2022-10-16, 16:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Skulle aldrig spendera en sekund med att se p denna "show". Bianca r en duktig affrskvinna, och borde hlla sig till detta.
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Bianca r INTE en affrskvinna verhuvudtaget, hon skulle inte ens ftt steka burgare p Donken om vi gick efter hennes skills och kunskaper, tjejen r svagbegvad, vilket ven hennes bror Benjamin r (dock r B musikalisk).
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du mste ha missat att hon tjnade 57 mkr. Bara frra ret. Bianca r kanske den bsta affrskvinnan i Sverige. Mjligen jobbar du sjlv p donken?
https://nyheter24.se/noje/1040994-bi...gar-tjanar-hon
Citat:
andra sidan vljer en bra affrskvinna bra mnniskor runt omkring sig.

Bianca r inte ngon affrskvinna. Bianca har inte valt sina medarbetare, frutom de fd assistenter som hon ftt omkring sig som nrmaste ja-sgare.
Det r hon som blivit vald av mnniskor med knsla fr affrer och hennes agent som fixat avtalen med dessa.
Bianca har ingen utbildningen ens, hon hoppade av gymnasiet! Hon leker affrskvinna. Hon har en rosa mapp med rubriken "Biancas viktiga papper", bara det r skrattretande och sger vl allt:
https://imgur.com/a/di4CM3O
Intelligensen strlar verkligen...

Det enda hon gr i fretaget r att testa produkter, vlja lite frger till sminket och fronta produkterna utt. That's it. Allt annat str annat folk fr; marknadsfring, ekonomi och logistik. Allt detta flyger ver huvudet p Bianca.

Influencers, realitystjrnor, fotbollsspelare osv.... De r knappast knda fr sin intelligens. Det r andra mnniskor som drar i trdarna och styr upp affrerna t dem. Biana r inget undantag.

Bianca r som ett freak p en cirkus. Hon r attraktionen men det r andra, smartare mnniskor som marknadsfr och skter cirkusen. Att hon tjnar mycket pengar betyder ingenting i sammanhanget, det gjorde ofta dtidens freaks ocks.
En parallell kan t ex dras till marknadsfringsgeniet och affrsmannen P.T Barnum som drev freakshows och drog in en massa pengar p dessa. Han betalade ven sina "stjrn-freaks" vldigt bra, som t ex Charles Stratton, ven kallad "General Tom Thumb" pga sin kortvxt.
Stratton blev internationellt knd och rik genom att vara attraktion p freakshowen:
By the late 1860s, Barnum made Stratton a well-to-do man. For the better part of fifteen years, he was paid upwards of $150 per week ($4,100 today) for his performances, and, upon retiring, lived in New Yorks most fashionable neighborhood, owned a steam yacht, and wore only the finest clothes.
https://priceonomics.com/the-rise-an...us-freakshows/
Citera
2022-10-16, 16:50
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Bianca r inte ngon affrskvinna. Bianca har inte valt sina medarbetare, frutom de fd assistenter som hon ftt omkring sig som nrmaste ja-sgare.
Det r hon som blivit vald av mnniskor med knsla fr affrer och hennes agent som fixat avtalen med dessa.
Bianca har ingen utbildningen ens, hon hoppade av gymnasiet! Hon leker affrskvinna. Hon har en rosa mapp med rubriken "Biancas viktiga papper", bara det r skrattretande och sger vl allt:
https://imgur.com/a/di4CM3O
Intelligensen strlar verkligen...

Det enda hon gr i fretaget r att testa produkter, vlja lite frger till sminket och fronta produkterna utt. That's it. Allt annat str annat folk fr; marknadsfring, ekonomi och logistik. Allt detta flyger ver huvudet p Bianca.

Influencers, realitystjrnor, fotbollsspelare osv.... De r knappast knda fr sin intelligens. Det r andra mnniskor som drar i trdarna och styr upp affrerna t dem. Biana r inget undantag.

Bianca r som ett freak p en cirkus. Hon r attraktionen men det r andra, smartare mnniskor som marknadsfr och skter cirkusen. Att hon tjnar mycket pengar betyder ingenting i sammanhanget, det gjorde ofta dtidens freaks ocks.
En parallell kan t ex dras till marknadsfringsgeniet och affrsmannen P.T Barnum som drev freakshows och drog in en massa pengar p dessa. Han betalade ven sina "stjrn-freaks" vldigt bra, som t ex Charles Stratton, ven kallad "General Tom Thumb" pga sin kortvxt.
Stratton blev internationellt knd och rik genom att vara attraktion p freakshowen:
By the late 1860s, Barnum made Stratton a well-to-do man. For the better part of fifteen years, he was paid upwards of $150 per week ($4,100 today) for his performances, and, upon retiring, lived in New Yorks most fashionable neighborhood, owned a steam yacht, and wore only the finest clothes.
https://priceonomics.com/the-rise-an...us-freakshows/
Det gr inte att frst ngonting. Hon "leker affrskvinna" och tjnar 57 mkr?

Oavsett hur dessa pengar kom in, jag har ingen aning, s har hon gjort alla rtt och r skert Sveriges strsta affrskvinna i sin ldersgrupp. Ngon som Isabella Lwengrip r ju totalt inkompetent jmfrt med Bianca. Hon lekte affrskvinna.

Jag tror det r s hr, att ni som dissar verkligen inte har pengar och inte frstr hur svrt det r att tjna pengar. Det r ingen slump och man kan inte ha tur och tjna 57 mkr, jag vet sjlv, det tog 35 r fr mig att ha tjnat det beloppet. Acceptera fakta istllet fr att sura.
Citera
2022-10-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag frskte titta p det hr programmet men det var fan svrt. Hon r ju helt uppstressad och hetsig, hon hr inte vad gsterna sger utan r bara fokuserad p nsta frga hon ska stlla. Sedan nr Evin sa: st p markeringarna, och Bianca typ skriker: VA!?, tillbaka, d fick jag ta fram skmskudden, som visserligen var inom rckhll under hela programmet. Efter det stngde jag av. Hon r ingen naturlig programledare, hon r enbart fokuserad p sig sjlv och hon r skrikig och hetsig. Hon r mycket bttre i Wahlgrens Vrld dr hon tminstone nstan r sig sjlv.

Tittar du p Wahlgrens vrld? Varfr gr man det..?Det r vl ingen Vrld, Vrlden r dr ute, det dr r ju bara ngra privilegierade mnniskors uppvisning av vad dom gr p dagarna. Det finns ju massor av intressanta, och framfrallt VIKTIGA program att titta p....Vad r det som r intressant med att titta p andra mnniskors liv, som inte tillfr ngot varken fr vrlden eller fr dig sjlv, eller du kanske inte har ngot eget liv? I s fall kan du vl titta p liv som har viktigt innehll, t.ex utrotade djurens liv, livet som levs i fattigdom med svltande barn mm, s kanske du inser hur vrlden ser ut i dag och eventuellt kan bttre bedma vad du vill gra p fr att f slut p elndet. Behver inte ens g lngt, Rinkeby, Malm, Sdertlje m.fl dr oskyldiga barn skjuts nstan varje dag. Den verkliga vrlden dr du och alla vi andra lever i idag. K som aldrig r helt anske t.om kan vcka lite hjrnceller till tankeverksamhet.
Citera
2022-10-16, 16:56
Medlem
Citat:

Oavsett hur dessa pengar kom in, jag har ingen aning, s har hon gjort alla rtt och r skert Sveriges strsta affrskvinna i sin ldersgrupp. Ngon som Isabella Lwengrip r ju totalt inkompetent jmfrt med Bianca. Hon lekte affrskvinna.

Jag tror det r s hr, att ni som dissar verkligen inte har pengar och inte frstr hur svrt det r att tjna pengar. Det r ingen slump och man kan inte ha tur och tjna 57 mkr, jag vet sjlv, det tog 35 r fr mig att ha tjnat det beloppet. Acceptera fakta istllet fr att sura.

Nr det kommer in en massa pengar p att gra annat n att sminka sig och visa upp produkter, f in annonser p sin site, som betalar enorma summor fr dessa, behvs ingen affrssinne. Vet inte du att pengar genererar pengar. Har du en massa lter du ngon "affrsinnad" person investera dessa som d ger avkastning hela tiden i form av rntor och aktieutdelningar. Det r s pengar vxer. Du behver inte sjlv gra ett skit!
Citera
2022-10-16, 16:57
Medlem
SecretQs avatar
S fort det r en ung kvinna som tjnat mycket pengar och tagit plats s r hon dum i huvudet och en bimbo. Hade det varit en snubbe (helsvensk) s skulle det ha varit annat ljud i skllan, ven om han som alla andra entreprenrer hade ett gng assistenter omkring sig. Varfr har ni som hackar p henne s mycket emot att hon tar fr sig?
Citera
2022-10-16, 17:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koco123
Vad Bianca n gr s klagar folk. Men sklart r det avundsjuka. Vad hon tjnar p ett r har du inte ens tjnat hela din livstid.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Denna avundsjuka p Banica eller "lilla Bianchi" som jag grna kallar henne, r avskyvrd.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Lite roligt se alla avvundsjuka kvinnor som hackar p henne. Hon r snygg, framgngsrik, knd, rik och omvanp har en fin personlighet. Sklart det svartnar fr gonen p mnga som blir s avvundsjuka. Ser man p Aftonbladet idag och bittra kommenter i hennes sociala medier.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker du drar din avundsjuka fr lngt. Vi mste kunna gldjas t andras framgngar och sedan hoppas och jobba p vr egen framgng

Helt talangls r hon inte. Jag vet att hon sjng p Lotta Liseberg eller liknande och det var innan wahlgrens vrld. Hon hade en otrolig pipa och gjorde ett formidabelt framtrdande

Alltid denna simpla floskel om "avundsjuka" s fort man kritiserar en knd person...
r pengar det enda som ni tnker p, det enda som upptar er beundran? S idioter som blir rika r ngot att vara "avundsjuk" p?
Jag hade grna tagit emot Biancas pengar MEN inte p bekostnad av min intelligens. Att vara s korkad och ytlig, nej tack..
Drtill tstrd och med dlig sjlvknsla.
Somliga saker hr i livet r mer vrt n pengar.
Fr vrigt Kalle81 r hennes rst ytterst medioker av det man hrt hittills av hennes "pratsjungande". Mamma Pernilla hade dremot som ung en riktigt bra rst och var ven aktuell fr en internationell karrir.
Citera
2022-10-16, 17:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Dagens absolut bsta, 35 r av pantburkar, fr ngon annan inkomst n just pantburkar och ev frsrjningsstd kan du aldrig haft om du tror att Bianca r en affrskvinna, och inte enbart en spelpjs. Men grattis till all pant du funnit under rens lopp, respekt.
Citera
2022-10-16, 17:12
Medlem
AntonioCassanos avatar
Citat:
Ngon faktalnk som styrker detta? Eller killgissar du?

Hon har valt sina medarbetare, och om de hjlp henne till 57Mkr i vinst s har hon gjort bra val.

nd lustigt hur du logiskt fr ihop "hon r nog idiot" med "hon har valt fantastiska medarbetare".
Bara fr att man tjnar pengar betyder inte att man inte kan vara en idiot.

Killgissar herregud
Citera
2022-10-16, 17:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Jag vet inte om du r dum eller naiv eller bde och. Du ser rubriker som kallar Bianca "affrskvinna" och kper det rtt av. Du skriver att du inte har ngon aning s ls p d innan du uttalar dig. Ls p om vilka som r mnnen bakom Caia, vem som r Biancas agent osv. Det r mnniskorna bakom fretaget och affren, sen r dr andra anstllda som skter all marknadsfring, ekonomi och logistik som sagt.
Man sg Biancas potential som ansikte utt och "kpte" henne utifrn detta syfte. Det r allt.
Min jmfrelse med freaksen p cirkus r en utmrkt jmfrelse.
Bianca r freaket p nutidens cirkus, hon tjnar pengar, personerna bakom cirkusen tjnar pengar. Alla r njda. Men det var ingen som pstod att det var freaksen som var hjrnorna bakom och p samma stt r det hr.
Resonerar du p samma stt gllande Zlatan t ex - r han en fantastisk "affrsman"? Joakim Lundell/Jockiboi? ven gllande dem r det andra mnniskor som skter affrerna.
Bianca r till skillnad frn dem placerad i en kontorsmilj. Dr sitter hon med sin rosa mapp med "viktiga papper" och leker affrskvinna. Det r fortfarande andra mnniskor som fattar alla viktiga beslut gllande affrsverksamheten.
Citera
2022-10-16, 17:21
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag vet inte om du r dum eller naiv eller bde och. Du ser rubriker som kallar Bianca "affrskvinna" och kper det rtt av. Du skriver att du inte har ngon aning s ls p d innan du uttalar dig. Ls p om vilka som r mnnen bakom Caia, vem som r Biancas agent osv. Det r mnniskorna bakom fretaget och affren, sen r dr andra anstllda som skter all marknadsfring, ekonomi och logistik som sagt.
Man sg Biancas potential som ansikte utt och "kpte" henne utifrn detta syfte. Det r allt.
Min jmfrelse med freaksen p cirkus r en utmrkt jmfrelse.
Bianca r freaket p nutidens cirkus, hon tjnar pengar, personerna bakom cirkusen tjnar pengar. Alla r njda. Men det var ingen som pstod att det var freaksen som var hjrnorna bakom och p samma stt r det hr.
Resonerar du p samma stt gllande Zlatan t ex - r han en fantastisk "affrsman"? Joakim Lundell/Jockiboi? ven gllande dem r det andra mnniskor som skter affrerna.
Bianca r till skillnad frn dem placerad i en kontorsmilj. Dr sitter hon med sin rosa mapp med "viktiga papper" och leker affrskvinna. Det r fortfarande andra mnniskor som fattar alla viktiga beslut gllande affrsverksamheten.
Skulle du sga att de kunnat byta ut Bianca mot ngon annan och tjna lika mycket?

Om inte, varfr inte, och vad sger det om Biancas varumrke, och hur han hon ftt det?

Jag tror du missuppfattat ordet "affrskvinna". Det betyder inte ndvndigtvis att man driver att fretag eller ens har en fretagside. Det kan ju ocks vara att man har t.ex "tur" p brsen. Fast det finns inte tur, tjnar man det beloppet p affrer s r man en affrskvinna. Det r ju inte s att hon r fotomodell och tjnar pengar p sitt utseende. Hon har ju jobbat stenhrt med TV och ntet i 15 r t.ex.
Citera
2022-10-16, 17:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Bara fr att man tjnar pengar betyder inte att man inte kan vara en idiot.

Killgissar herregud
Jag r ledsen, man kan inte tjna 57 mkr och vara idiot, du mste har ftt ngot om bakfoten. Man kan inte ens tjna 5 mkr och vara idiot.

Hur mycket mindre n idiotlnen 57 mkr tjnade du sjlv frra ret?...
Citera
2022-10-16, 17:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Dagens absolut bsta, 35 r av pantburkar, fr ngon annan inkomst n just pantburkar och ev frsrjningsstd kan du aldrig haft om du tror att Bianca r en affrskvinna, och inte enbart en spelpjs. Men grattis till all pant du funnit under rens lopp, respekt.
Nej, jag driver fretag p ntet, som Bianca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in