Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 18:59
Medlem
vonDys avatar
Hej och Hallå!
Kan man hålla sig till tråden?
Flickan som är försvunnen och den nu häktade?
Citera
2022-10-11, 19:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
De va menat att svara er båda men gick inte.inte i lag namn kanske men i folk mun finns det. Anledningen att jag skrev så är pga den som försökte vinkla de till att de är barnets fel. Pedofiler må vara de smutsiga ovärdaste individerna. Manipulerade äckel, som ljuger o snörjer utsatta barn, nä ja kan inte fortsätta skriva om dom för jag blir så förbannad så jag kokar.
Ok jag förstår vad du menar och håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Problemet är att det låter som de spekulerar öppet. För många ord... för lite substans. Saken lämnas öppen för tolkning. Lättare att acceptera att de inte vet vad som kan ha hänt. Då "jobbar man på fallet", som det heter. Om de omvänt är bombis på att flickan håller sig undan frivilligt kan de säga det. Det finns en ambivalens här som sticker i ögonen.
Du tycker med andra ord att det är bättre att de är återhållsamma än att de ger för "flytande" information. Jag håller med dig -- dessvärre kräver media och massorna tvärtom att de skall lämna ut allt .. och det kan de inte göra.
Det är vad polisen måste förhålla sig till, att skydda utredningen men att vara öppna för insyn och kontroll .. Det är nog ingen lätt sits.
Citera
2022-10-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok. Jag har inte tagit del av/läst hans tidigare domar.
Han kan dock inte vara dömd pedofil - för det existerar inte en sådan brottsrubricering.
Men självklart var min avsikt inte att förringa att han gett sig på barn tidigare --- utan ordvalet handlar om att jag inte vet vad de tidigare domarna handlar om, mer än att det handlar om våldtäkt.
Citat:
Brott som den tilltalade döms för
1. Våldtäkt mot barn, 6 kap 4 § 1 st brottsbalken
2019-04-25 -- 2020-05-17 (3 tillfällen)

Dömd pedofil, ja.

Lite mer så slipper du kolla upp domen

Citat:
När de skrev till varandra på Facebook berättade Latif att han var 20 eller 21 år gammal och hon berättade att hon var 14 år

Citat:
Hon kände att han pillade i hennes hår. Hon tog bort sitt hår och hans hand men Latif fortsatte. Sedan flyttade han sig närmare henne så hon flyttade sig närmare Hiba. Hon sa typ ”det räcker” och försökte skämta bort det, men Latif sa inte något. Hon låtsades sova eftersom hon tänkte att han då skulle sluta. Det blev dock värre. Latif puttade på henne och drog henne till sig. Målsäganden drog då i Hibas arm, men Latif drog bort hennes arm från Hiba. Sedan hamnade hon på rygg. Hon sa till Latif att hon ville sova och att hon verkligen inte ville göra någonting. Han sa typ ”men jo, jo och snälla” och sådana saker. Efter det började Latif ta på henne och hångla med henne fastän hon inte ville. Hon försökte putta bort honom en eller två gånger och säga till honom, men det blev värre och han blev mer aggressiv. Han började hålla fast henne i handlederna med en av sina händer. Med den andra handen drog han av hennes byxor och trosor samtidigt. När hon gjorde motstånd tog han båda sina händer och hennes huvud stängde av. Hon slutade göra fysiskt motstånd. Sedan lade han sig över henne. Hon skrek inte eftersom hon var rädd att de andra männen skulle komma och göra något mot Hiba. Hon sa ”nej det räcker”, men när hon sa så var Latif helt kall i ansiktet. Han gjorde det bara hårdare, som att han gillade att hon fick ont. Hon försökte ta sin hand som Latif hade släppt efter ett tag och väcka Hiba men Latif tog bort hennes hand. Han genomförde sedan ett samlag med henne. Han drog täcket över dem. Hon blev helt stel och kunde inte säga eller göra något mer. Hennes kropp la av och det var som att tiden stannade och allt blev svart. Efter ett tag när hon kunde prata sa hon ”det gör jätteont, kan du snälla sluta”. Det var det enda hon sa, att det gjorde ont. Efter det frågade han om han fick komma i henne. Hon sa nej men han kom i henne ändå.

Och detta är relevant i detta fallet, med folk som tror dessa skitstövlar bryr sig om att han är pedofil
Citat:
Det var fyra till sex andra män i lägenheten, alla över 20 år gamla.
Det är precis som i England med muslimska pedofilgängen och här sitter folk och tror hans kompisar bryr sig att han är pedofil..
Citera
2022-10-11, 19:01
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vadå "tonåring"? Vi talar om en 13-åring och en dömd pedofil som bokstavligen våldtog 14-åringar.

Att försöka göra dina pedofila böjelser accepterade fungerar inte riktigt med denna idiot. Läs domen istället så gör du inte bort dig ytterligare.

Sorry, trodde hon var 14 och då är det väl en tonåring egentligen och inte förskolebarn det handhar om. Förstår inte varför du går till angrepp..

Du borde istället tala om dina egna böjelser och inte anklaga någon du inte känner.
Citera
2022-10-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag tillhör de som inte tycker man ska utvisa folk lättvindigt trots allt, men i det här fallet tycks det ju faktiskt verkligen finnas fog för det. Det sorgligaste är väl att utvisas han lär han väl förgripa sig på än fler tjejer där. Vet inte riktigt hur straffskalorna ser ut i hans hemland dock.

Förmodligen skulle han behöva ett långt fängelsestraff. Det ska inte gå att kunna begå multipla brott och inte sitta på kåken en viss tid för det med tanke på senaste våldtäkten som lades upp här i någon dom, då var han ju faktiskt vuxen. Om jag inte missminner mig helt.

Men, vi ska ändå komma ihåg att vi vet faktiskt inte om han ens haft sex med Naemi eller vad som har hänt henne. Han kan faktiskt också vara helt oskyldig teoretiskt sett, förutom till groomingbrottet, för det framstår som att till det är han skyldig iaf.

Han ska inte ha ett fängelsestraff, han ska förvaras. Han är ju uppenbarligen sjuk i huvudet och därmed farlig för samhället. Har man våldtagit barn 3 gånger om så är man ju en sjuk och skadad människa som utgör fara för de svaga. Han ska förvaras på obestämd tid, så kostnadsfritt som möjligt dessutom.
Citera
2022-10-11, 19:03
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur ska hon höra av sig då hon kastat sin mobil???
Polisen har något dem går på och att hon håller sig undan frivilligt vad noll koll men något indikerar det!
Hon använder annan mobil? Kontantkorts?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Det är möjligt. Jag har ingen insyn i utredningen. Om det har fattats korrekta beslut vad beträffar vad och hur mycket som kommunicerats till media brukar vara enklare att analysera i efterhand när förundersökningsprotokoll och dom finns tillgängliga.
Vi är överens om det.

Citat:
Just vid försvinnanden kan det ofta vara fördelaktigt att ta hjälp av pressen för att nå ut till allmänheten med information som kan leda till att den försvunna kommer till rätta eller att det kommer in information om den försvunna personen som kan vara till nytta för utredningen.
Det kan också vara så att för mycket information blottar barnets utsatthet och gör henne åtkomlig för andra med mycket mörkare agenda.
Det där är en balansgång som polisen tvingas göra.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Nej det vet de inte. De har bara spekulerat kring att det kan vara så. Men det är inte så, tro mig. Hon är död. Det är därför gm är så ledsen. Det är därför som man inte hört ett ord från henne eller någon annan trots att hela Sverige pratar om detta.
Polis gick idag ut med att hon håller sig undan frivilligt, så de har sett livstecken ifrån henne efter anhållandet. Sen måste hon såklart hittas asap, vad som helst kan ha hänt efter det. Min gissning är psyket. Håller tummarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jag tillhör de som inte tycker man ska utvisa folk lättvindigt trots allt, men i det här fallet tycks det ju faktiskt verkligen finnas fog för det. Det sorgligaste är väl att utvisas han lär han väl förgripa sig på än fler tjejer där. Vet inte riktigt hur straffskalorna ser ut i hans hemland dock.

Förmodligen skulle han behöva ett långt fängelsestraff. Det ska inte gå att kunna begå multipla brott och inte sitta på kåken en viss tid för det med tanke på senaste våldtäkten som lades upp här i någon dom, då var han ju faktiskt vuxen. Om jag inte missminner mig helt.

Men, vi ska ändå komma ihåg att vi vet faktiskt inte om han ens haft sex med Naemi eller vad som har hänt henne. Han kan faktiskt också vara helt oskyldig teoretiskt sett, förutom till groomingbrottet, för det framstår som att till det är han skyldig iaf.

Och jag tillhör dom som tycker att har du fått asyl i ett land så ska du vara oerhört tacksam för det. Om du gång på gång bryter mot lagen i det land som tagit emot dig så finns bara en åtgärd, utvisning. Nu har jag dålig koll på om MGM har fått asyl, men skit samma. Kan du inte sköta dig i det land som tagit emot dig så är enkel biljett hem enda alternativet. Detta är något som det borde få skriva på papper på, att de förstått. Dra inte rasistkortet nu, för jag är långt ifrån rasist. Jag välkomnar alla som faktiskt berikar vårt land, men det är LÅNGT IFRÅN alla som gör det. En sån som MGM till exempel.
Citera
2022-10-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur ska hon höra av sig då hon kastat sin mobil???
Polisen har något dem går på och att hon håller sig undan frivilligt vad noll koll men något indikerar det!

Hålla undan sig? Hon är 14 år, vart ska hon hålla sig? Någon vuxen måste ju ta hand om henne. Och ingen vuxen har henne hos sig med tanke på hur stort detta är och hur många som letar, och med tanke på att en redan är häktad. Hon är död.
Citera
2022-10-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Polis gick idag ut med att hon håller sig undan frivilligt, så de har sett livstecken ifrån henne efter anhållandet. Sen måste hon såklart hittas asap, vad som helst kan ha hänt efter det. Min gissning är psyket. Håller tummarna

Det är bara en teori att hon fortfarande lever. De vet ingenting. Det har under dagen pågått en noga och stor sökinsats med polishundar i området. Så de vet ingenting. De bara tror att det kan vara så. Kan även vara taktik att gå ut med sån info, bara omvänds psykologi.
Citera
2022-10-11, 19:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok jag förstår vad du menar och håller med dig.

Du tycker med andra ord att det är bättre att de är återhållsamma än att de ger för "flytande" information. Jag håller med dig -- dessvärre kräver media och massorna tvärtom att de skall lämna ut allt .. och det kan de inte göra.
Det är vad polisen måste förhålla sig till, att skydda utredningen men att vara öppna för insyn och kontroll .. Det är nog ingen lätt sits.
Jo, precis. Då är vi överens. Effekten blir densamma som när diverse myndighetspersoner står och funderar högt och klumpigt inför den församlade pressen. Tycker i alla fall att polisen bör kunna vara snäppet mer selektiv. Ska man ge pressen/allmänheten ett köttben ska det vara något väldigt konkret, valt med eftertanke. Annars går det alltid att svara att man inte vill eller kan kommentera saken just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in