern inte har en inkomst som bedöms kunna hushålla grund för såväl förälderns som barnets leverne.

Ofta är det föräldrar som tex har KFM på sig och lever på nolltaxering via svartarbete etc. Ni skulle bli förvånade om ni visste hur många sådana här fall det finns. Jag tycker hela den här historien och mammans profil/bilden man får av hela situationen och allt antyder att någon sådan anledning kan vara orsaken bakom.

Kenneln tycks ju inte ens finnas på pappret i något register alls exempelvis.

Föräldrarna kan vara hur snälla och goa mot sina barn som helst, men om deras officiella ekonomi inte bedöms kunna hushålla barn så tilldelas de ändå inte vårdnaden om dessa. Ni som spekulerar i det här borde ringa ett par sådana där samtal och kolla upp bakgrunden till föräldrarna. Jag skulle inte bli förvånad om ni hittar svaret någonstans där.
Citera
2022-10-22, 13:10
Medlem
Citat:

Jag tycker någon av er ska ringa skatteverket och fråga om mammans inkomst. Det är en offentlig uppgift. Min erfarenhet (efter att ha jobbat inom en gren inom detta i flera år) är att i en väldigt stor majoritet av sådana här fall så är ett svar i varför en mamma/pappa inte får vårdnaden om barnet (trots att barnet utger en sådan önskan självt att få bo med denna), att föräldern inte har en inkomst som bedöms kunna hushålla grund för såväl förälderns som barnets leverne.

Ofta är det föräldrar som tex har KFM på sig och lever på nolltaxering via svartarbete etc. Ni skulle bli förvånade om ni visste hur många sådana här fall det finns. Jag tycker hela den här historien och mammans profil/bilden man får av hela situationen och allt antyder att någon sådan anledning kan vara orsaken bakom.

Föräldrarna kan vara hur snälla och goa mot sina barn som helst, men om deras officiella ekonomi inte bedöms kunna hushålla barn så tilldelas de ändå inte vårdnaden om dessa. Ni som spekulerar i det här borde ringa ett par sådana där samtal och kolla upp bakgrunden till föräldrarna. Jag skulle inte bli förvånad om ni hittar svaret någonstans där.

Stämmer kanske till viss del men du överdriver en del oxå. Om det du skriver skulle stämma skulle ju dom flesta som lever på socialbidrag bli av med ungarna med så ser ju inte verkligheten ut. Men dålig ekonomi tillsammans med någon annan defekt i föräldraskapet är grund för omhändertagande
Citera
2022-10-22, 13:27
Medlem
Citat:

Man kan bedriva Kennel som Hobbyverksamhet och det finns inga krav på att registrera kenneln, bara hundarna, hos SKK eller jordbruksverket.
Citera
2022-10-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Stämmer kanske till viss del men du överdriver en del oxå. Om det du skriver skulle stämma skulle ju dom flesta som lever på socialbidrag bli av med ungarna med så ser ju inte verkligheten ut. Men dålig ekonomi tillsammans med någon annan defekt i föräldraskapet är grund för omhändertagande

Det beror ju på om den här mamman ens får ekonomiskt stöd (socialbidrag) alls. Hon kanske inte bedöms som berättigad till det. Alternativt att hon av någon anledning inte ens söker.

Jag vet inte hur du lyckades läsa in att jag påstått att de flesta föräldrar på socialbidrag blir av med ungarna? Lust att förklara hur du fick ut den kontexten?

Det jag åsyftar är alltså att föräldern kanske har 0 inkomst över huvud taget. Alltså varken lön eller bidrag/försörjningsstöd eller något alls. Särskilt ute på vischan finns det fall där föräldrarna lever på tex svart inkomst och därmed inte bedöms lämpliga som vårdnadshavare. Säger inte att det är så i det här fallet, men ni som spekulerar i det borde ringa några samtal och kolla. Det skulle i alla fall inte förvåna mig helt om det visar sig att mamman inte har någon inkomst, eller en väldigt ringa sådan. Återigen, det faktum att man inte hittar hennes kennel i något register antyder ju saker...
Citera
2022-10-22, 14:02
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
6år.. emot hennes och mammans vilja ja men inte pappans.
Maktmissbruk
Förvånar mig inte med tanke på att mamman var den som reagerade, rev upp himmel och jord, fick tag på killen på telefon och åkte själv ned till Göteborg för att leta! Inte en oengagerad mor, det låter som en dundermamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in