Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 18:25
  #1
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Det här är ju så jävla tragiskt... Hur kan folk missbruka i vårat samhälle?
https://www.aftonbladet.se/sportblad...gs-av-i-tre-ar
Citat:
Rasmus Broberg tog ADHD-medicin i självmedicineringssyfte.
Nu har den 28-årige speedwayföraren stängts av i tre år för dopning.
– Jag vet ju att jag gjorde fel och det står jag för, säger Broberg till Motala Vadstena Tidning.

Jag tycker att alla missbrukare bara ska dö rakt av, den här mannen har finansierat gäng med sitt tilltag. Och skitit på sina motståndare. Vad fan tycker ni om straffet? 3 år, för doping? Jag skulle gett han livstid.

En så ung up and coming stjärna, men egentligen så var Rasmus Broberg inte Rasmus Broberg, Rasmus levde ett dubbelliv... Bakom stängda dörrar så åt han ADHD-medicin... Hur fan kunde han göra såhär mot oss? Utan att säga nått? Vad ska man tro nu om folk ??
Citera
2022-10-14, 18:29
  #2
Medlem
Rubriken "tung missbrukare" verkar något överdriven...
Citera
2022-10-14, 18:33
  #3
Medlem
Trams..
Citera
2022-10-14, 20:13
  #4
Moderator
Kraftkarls avatar
Han har inte tagit någon ADHD-medicin utan amfetamin och syftet var att förbättra sin prestation, då det finns flera fall av personer som torskat med dessa preparat i motorsporter. Dessutom är det skillnad mellan ADHD-medicin och amfetamin, om han tagit godkänd medicin för behandling av ADHD så hade analysen visat att provet innehöll dextroamfetamin eller metylfenidat och dess metaboliter.

Citat:
Den 2 augusti 2022, genomfördes en dopingkontroll beträffande Rasmus Broberg i anslutning till en tävling i Motala. Efter analys av det urinprov som hon lämnat vid dopingkontrolltillfället meddelade Dopinglaboratoriet vid Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge, att provet innehöll amfetamin.

https://www.xn--idrottenskungrelser-...oping/Broberg/
__________________
Senast redigerad av Kraftkarl 2022-10-14 kl. 20:15.
Citera
2022-10-14, 20:59
  #5
Medlem
GreenBastards avatar
Hur många ADHD vänner har egentligen denna Broberg? Är det ett vanligt ämne bland 90-tals generationen att man sitter och tipsar och analyserar ADHD medicin när man ses?
Citera
2022-10-14, 21:02
  #6
Avstängd
Spanjolett-Rudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1


Jag tycker att alla missbrukare bara ska dö rakt av, den här mannen har finansierat gäng med sitt tilltag. Och skitit på sina motståndare. Vad fan tycker ni om straffet? 3 år, för doping? Jag skulle gett han livstid.

En så ung up and coming stjärna, men egentligen så var Rasmus Broberg inte Rasmus Broberg, Rasmus levde ett dubbelliv... Bakom stängda dörrar så åt han ADHD-medicin... Hur fan kunde han göra såhär mot oss? Utan att säga nått? Vad ska man tro nu om folk ??


Hoppas verkligen du sitter och driver för annars kan du ju ta och dränka dig din jävla tönt.
Citera
2022-10-15, 16:41
  #7
Medlem
dmaa, dmha, kanske? substansen
Citera
2022-10-16, 10:30
  #8
Medlem
Har själv adhd har dock aldrig tagit någon medicin främst för jag är typen som tycker att vatten och vila är den bäst medicinen. Jag har kört motocross och springer och simmar mycket för att må bra. Alla har inte en släng av damp som många tycks tro men vi som har en diagnos ! Det är som vi är en flygplats utan flyledartorn och dessutom saknar alla plan autopilot så vi har väldigt mycket som vi jobbar med för att få ett fungerande liv. När något och vi lyckas fokusera kan vi bli hyr bra som helst. Bubba jamie Stewart och Michael Phelps är två kända exempel mendet blir problem när adhd medicineringen kommer med i bilden som hjälper men också är anphetamin. Om rasmus får redapå eller har adhd så hsf iallafall jag och många av min sort stor förståelse vad han går igenom.
Citera
2022-11-23, 17:01
  #9
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnalurken
Har själv adhd har dock aldrig tagit någon medicin främst för jag är typen som tycker att vatten och vila är den bäst medicinen. Jag har kört motocross och springer och simmar mycket för att må bra. Alla har inte en släng av damp som många tycks tro men vi som har en diagnos ! Det är som vi är en flygplats utan flyledartorn och dessutom saknar alla plan autopilot så vi har väldigt mycket som vi jobbar med för att få ett fungerande liv. När något och vi lyckas fokusera kan vi bli hyr bra som helst. Bubba jamie Stewart och Michael Phelps är två kända exempel mendet blir problem när adhd medicineringen kommer med i bilden som hjälper men också är anphetamin. Om rasmus får redapå eller har adhd så hsf iallafall jag och många av min sort stor förståelse vad han går igenom.
Vad anser du, som har ADHD, om människor som inte har ADHD men som äter ADHD-medicin i prestationshöjande syfte? Kan du själva äta sådan medicin för att få prestationshöjande effekter, eller fungerar det tvärtom för dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback