Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-11, 18:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej inte det minsta. Jag är väldigt pro polis.

Men jag ställer forfarande höga krav på dem.

Han idioten har spekulerat, antagit och insinuerat saker fast de inte vet med sina egna teorier.
Nej, han har berättat var de står i stunden och vad deras utredning visar på.

Hoppa inte på budbäraren för att du inte gillar budskapet.
Citera
2022-10-11, 18:52
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Inte ens i närheten. Det har funnits mängder med trådar genom åren som vuxit i snabbare takt än denna.

Själv tycker jag det här försvinnandet uppmärksammas för dåligt.
Instämmer.

Jag har samtidigt förståelse över att försvinnandet inte får lika mycket uppmärksamhet som det annars skulle ha fått om det inte var så mycket annat som sker nu, både inrikes och utrikes.
Citera
2022-10-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Du kanske har missat att polisen vet att hon håller sig undan med flit o inte vill bl hittad?

Nej det vet de inte. De har bara spekulerat kring att det kan vara så. Men det är inte så, tro mig. Hon är död. Det är därför gm är så ledsen. Det är därför som man inte hört ett ord från henne eller någon annan trots att hela Sverige pratar om detta.
Citera
2022-10-11, 18:54
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hon fyller 14 år idag, så den som har information om flickan ska ringa polisen på 114 14.
Citera
2022-10-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Jag fokuserar inte på hennes ålder. Kvinnor i stort är ju alltid offer. Kommet ihåg den där historien när en man och kvinna åkte fast med en massa narkotika och han fick ett mycket hårdare straff än henne fastän hon var dömd för narkotikabrott innan och verkade ha varit den drivande.

Eller kvinnan som 2008 fick 4års fängelse efter att ha mördat sin man. "Det ansågs förmildrande att hon lagt en kudde under hans huvud efter att hon mördat honom"

+1000 fall till. Kolla hur många kvinnor som döms till fängelse för just våldtäkt med barn som blatten i tråden är dömd för. . De får oftast skyddstillsyn medan männen får ett par år I finkan. Är jävligt trött på kvinnors offerkofta

Nej, det stämmer absolut inte! Straffskalan för Våldtäkt är numera minst 3 och max 6 års fängelse (fram tills augusti 2022 var straffskalan 2-6 år). Det är alltså inte någon som normalt får skyddstillsyn för Våldtäkt mot barn!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Skitsöt tjej. Har hon instagram eller tiktok?

Är du ute efter runkmaterial så har du kommit fel. Äckligt av dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok. Jag har inte tagit del av/läst hans tidigare domar.
Han kan dock inte vara dömd pedofil - för det existerar inte en sådan brottsrubricering.
Men självklart var min avsikt inte att förringa att han gett sig på barn tidigare --- utan ordvalet handlar om att jag inte vet vad de tidigare domarna handlar om, mer än att det handlar om våldtäkt.

De va menat att svara er båda men gick inte.inte i lag namn kanske men i folk mun finns det. Anledningen att jag skrev så är pga den som försökte vinkla de till att de är barnets fel. Pedofiler må vara de smutsiga ovärdaste individerna. Manipulerade äckel, som ljuger o snörjer utsatta barn, nä ja kan inte fortsätta skriva om dom för jag blir så förbannad så jag kokar.
Citera
2022-10-11, 18:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det är ju precis det de gjort.
Så vad klagar du på?
Har du någon aversion mot poliser?
Problemet är att det låter som de spekulerar öppet. För många ord... för lite substans. Saken lämnas öppen för tolkning. Lättare att acceptera att de inte vet vad som kan ha hänt. Då "jobbar man på fallet", som det heter. Om de omvänt är bombis på att flickan håller sig undan frivilligt kan de säga det. Det finns en ambivalens här som sticker i ögonen.
Citera
2022-10-11, 18:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Hon fyller 14 år idag, så den som har information om flickan ska ringa polisen på 114 14.
Lägg ut Efterlyst nummer istället .. för man har dels större chans att komma fram där - dels har de som tar emot där större kunskap om uppmärksammade fall... då givetvis inte bara de som varit i sändning.
Citera
2022-10-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ja, men då skulle de kommunicera långt mindre med media än de gör -- och det hade inte accepterats det heller.

Ok. Det är möjligt. Jag har ingen insyn i utredningen. Om det har fattats korrekta beslut vad beträffar vad och hur mycket som kommunicerats till media brukar vara enklare att analysera i efterhand när förundersökningsprotokoll och dom finns tillgängliga.

Just vid försvinnanden kan det ofta vara fördelaktigt att ta hjälp av pressen för att nå ut till allmänheten med information som kan leda till att den försvunna kommer till rätta eller att det kommer in information om den försvunna personen som kan vara till nytta för utredningen.
Citera
2022-10-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Minst tre barnvåldtäkter, men muslimen är fortfarande kvar i landet. Och nu mest troligt våldtagit även detta barn (kanske tom mördat).

Sverige i ett nötskal.

Utländsk medborgare våldtar barn = det är lugnt, ingen utvisning!
Utländsk medborgare våldtar ytterligare ett barn = det är lugnt, ingen utvisning!
Utländsk medborgare våldtar ännu ett barn = det är lugnt, ingen utvisning!

Vi får se om det blir utvisning denna gång. Jag tvivlar.

Jag tillhör de som inte tycker man ska utvisa folk lättvindigt trots allt, men i det här fallet tycks det ju faktiskt verkligen finnas fog för det. Det sorgligaste är väl att utvisas han lär han väl förgripa sig på än fler tjejer där. Vet inte riktigt hur straffskalorna ser ut i hans hemland dock.

Förmodligen skulle han behöva ett långt fängelsestraff. Det ska inte gå att kunna begå multipla brott och inte sitta på kåken en viss tid för det med tanke på senaste våldtäkten som lades upp här i någon dom, då var han ju faktiskt vuxen. Om jag inte missminner mig helt.

Men, vi ska ändå komma ihåg att vi vet faktiskt inte om han ens haft sex med Naemi eller vad som har hänt henne. Han kan faktiskt också vara helt oskyldig teoretiskt sett, förutom till groomingbrottet, för det framstår som att till det är han skyldig iaf.
Citera
2022-10-11, 18:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Nej det vet de inte. De har bara spekulerat kring att det kan vara så. Men det är inte så, tro mig. Hon är död. Det är därför gm är så ledsen. Det är därför som man inte hört ett ord från henne eller någon annan trots att hela Sverige pratar om detta.
Hur ska hon höra av sig då hon kastat sin mobil???
Polisen har något dem går på och att hon håller sig undan frivilligt vad noll koll men något indikerar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in