Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Ursprungligen postat av GreenBastard
Fast så har det ju alltid varit förr drogs de till 25-30 åringar som sladdade med s 245r utanför skolorna och bjöd på cigg och alkohol i utbyte mot umgänge. Tror snarare det beror på vilka tjejer man syftar på alla tjejer tycker ju såklart inte det är coolt, men de som gillar alkohol cigg etc har ju alltid haft lättare för att hamna snett. Dock så var namnen inte Mohammed då jag växte upp, då var det fläsk-johan eller volvo leffe eller något annat smickrande namn som tog oskulden av 13-14 åringar på bruksorter.

Ja absolut, men dessa våldtog inte.
Erkänn, de flesta av våra morsor har nog gjort det du beskrev på 60-80talet.

Det är helt annat klimat idag med dessa importslödder. De borde fan veta bättre.

DITT SVAR (citerar i samma för vet inte hur man gör olika citatbubblor):
Ja absolut, men dessa våldtog inte.
Erkänn, de flesta av våra morsor har nog gjort det du beskrev på 60-80talet.

Det är helt annat klimat idag med dessa importslödder. De borde fan veta bättre.

De våldtog definitivt också. Jag är uppvuxen i den generationen och många av mina jämnåriga kvinnbekanta vittnar idag om övergrepp på den tiden av svenska Volvo-slödder/raggarslödder som utan tvekan är våldtäkter. Och då var mina kvinnbekanta 13-15 år. Jag minns mycket väl hur de "coola" gubbarna hängde utanför skolan på skolparkeringen och hur våra jämnåriga tjejer i 7an till 9an gick ut till dem och "hängde" för att sedan "få skjuts hem" efter skolan av dem.

Många svenskar tycks idag helt vilja glömma bort/förneka att det här fenomenet inte är knutet till någon specifik kultur utan att det är en patriarkstrukturfråga. En del av den manliga befolkningen kommer alltid bete sig så här, oavsett om denne heter Ronny eller Ahmed.

Betänk att det är inte länge sedan vi sa i svenska samhället att man skulle akta sig för killar/män med Y-namn. Då åsyftade man ändelsen på Jonny, Ronny osv... Dessa förknippade man lite fult med våldtäktsmän på den tiden.

Ni som är yngre saknar förmodligen kontexten från förr, men så här var det förr ute i samhällena, särskilt på vischan.

Det enda som gör att det känns som det är "invandrarbrott" det här är att sociala medier ger en helt annan bild av det hela. Men sådana här saker skedde förr utan tvekan. Går du tillbaks hundra år längre tillbaks i tiden så hittar du fall där pigor blev ihjälslagna för att de låg med en bonde i "fel by". Och på den tiden var svenska bondsamhällena verkligen kritvita. Som sagt, det här med sexualbrott och mäns syn på vem som får ligga med vem, det är inget nytt. Och vissa av er här i tråden uppvisar samma tendenser när ni utifrån rasistiska preferenser dömer en grupp för brott som även den inhemska vithyade brukade begå förr med. Och än gör, förmodligen.
Citera
2022-10-19, 12:02
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
De våldtog definitivt också. Jag är uppvuxen i den generationen och många av mina jämnåriga kvinnbekanta vittnar idag om övergrepp på den tiden av svenska Volvo-slödder/raggarslödder som utan tvekan är våldtäkter. Och då var mina kvinnbekanta 13-15 år. Jag minns mycket väl hur de "coola" gubbarna hängde utanför skolan på skolparkeringen och hur våra jämnåriga tjejer i 7an till 9an gick ut till dem och "hängde" för att sedan "få skjuts hem" efter skolan av dem.

Många svenskar tycks idag helt vilja glömma bort/förneka att det här fenomenet inte är knutet till någon specifik kultur utan att det är en patriarkstrukturfråga. En del av den manliga befolkningen kommer alltid bete sig så här, oavsett om denne heter Ronny eller Ahmed.

Betänk att det är inte länge sedan vi sa i svenska samhället att man skulle akta sig för killar/män med Y-namn. Då åsyftade man ändelsen på Jonny, Ronny osv... Dessa förknippade man lite fult med våldtäktsmän på den tiden.

Ni som är yngre saknar förmodligen kontexten från förr, men så här var det förr ute i samhällena, särskilt på vischan.

Det enda som gör att det känns som det är "invandrarbrott" det här är att sociala medier ger en helt annan bild av det hela. Men sådana här saker skedde förr utan tvekan. Går du tillbaks hundra år längre tillbaks i tiden så hittar du fall där pigor blev ihjälslagna för att de låg med en bonde i "fel by". Och på den tiden var svenska bondsamhällena verkligen kritvita. Som sagt, det här med sexualbrott och mäns syn på vem som får ligga med vem, det är inget nytt. Och vissa av er här i tråden uppvisar samma tendenser när ni utifrån rasistiska preferenser dömer en grupp för brott som även den inhemska vithyade brukade begå förr med. Och än gör, förmodligen.

Skillnaden är att då var invandrarnärvaron så otroligt mycket lägre + att de våldtäkter som då skedde var mycket lägre sett till antalet som sker idag. Jag undrar varför?
Citera
2022-10-19, 12:55
Medlem
Någon dag innan flickan hittades hade mamman redigerat inlägget till att mannen visste om flickans ålder, så antingen trodde han att hon var över 17år eller så är det som man misstänker. En gång pedofil, alltid pedofil.

Ingen som har någon uppdatering ang detta?
Citera
2022-10-19, 18:43
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova

Du var då en rejäl smet. Det jäser inne i din mage av all rättrådighet och metangasen sipprar in i blodbanan, dock ej till "hjärnan", där finns annat träck som genom generationer kalcifierats till plack som benämns "feminism", en
irreparabel skada på sans o vett.

Drick mycket vatten och be till Inanna att dina ben må poleras väl.
Citera
2022-10-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Frågan är om familjehemmet vill ha tillbaks henne med tanke på att anmälan inkom först på fredagen av hennes mamma enligt tråduppgifter.

En 13 åring som inte kommer hem på natten med tidigare rymningar i bagaget borde räcka för att lyfta luren.

Polisen kopplades in redan samma dag
Citera
2022-10-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grislatin
Någon dag innan flickan hittades hade mamman redigerat inlägget till att mannen visste om flickans ålder, så antingen trodde han att hon var över 17år eller så är det som man misstänker. En gång pedofil, alltid pedofil.

Ingen som har någon uppdatering ang detta?

Han hade sagt till henne att hon skulle säga att hon var 17 om någon undrade, man redigerar ifall det kmr in vissa ändringar i storyn som är sanna men inte vill utge för mkt info
Citera
2022-10-22, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Så du tror verkligen att det går till så om det är en bra förälder? Vad som är en bra förälder finns det naturligtvis olika uppfattningar om. Man blir inte av med barnen så lätt, inte ens om man är lite dålig...
Du verkar naiv och lättlurad.

Det vet väl du ingenting om!
Har du någon som helst aning om historian? Klart att du inte har ändå så yttrar du dig 🤐
Är ju snarare du som är naiv och lever i en bubbla
Citera
2022-10-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jag har förstått att dottern är omhändertagen, och att det skedde för 7-8 år sedan. Jag undrar alltså varför dottern var omhändertagen.

6år.. emot hennes och mammans vilja ja men inte pappans.
Maktmissbruk
Citera
2022-10-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vissa saker ska man förmodligen inte gräva djupare i.
Räcker med att soc tog barnet för att berätta historien.

Jag tycker hon gjorde rätt som larmade.
Många barn har lidit skada av trasig uppväxt, onödigt många.
men vad jag kan utläsa av det här är att hon bryr sig väldigt mycket om sin dotter just nu.
Ge hon den äran, hoppas allt blir en vändpunkt till det bättre för barnet.

Misstaget att lita på fel personer som utsätter dem för maktmissbruk där myndigheter är där och styr vidare säger en hel del.
Mamman är den enda som drivit på och kämpat och inte har gett henne fel uppväxt, dessvärre blir det en trasig själ som fråntas sin trygghet samt kärlek där barnet sätts i fel händer och socialen inte ser till bbic och främjar dem till att vara tillsammans
Citera
2022-10-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vissa saker ska man förmodligen inte gräva djupare i.
Räcker med att soc tog barnet för att berätta historien.

Jag tycker hon gjorde rätt som larmade.
Många barn har lidit skada av trasig uppväxt, onödigt många.
men vad jag kan utläsa av det här är att hon bryr sig väldigt mycket om sin dotter just nu.
Ge hon den äran, hoppas allt blir en vändpunkt till det bättre för barnet.

Misstaget att lita på fel personer som utsätter dem för maktmissbruk där myndigheter är där och styr vidare säger en hel del.
Och klart att man ska larma, det var ju ingen annan som gjorde det.
Mamman är den enda som drivit på och även kämpat för sitt barn sen inte heller har gett henne fel uppväxt, dessvärre blir det en trasig själ som fråntas sin trygghet samt kärlek där barnet sätts i fel händer ifrån sin familj och socialen inte ser till bbic och främjar dem till att vara tillsammans
Citera
2022-10-22, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Finns inte så mycket mer för mig heller att titlägga

jag sa själv något hårda ord jag med om flickan och det står jag för fortfarande men lägger till att man bör fatta att bor man på ett hem av den typen så finns det en och annan anledning så klart. Att hon inte har det så där jättelätt som alla andra är fakta punkt.

Nej men hade hon fått bo hemma hade det aldrig skett och då hade hon heller aldrig mått dåligt och vilja fly o vice versa, fakta
Citera
2022-10-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vilken bästis, var kan man läsa om det?

Hennes dotter har blivit omhändertagen, sannolikt mot hennes vilja då det skedde när flickan var 6-år och det främst är tonåringar som frivilligt flyttas.

7..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in