Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 22:43
  #49
Medlem
badbollen3s avatar
jag fattar inte varför de benämns som aktivister (speciellt i den här tråden) när de uppfyller alla krav för att klassas som terrorister. De är sanna terrorister i dess rätta bemärkelse. Jag stoppar dessa "juveler" i samma påse som Osama bin Laden och alla Jihadister. Breivik och andra högerextrema ligger också där. Det är ingen skillnad, alla försöker föra igenom sin politik/världsbild etc. genom våld och förstörelse.

Vi skulle väl kalla en spade för en spade, så varför kallar vi terrorister för aktivister?
Citera
2022-10-14, 22:48
  #50
Medlem
SpecialOrder937s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om de hade valt Cambells Tomato Soup så hade det kanske upplevts som en röd tråd ändå... men icke!

"Spot on"!
Citera
2022-10-14, 22:50
  #51
Medlem
mrmoonlightss avatar
Solrosor är världens kanske näst mest kända tavla, beroende på om man räknar nattvarden som en tavla eller inte.

Oavsett vilka politiska syften man har med att kasta tomatsoppa på en oljemålning av den digniteten så hoppas jag att straffet blir långt och kännbart.

Och varför i helsefyr har man inte målningen bakom plexiglas?
Citera
2022-10-14, 22:56
  #52
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Solrosor är världens kanske näst mest kända tavla, beroende på om man räknar nattvarden som en tavla eller inte.

Oavsett vilka politiska syften man har med att kasta tomatsoppa på en oljemålning av den digniteten så hoppas jag att straffet blir långt och kännbart.

Och varför i helsefyr har man inte målningen bakom plexiglas?

Den är skyddad bakom glas, det är bara tavelramen som fick lite skador..
Citera
2022-10-14, 22:58
  #53
Medlem
PINSAMT!!!
Ser att det finns en bra tanke bakom men FYFAN vilka töntar! Ska dom förstöra något så rekommenderar jag att förstöra sig själva, det hade varit mycket mäktigare än att försöka förstöra en bit historia!
De kanske kan göra som den där munken i det där landet som satte eld på sig själv. Fatta nyhetsrubrikerna. Det hade toppat Gretas protester gånger 1000!
Citera
2022-10-14, 23:39
  #54
Medlem
sverjevenns avatar
Jag är iofs både gammal och lite dum i huvet, men har mycket svårt att se kopplingen mellan en taveljävel och världens oljehandel.
Var den måhända målad med oljefärg eller vad är det man vill poängtera?
Allmän offentlig prygling kanske inte var så tokig idé ändå....
Citera
2022-10-15, 00:08
  #55
Medlem
Vilka jävla fittor. Vad har Van Gogh gjort dom? Den där tavlan sitter nog inte på något flygplan särskilt ofta. Och istället för att göra egen soppa köper dom amerikansk soppa. Pinsamt. Det hade haglat örfilar över de där små ludrena om jag vore där.
Citera
2022-10-15, 00:20
  #56
Medlem
Witkos avatar
Två non binary som leker hjältar. Hugg av dem händerna och låt dem sitta kvar på väggen som absurd konst.
Citera
2022-10-15, 00:24
  #57
Avstängd
KnolaDinMamas avatar
Klipp av alla deras 10 fingrar.
Citera
2022-10-15, 00:29
  #58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sverjevenn
Jag är iofs både gammal och lite dum i huvet, men har mycket svårt att se kopplingen mellan en taveljävel och världens oljehandel.
Var den måhända målad med oljefärg eller vad är det man vill poängtera?
Allmän offentlig prygling kanske inte var så tokig idé ändå....


Ja, det är deras nya grej att attackera produkter med olja.
Citera
2022-10-15, 00:31
  #59
Medlem
ArgusOnes avatar
Ge dem miljonböter och förstör deras sorgsna liv.
Citera
2022-10-15, 00:34
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Fast nu är det ju inte så att de här aktivisterna limmar sig.

När man använder lim löser man upp ytskiktet i två ytor med hjälp av ett kemiskt medel. Ska det i det här fallet vara något som är limmat, så ska alltså dels väggen, del handflatan lösas upp i sina respektive ytor, så att det blir ett bra fäste mellan de två.

Det aktivisterna här istället gör är att de klistrar sig, alltså använder ett klister för att få två ytor att fästa vid varandra, utan att ytorna i sig upplöses. Det är en mycket svagare fogning.

Ibland ropar sådan här aktivister "jag är limmad, jag är limmad", men ett mer korrekt utrop borde därför vara "jag är klistrad, jag är klistrad".

Min fråga är fortfarande, hur har dessa främjat användandet av lim, som det påstås i rubriken? (eller försökt främja det hela)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in