Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-10-17, 12:06
Medlem
EA-hittar-mig-intes avatar
Jag har lärt känna några som tränar BJJ och jag måste säga att inga av de är normala. När jag hör de berätta historier om andra personer innom "sporten" så blir man mörkrädd. Det verkar som att alla personer med avikande sociala beteende har samlats på samma dårhus. Vad är det med denna "sport" som drar till sig knäppgökar?
Citera
2022-10-17, 12:28
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA-hittar-mig-inte
Jag har lärt känna några som tränar BJJ och jag måste säga att inga av de är normala. När jag hör de berätta historier om andra personer innom "sporten" så blir man mörkrädd. Det verkar som att alla personer med avikande sociala beteende har samlats på samma dårhus. Vad är det med denna "sport" som drar till sig knäppgökar?
Det är nästan en förutsättning att man ska vara svagbegåvad knäppskalle för att ens tänka sig syssla med den "sporten"
Citera
2022-10-17, 12:30
Medlem
kf1312s avatar
Citat:

Ingen aning vad du snackar om, jag har tränat BJJ i 5 år på och av och under den tiden har jag bara stött på massor av respekt och mer kunniga som vill lära de yngre och nya. Att tävla är ju en hel annan femma då man kan använda sig av lite fula tekniker men jag tycker inte sporten i sig drar sig åt någon "knäppgök".
Citera
2022-10-17, 12:41
Medlem
Citat:

Rätt ofta ghettoområdens målgrupp sysslar med detta. Vissa kan ha mindervärdeskomplex och vill "hämnas " mot samhället.

Sedan finns det ju autister eller nördar som också håller på med bjj.

Den gemensamma bilden är ju förstås att många som utövar bjj har avvikande beteenden. Sällan att hockeygrabbsmentalitet är där då de är honofober och säger "ä du bög eller " i omklädningsrummet då de har duschat klart.
Citera
2022-10-17, 14:17
Medlem
FukDukrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Rätt ofta ghettoområdens målgrupp sysslar med detta. Vissa kan ha mindervärdeskomplex och vill "hämnas " mot samhället.

Sedan finns det ju autister eller nördar som också håller på med bjj.

Den gemensamma bilden är ju förstås att många som utövar bjj har avvikande beteenden. Sällan att hockeygrabbsmentalitet är där då de är honofober och säger "ä du bög eller " i omklädningsrummet då de har duschat klart.
Hur hämnas man mot samhället genom att kasta sig på rygg och invänta en attack?
Citera
2022-10-17, 14:20
Medlem
Askdammens avatar
Citat:

Jag förstår inte alls vad du pratar om. Vad menar du med normala? Det finns ju för fan alla möjliga normala personer som tränar BJJ/grappling. IT-killar, Ordningsvakter, lärare, tävlande, nördar, lagerarbetare, chefer.
Citera
2022-10-17, 14:37
Medlem
Jag har tränat många kampsporter och skulle tvärtom säga att BJJ-utövare varit de mest välanpassade - överlag mjuka, välkomnande och med sunda egon.

Det enda jag kan tycka är lite corny med den sfären är hur många som gör BJJ till hela sin identitet. Många färska blåbälten i min kontaktlista som plötsligt heter något i stil med PelleBJJ på Insta där de bara poserar i gi och droppar John Danaher-citat (trots att de bara dyker upp på träningen två dagar i veckan).
Citera
2022-10-17, 14:47
Medlem
Citat:
Håller definitivt inte med om att alla som tränar BJJ är knäppa snarare tvärtom.

Under den korta tiden som jag själv tränade (innan min rygg pajade) så stötte man på folk ur alla möjliga socialgruppet.

En träningskamrat var polis, en annan läkare, en annan tandläkare och sedan massor med vanliga knegare.

Det var förövrigt en väldigt "etniskt svensk" klubb med en och annan adopterad utövare och de sk ortengrabbarna lös med sin frånvaro.

BJJ är ingen sport som drar till sig ortrenfolk eller fel typ av klientel, de hittar du isåfall oftare på tex boxningsklubbar och vissa typer av andra stående stilar, även om de oftast åker ut med huvudet före om det framkommer att någon inte sköter sig tex springer runt och slåss på stan.
Citera
2022-10-17, 15:01
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Håller definitivt inte med om att alla som tränar BJJ är knäppa snarare tvärtom.

Under den korta tiden som jag själv tränade (innan min rygg pajade) så stötte man på folk ur alla möjliga socialgruppet.

En träningskamrat var polis, en annan läkare, en annan tandläkare och sedan massor med vanliga knegare.

Det var förövrigt en väldigt "etniskt svensk" klubb med en och annan adopterad utövare och de sk ortengrabbarna lös med sin frånvaro.

BJJ är ingen sport som drar till sig ortrenfolk eller fel typ av klientel, de hittar du isåfall oftare på tex boxningsklubbar och vissa typer av andra stående stilar, även om de oftast åker ut med huvudet före om det framkommer att någon inte sköter sig tex springer runt och slåss på stan.

Håller med om ovanstående. Känner en högrankad BJJ-utövare som driver eget IT-bolag med ganska många anställda. En mycket trevlig prick, som har tränat kampsport i större delen av sitt liv. Okej, vissa BJJ-folk kan vara lite väl "frälsta" i sin egen stil, men det är de ju å andra sidan inte ensamma om i fightingvärlden.

Ortenfolket brukar inte syssla med BJJ någon längre tid, eller inte tills de har mognat som personer.
Citera
2022-10-17, 16:04
Bannlyst
Citat:

En klassisk fördom baserat på vad en individ sagt till dig, det är således 3:e partsinformation du fått utan att bekräfta eller ”ta referenser” på, känns väldigt svagt av dig att bara springa med det här och ta det för en sanning, lika idiotiskt som när man hör en inavlad norrlänning med 7 öl innanför västen som ska utbilda en i hur en nollåtta ”är”….

Jag delar inte alls din bild och tycker den är skev utan någon stuns att stå på, jag skulle vilja hävda att du är helt ute och cyklar då detta ändå måste kunna påstås vara den mest ”avancerade” kampsporten som finns, extremt många, kluriga och svåra moment som ska utföras samtidigt som någon försöker strypa dig gör att du i regel slipper den kickersboxande förortsfjortisen, du har fel helt enkelt!
Citera
2022-10-17, 19:00
Medlem
Crabbofixs avatar
finns väl gott om exempel på bjj utövare som är precis den typen av hetsiga kriminella som ni hävdar inte finns? både inom sverige och utomlands.
alla dom stöddiga gracie snubbarna
eller diaz-bröderna

men dessa är tydligen högintelligenta människor
Citera
2022-10-17, 19:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Det verkar som att alla personer med avikande sociala beteende har samlats på samma dårhus. Vad är det med denna "sport" som drar till sig knäppgökar?

Vill du utveckla det där?

Det är många som håller på med kampsport av olika slag som tillhör socialgrupp 3, just därför att de tillhör socialgrupp 3 där slagsmål är vardagsmat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in