Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 21:09
  #37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSavandeEken
Van Gogh var en psyksjuk idiot som hade älskat de här psyksjuka idioterna. Det bästa är väl att inte ge dem någon uppmärksamhet eftersom det är vad de vill?
Nej, han var en hygglig prick som led av psykiska problem. Han skapade, dessa narcissistiska idioter vill enbart förstöra.

Jo, dom ska ha både uppmärksamhet och hårda straff. Riktig konst är betydelsefull för människor så det borde räknas som en form av terrorverksamhet.
Citera
2022-10-14, 21:12
  #38
Avstängd
TredjeDikets avatar
Det enda rimliga är dödsstraff. Arkebusering med MP5.
Citera
2022-10-14, 21:12
  #39
Medlem
Bra jobbat!

Behövs fler "limmare" i världen... vad är väl en Van Ghogh?

Fredlig demonstration eller civil olydnad tycker jag är jättebra. Det skadar ingen fysiskt, mer än dem själva då, om dom sitter fast ordentligt.

Peace out!
Citera
2022-10-14, 21:18
  #40
Medlem
DenSavandeEkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, han var en hygglig prick som led av psykiska problem. Han skapade, dessa narcissistiska idioter vill enbart förstöra.

Jo, dom ska ha både uppmärksamhet och hårda straff. Riktig konst är betydelsefull för människor så det borde räknas som en form av terrorverksamhet.
Men tillhör det här verkligen Den Svenska Kanonen?
Citera
2022-10-14, 21:23
  #41
Medlem
stone_sleepers avatar
Tveksamt om tomatsoppa på Van Gogh kommer rädda klimatet. Däremot kanske det hjälper att stoppa kriget i Ukraina. Nu väntar vi bara på att Putin ska kapitulera.
Citera
2022-10-14, 21:28
  #42
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Saknas det inte en länk? Till Picasso-lim-autisterna
Lol, trodde jag postade en. Hittade video rent av https://www.dailymail.co.uk/news/art...nation_desktop
Citera
2022-10-14, 21:47
  #43
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Horungar, detta borde resultera i kännbara straff
Citera
2022-10-14, 21:58
  #44
Medlem
Hegamons avatar
Sådant här brukar bygga på att vara populära i en grupp, från folk som varit mobbade eller nästintill, utstötta.

Jag förutsätter att dessa två varken kan konst eller oljebranschen. De ser autistiska ut och ge de psykologisk hjälp, det är mitt råd.
Citera
2022-10-14, 22:34
  #45
Medlem
Peppermills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ta tillbaka dödsstraffet.

Ja, vilka idioter. Fattar dom inte hur mycket miljöförstöring dom orsakar med att slösa mat så där helt i onödan och detta jävla limmande med. Sådant slöseri på resurser.

Dessa jävla tappade individer!

Sen på det ingen respekt för kultur över huvudtaget. Dödsstraff är nästan lite för lindrigt.
Citera
2022-10-14, 22:36
  #46
Medlem
SpecialOrder937s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ja, då har det hänt igen. Klimataktivister har gripits för Grov Skadegörelse i London efter att försökt duscha solrosmästerverket av Van Gogh. Tavlan sitter bakom skyddsglas och klarade sig hyfsat, men ramen måste in till konservatorn:

https://svt.se/kultur/aktivister-kas...pa-pa-van-gogh



Efter attentatet limmade de fast händerna på väggen.

Någon som vet något mer om förövarna? Har organisationen något med våra inhemska marodörer ”Återställ våtmarkerna”? Hur kan museer skydda sig mot dylika kulturföraktande illbattingar i framtiden?

Shait, mate!

Håller just på och lägger ett 1000-bitars av samma motiv: "Vase mit (15) Sonnenblumen (Öl auf Leinwand, 1888 (92,1 x 78 cm), Clementoni Puzzle Museum Collection, 69 x 50 cm". ... snacka om Zeitgeist. Van Gogh var 35 år vid färdigställandet.

Förstår förvisso strategin; i och med att ge sig på ett av de mest berömda verken skickar man en föraktfull och tydlig signal för "kampen", och samtidigt en manifestation mot den del av det civiliserade västerländska samhället som finns kvar. En annan i tråden vitsade om Warhol... good one, there.

Nu var det "Heinz" i stället för "Campbell's", vilket hade varit mer subtilt, men så långt hängde inte deras nervsystem med.

Min fromma förhoppning är att dessa sk*tungar till bamyanapologeter binder ris åt sina evertebrata ryggar, och att opinionen reagerar mot de gröna khmererna.

Föreslår dessa fjortisglin till klimattalibaner en enkelresa till Vostok, Antarktis. Enligt deras sekteristiska förvirring smälter ju polerna, så de kan väl pulsa omkring i sina hållbara shorts med en regnbågsplym upp i rektum, nu när det ju änna börjar hetta till? Vilket det enligt vederbörande har gjort i decennier nu, eller hur? Hoppas att limmet är reciprokt ’hållbart’ superglue, och att det svider ordentligt. - Och, bringa gääärna med Klima-Gretchen på exkursionen. Happy trails, b*tches!

Utan skyddsutrustning: 3 (2?) andetag, and you're dead. Very dead.

Köldeffekten motsvarar idag 221014 -79 C. Oh, I wish...

https://www.accuweather.com/en/aq/vo...recast/2273742
Citera
2022-10-14, 22:39
  #47
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Men man måste ju ändå hålla med om att det är ett jävla hyckleri nör myndigheter höjer skatt på bränsle och vi ska va koldioxidneutrala, men samtidigt ska dom leta efter mer olja. Går ju inte ihop


Leta mer olja, hitta mer olja och kanske priset kan sänkas.

Så tänker jag.
Citera
2022-10-14, 22:43
  #48
Medlem
Briasccas avatar
Fast nu är det ju inte så att de här aktivisterna limmar sig.

När man använder lim löser man upp ytskiktet i två ytor med hjälp av ett kemiskt medel. Ska det i det här fallet vara något som är limmat, så ska alltså dels väggen, del handflatan lösas upp i sina respektive ytor, så att det blir ett bra fäste mellan de två.

Det aktivisterna här istället gör är att de klistrar sig, alltså använder ett klister för att få två ytor att fästa vid varandra, utan att ytorna i sig upplöses. Det är en mycket svagare fogning.

Ibland ropar sådan här aktivister "jag är limmad, jag är limmad", men ett mer korrekt utrop borde därför vara "jag är klistrad, jag är klistrad".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in