2022-10-12, 10:38
Medlem
Hjlp! Jag fick ett par bevarade fladdermss av min kra far i 18-rs present, men nr jag skulle paketera upp dem fr att stta upp p vggen knde jag en stank olikt ngot annat jag ngonsin knt. Jag kan inte slnga dem fr jag tror att de var ganska dyra och det skulle knnas vldigt otacksamt och elakt mot pappa, men mitt rum luktar lik och jag str inte ut.

Om det finns ngon som kan lite om taxidermi som vet om detta r normalt s fr denne grna hjlpa mig. r det farligt att andas in? Kan fladdermssen vara felaktigt behandlade?

(Jag vet inte s mycket om fladdermssens att osv, ena r ca 20 cm lng och andra kanske 8cm. De var bestllda via eBay frn Indonesien)

Citera
2022-10-12, 12:01
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Hjlp! Jag fick ett par bevarade fladdermss av min kra far i 18-rs present, men nr jag skulle paketera upp dem fr att stta upp p vggen knde jag en stank olikt ngot annat jag ngonsin knt. Jag kan inte slnga dem fr jag tror att de var ganska dyra och det skulle knnas vldigt otacksamt och elakt mot pappa, men mitt rum luktar lik och jag str inte ut.

Om det finns ngon som kan lite om taxidermi som vet om detta r normalt s fr denne grna hjlpa mig. r det farligt att andas in? Kan fladdermssen vara felaktigt behandlade?

(Jag vet inte s mycket om fladdermssens att osv, ena r ca 20 cm lng och andra kanske 8cm. De var bestllda via eBay frn Indonesien)

Brnn upp skiten. Vet du hur mnga ddliga virus fladdermss kryllar av? Din farsa verkar vara helt bakom fltet om han bestllt uppstoppade djur frn ett shithole country via ebay.

En snabb googling p mnet visar att dels r fladdermssen tjuvjagade, dels att smuts mnniskorna har ingen kunskap om hur man stoppar upp djur. Vad du har r ett par ruttnande kadaver som nn halvapa stoppat bomull i.
Senast redigerad av Dziwne 2022-10-12 kl. 12:03.
Citera
2022-10-12, 13:38
Medlem
Sger som ovan.

Brnn upp skiten och sanera ditt rum.
Knns som att du annars blir patient 0 av en ny pandemi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem