Citat:
Ursprungligen postat av
EA-hittar-mig-inte
Jag har lärt känna några som tränar BJJ och jag måste säga att inga av de är normala. När jag hör de berätta historier om andra personer innom "sporten" så blir man mörkrädd. Det verkar som att alla personer med avikande sociala beteende har samlats på samma dårhus. Vad är det med denna "sport" som drar till sig knäppgökar?
Håller definitivt inte med om att alla som tränar BJJ är knäppa snarare tvärtom.
Under den korta tiden som jag själv tränade (innan min rygg pajade) så stötte man på folk ur alla möjliga socialgruppet.
En träningskamrat var polis, en annan läkare, en annan tandläkare och sedan massor med vanliga knegare.
Det var förövrigt en väldigt "etniskt svensk" klubb med en och annan adopterad utövare och de sk ortengrabbarna lös med sin frånvaro.
BJJ är ingen sport som drar till sig ortrenfolk eller fel typ av klientel, de hittar du isåfall oftare på tex boxningsklubbar och vissa typer av andra stående stilar, även om de oftast åker ut med huvudet före om det framkommer att någon inte sköter sig tex springer runt och slåss på stan.