Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Fast så har det ju alltid varit förr drogs de till 25-30 åringar som sladdade med s 245r utanför skolorna och bjöd på cigg och alkohol i utbyte mot umgänge. Tror snarare det beror på vilka tjejer man syftar på alla tjejer tycker ju såklart inte det är coolt, men de som gillar alkohol cigg etc har ju alltid haft lättare för att hamna snett. Dock så var namnen inte Mohammed då jag växte upp, då var det fläsk-johan eller volvo leffe eller något annat smickrande namn som tog oskulden av 13-14 åringar på bruksorter.
Ja absolut, men dessa våldtog inte.
Erkänn, de flesta av våra morsor har nog gjort det du beskrev på 60-80talet.
Det är helt annat klimat idag med dessa importslödder. De borde fan veta bättre.
DITT SVAR (citerar i samma för vet inte hur man gör olika citatbubblor):
Det är helt annat klimat idag med dessa importslödder. De borde fan veta bättre.
Fast så har det ju alltid varit förr drogs de till 25-30 åringar som sladdade med s 245r utanför skolorna och bjöd på cigg och alkohol i utbyte mot umgänge. Tror snarare det beror på vilka tjejer man syftar på alla tjejer tycker ju såklart inte det är coolt, men de som gillar alkohol cigg etc har ju alltid haft lättare för att hamna snett. Dock så var namnen inte Mohammed då jag växte upp, då var det fläsk-johan eller volvo leffe eller något annat smickrande namn som tog oskulden av 13-14 åringar på bruksorter.
DITT SVAR (citerar i samma för vet inte hur man gör olika citatbubblor):
De våldtog definitivt också. Jag är uppvuxen i den generationen och många av mina jämnåriga kvinnbekanta vittnar idag om övergrepp på den tiden av svenska Volvo-slödder/raggarslödder som utan tvekan är våldtäkter. Och då var mina kvinnbekanta 13-15 år. Jag minns mycket väl hur de "coola" gubbarna hängde utanför skolan på skolparkeringen och hur våra jämnåriga tjejer i 7an till 9an gick ut till dem och "hängde" för att sedan "få skjuts hem" efter skolan av dem.
Många svenskar tycks idag helt vilja glömma bort/förneka att det här fenomenet inte är knutet till någon specifik kultur utan att det är en patriarkstrukturfråga. En del av den manliga befolkningen kommer alltid bete sig så här, oavsett om denne heter Ronny eller Ahmed.
Betänk att det är inte länge sedan vi sa i svenska samhället att man skulle akta sig för killar/män med Y-namn. Då åsyftade man ändelsen på Jonny, Ronny osv... Dessa förknippade man lite fult med våldtäktsmän på den tiden.
Ni som är yngre saknar förmodligen kontexten från förr, men så här var det förr ute i samhällena, särskilt på vischan.
Det enda som gör att det känns som det är "invandrarbrott" det här är att sociala medier ger en helt annan bild av det hela. Men sådana här saker skedde förr utan tvekan. Går du tillbaks hundra år längre tillbaks i tiden så hittar du fall där pigor blev ihjälslagna för att de låg med en bonde i "fel by". Och på den tiden var svenska bondsamhällena verkligen kritvita. Som sagt, det här med sexualbrott och mäns syn på vem som får ligga med vem, det är inget nytt. Och vissa av er här i tråden uppvisar samma tendenser när ni utifrån rasistiska preferenser dömer en grupp för brott som även den inhemska vithyade brukade begå förr med. Och än gör, förmodligen.