Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-10, 16:21
Medlem
Ni tittar på för mycket filmer
Denna flicka har bott på flera HVB hem och "rymt" tidigare, vilket är vanligare än man tror på behandlingshem. Tjejerna som blivit utsatta av honom tidigare bodde även dom på HVB och var på rymmen, vilket ni kan läsa i domen. När det inte längre känns lika spännande och pengarna börjar ta slut så ringer man likt dessa tjejer tillbaks till hemmet och vill bli hämtade

När uppmärksamheten kring detta börjar lägga sig så kommer ni läsa om att hon är tillbaks oskadd och hade under hela denna tid gömt sig hos en vän.
Det gick visserligen längre än hon trodde, men det faktum att hela sverige är engagerade i henne är det närmsta uppmärksamhet denna tjej fått i hela sitt liv, och så länge hon får den så håller hon sig borta

Det finns en anledning till att man placeras på ett HVB/behandlingshem, och att man kastar bort sin telefon när man är på rymmen och ordnar en ny är det många som gör för att vara på den säkra sidan att inte bli hittade (gps osv)
Hittade en tråd som sammanfattar ganska bra hur dessa "rymningar" brukar se ut

Ska rymma från HVB, hur lätt hittar polisen mig?
Senast redigerad av atinySetare 2022-10-10 kl. 16:26.
Citera
2022-10-10, 16:21
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Vadå ”kasta den” kastar man den i en soptunna eller ut i skogen så finns den väl ändå och går att hitta.

I mammans FB-inlägg (sidan 2 här i tråd) uttrycker hon "kastat"
Citera
2022-10-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja.Men svårt att veta hur pass desperat/irrationell man själv varit som förälder i den situationen..
Fast som förstått,så missade polis MGM och flickan p.g.a det.

Ja, men mamman kände att polisen inte gjorde något och självklart får hon då en total panikreaktion. Dumt att ringa upp en misstänkt men hon försökte bara få hem sitt barn.

Tänk att vara i den sitsen! Och att nu vara i Gbg och leta efter henne när man vet att hon varit med en barnvåldtäktsman…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Någon som vet när muslimen kom till Sverige?

Det enda jag kan hitta är att lite av en adressändring. Hittar inte om det funnits någon tidigare adress skriven på honom.

Adressändring: 2012-04-26

Gatuadress: Norra Fjädermolnsgatan 16 lgh 1601
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite OT:

Nu drar jag och några kompisar iväg och letar med MPS.

Så nu håller vi tummarna.

Vad bra och tack för att du gör det. Håll oss gärna uppdaterade.

Tycker alla som kan ska försöka vara med och söka. Måtte hon komma hem.
Citera
2022-10-10, 16:26
Medlem
Man kan ju tycka att minst tre barnvåldtäkter skulle räcka för utvisning av fanskapet.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-10 kl. 16:30.
Citera
2022-10-10, 16:27
Medlem
Häktningsframställan

https://anonfiles.com/f7BbU6Bdyc/G_t...2_Aktbil_3_pdf

https://easyupload.io/whl3jt

.
Citera
2022-10-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Fy fan känns inte bra det här:

Häktning måste väl bero på andra misstankar?
Välkommen till Sverige 2022, där mussar jagar små Svenska flickor att våldta.
Han är ju redan dömd för två fall av våldtäkt/försök till våldtäkt av barn och har försökt igen (Grooming). Det räcker rätt långt.
Citera
2022-10-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Men är det så att man misstänker att någon gömmer flickan så borde man väl vädra misstankar om människorov. Vilket man inte gjort. Jag blir inte klok på detta. Nu sitter han säkert i arresten, äter ballerinakex och nästa förhör är planerat på onsdag eller nåt!

Eventuell häktningsförhandlingen väntar han i morgon.

Åklagaren:

”Min bedömning är att han är på sannolika skäl misstänkt för brottet. Utvecklas inte ärendet i någon annan riktning är det troligt att han kommer att begäras häktad, säger Joanna Larsen.”
Citera
2022-10-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Du får kalla de va du vill, men jag tror inte de. Jag tror hon lever och att hon lyckats fly ifrån honom. Sen är hon hemma hos någon som inte vill ha med polisen att göra. Hon har inga pengar och troligtvis ingen mobil. Hon lever på den personen och skäms för de hon gjort

Då kan vi tolka det som så att du kanske vet mer än vi övriga..

Du verkar väldigt säker på din sak att hon är hos "någon" - Denna "någon" kanske är du?
Citera
2022-10-10, 16:33
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Behöver inte vara polare till honom, utan vem som helst. Hon håller sig gömd frivilligt tror jag. Hon skäms för de hon gjort och startat. Och de kan ja visserligen förstå, att hela Göteborgspolisen letar efter dig är ju inte något man vill om man gjort något frivilligt

Jamen absolut.
Hon kanske utsäatts för saker som inte finns i en 13-åring hjärna (om än med utmanande bilder och eventuellt snedvridna könsperspektiv)
Det är en liten flicka,som kanske är livrädd,skamsen,sargad därute nu. I skick som "vem som helst" finner henne i nu.
Så,Viktigt! Att hitta henne!!
Citera
2022-10-10, 16:33
Medlem
Lifeisnows avatar
Den här berikaren ser inte henne som en människa utan som en kropp han kan använda för sina sjuka avvikande sexuella behov..och då kan vad som helst hända...oddsen att hon lever att nog inte så höga--tyvärr..hoppas jag har fel..jag har själv döttrar och har uppfostrat dem att undvika vissa personer..
Senast redigerad av Lifeisnow 2022-10-10 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in