• 1
  • 2
2022-10-18, 11:16
Medlem
LostinDarknesss avatar
Är det värt ett långt mycket värre blodbad på gatorna enbart för att hålla borta en så pass ofarlig drog som cannabis borta ifrån folket?

Är det verkligen värt det?

Du kommer ju bli Filippinska presidentens motsvarighet, fast i Sverige. Jag trodde att vi levde i ett civiliserat land där de som är ute efter pengar är de som utför blodbadet idag. Men nu ska alltså staten gå in "All Time Hard" och bemöta blodbad med blodbad när svaret redan finns där... Att Legalisera cannabisen o därmed ta den största marknaden ifrån gängen och minimera skador på vanlig befolkning som brukar det i personligt medicinskt syfte.

Snälla, tänk om o gör rätt för kontrollen kommer att tappas, oskyldiga kommer få bestående skador o men p ga din Kampf!
Citera
2022-10-18, 11:20
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Är det värt ett långt mycket värre blodbad på gatorna enbart för att hålla borta en så pass ofarlig drog som cannabis borta ifrån folket?

Du kommer ju bli Filippinska presidentens motsvarighet, fast i Sverige. Jag trodde att vi levde i ett civiliserat land där de som är ute efter pengar är de som utför blodbadet idag. Men nu ska alltså staten gå in "All Time Hard" och bemöta blodbad med blodbad när svaret redan finns där... Att Legalisera cannabisen o därmed ta den största marknaden ifrån gängen och minimera skador på vanlig befolkning som brukar det i personligt medicinskt syfte.

Snälla, tänk om o gör rätt för kontrollen kommer att tappas, oskyldiga kommer få bestående skador o men p ga din Kampf!
Du har ett missbruksproblem och när verkligheten kickar in så tror du att alla lider. Det är ni kriminella och pundare som kommer få större problem nu. På tiden!
Citera
2022-10-18, 11:42
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
!
Nu får du förklara detta med cannabis, blodbad och Ulf.
jag fattar ingenting.
Citera
2022-10-18, 12:42
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Du har ett missbruksproblem och när verkligheten kickar in så tror du att alla lider. Det är ni kriminella och pundare som kommer få större problem nu. På tiden!

Jag har en brukar personlighet ja, för inte har man fått någon rätt hjälp inom sjukvården i den omfattning o tid som jag hade behövt som barn redan. O idag för att få livet att fungera så brukar jag, ja.

Jag gör ingen annan illa. Jag har inte begått något "riktigt" brott eller våldsbrott överhuvudtaget heller för den delen.

Jag arbetar hårt dessutom o bidrar till skatten också självklart.

Det är naivt av dig att tro att inga andra förutom dom du tar upp skulle drabbas. Till en början så vill många unga fly gängkriminaliteten, visst. Men sen när staten gör övertramp o oskyldiga drabbas utav men för resten av livet så kommer det väcka hat ifrån omgivningen o ett mindre (dock större än idag) inbördeskrig är ett faktum.

O då går inte ens sådana som du säker, om du nu trodde det.
Citera
2022-10-18, 19:00
Medlem
Capryllics avatar
Citat:

Tror du han läser detta? Btw hur sjuk och/eller hög är du?
Citera
2022-10-18, 22:31
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Tror du han läser detta? Btw hur sjuk och/eller hög är du?
Hur mår du själv med ditt genom lysande hat?

Det är mitt i arbetsveckan, så vad tror du? Låt mig ge dig dig en ledtråd. Antagligen mindre hög än dig än vad du är på ditt kaffe, då det om något visar på en missbrukar personlighet. Själv fokuserar man på arbetet under veckorna. Men tack för att du frågar.

Var stressad när jag skrev tråden o tycker själv att det var en urusel trådstart o även nästa inlägg av mig själv i tråden.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-10-18 kl. 22:47.
Citera
2022-10-18, 22:39
Medlem
Domass avatar
Citat:

Nu är det ju 40 gängkriminella klaner som styr den undre världen i Sverige och narkotikahandeln. Dessa personer räknas inte som svenska medborgare, och i mina ögon inte ens människor. Det bästa nu är att staten rensar så mycket som möjligt, jag kunde inte brytt mig mindre om några bestämmer sig för att börja skjuta på polisen och bli dödade i gengäld. Detta kommer förmodligen inte ske för många ggr. får vi hoppas då det är synd om poliser kommer till skada.

När det har gått några år till så kan man legalisera cannabis om det är nödvändigt. Inte för att det skulle göra den här befolkningen något smartare men bara enbart för att det är fel att drogen är olaglig.

Det viktiga är förstås också att så mycket babbar som möjligt blir brottsdömda så att de sedan kan utvisas. Nu talar jag om de som dealar främst, inte de som bara röker (och sköter sig). Alltså är en del av samhället i övrigt, med jobb, kan svenska och respekterar våra värderingar och vårt folk.
Senast redigerad av Domas 2022-10-18 kl. 22:43.
Citera
2022-10-18, 22:46
Medlem
Domass avatar
Citat:
Hur mår du själv med ditt genom lysande hat?

Det är mitt i arbetsveckan, så vad tror du? Låt mig ge dig dig en ledtråd. Antagligen mindre hög än dig än vad du är på ditt kaffe, då det om något visar på en missbrukar personlighet. Själv fokuserar man på arbetet under veckorna. Men tack för att du frågar.

Godhetsknarka verkar ju vara ditt problem förövrigt i med att du skriver vår "kampf".

Hörredu, vi är faktiskt inte rasister, vi vill bara inte att värdelöst pack ska komma hit och bete sig som skit på våran bekostnad och våran framtid. Som även är er framtid roligt nog, men så långt har du inte hunnit tänka än. Makalöst med tanke på att Sverige nu är det mest kriminella landet i Europa där de som betalar för sig inte ens kan få vård i ett av världens högst beskattade land.

Men fortsätt du din kamp mot det onda. Du verkar ha bra koll.
Senast redigerad av Domas 2022-10-18 kl. 22:50.
Citera
2022-10-18, 23:13
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Nu är det ju 40 gängkriminella klaner som styr den undre världen i Sverige och narkotikahandeln. Dessa personer räknas inte som svenska medborgare, och i mina ögon inte ens människor. Det bästa nu är att staten rensar så mycket som möjligt, jag kunde inte brytt mig mindre om några bestämmer sig för att börja skjuta på polisen och bli dödade i gengäld. Detta kommer förmodligen inte ske för många ggr. får vi hoppas då det är synd om poliser kommer till skada.

När det har gått några år till så kan man legalisera cannabis om det är nödvändigt. Inte för att det skulle göra den här befolkningen något smartare men bara enbart för att det är fel att drogen är olaglig.

Det viktiga är förstås också att så mycket babbar som möjligt blir brottsdömda så att de sedan kan utvisas. Nu talar jag om de som dealar främst, inte de som bara röker (och sköter sig). Alltså är en del av samhället i övrigt, med jobb, kan svenska och respekterar våra värderingar och vårt folk.

Fast med klausulen "i samröre med kriminellt nätverk" blir det precis vanliga skötsamma cannabis brukare som åker dit. Jag hade gått med på din retorik om man hade lagt in "vålds kriminella". Men man har skippat det o enbart skrivit kriminella. O när inte ens rutinerade poliser vill / vågar att ha med de kriminella nätverken med att göra... O våra ny utbildade är hen poliser så har / ska man antagligen handplocka de mest våldsamma poliserna inför det nya korståget. O därmed kommer många att bli drabbade.

Hade man gått efter pengarna istället så hade man minimerat skadorna istället.

O Ulf är ju för kontroll samhället, dvs övervakningssamhället o detta är ju den perfekta vägen in för den agendan, genom att skylla på "gängkriminaliteten". Så i förlängningen drabbar det även folk som inte ens rör droger överhuvudtaget i form utav extremt minskad integritet.
Citera
2022-10-18, 23:20
Medlem
Domass avatar
Citat:
Fast med klausulen "i samröre med kriminellt nätverk" blir det precis vanliga skötsamma cannabis brukare som åker dit. Jag hade gått med på din retorik om man hade lagt in "vålds kriminella". Men man har skippat det o enbart skrivit kriminella. O när inte ens rutinerade poliser vill / vågar att ha med de kriminella nätverken med att göra... O våra ny utbildade är hen poliser så har / ska man antagligen handplocka de mest våldsamma poliserna inför det nya korståget. O därmed kommer många att bli drabbade.

Hade man gått efter pengarna istället så hade man minimerat skadorna istället.

O Ulf är ju för kontroll samhället, dvs övervakningssamhället o detta är ju den perfekta vägen in för den agendan, genom att skylla på "gängkriminaliteten". Så i förlängningen drabbar det även folk som inte ens rör droger överhuvudtaget i form utav extremt minskad integritet.

Samröre med kriminellt nätverk menas med sådana som hjälpt de gängkriminella i deras verksamhet, inte de som köper droger av dom naturligtvis.

Förresten så är du tamigfan riktigt patetisk i dina sätt att försöka brunsmeta samarbetspartierna.

Löjeväckande "svenskar".
Citera
2022-10-18, 23:31
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Godhetsknarka verkar ju vara ditt problem förövrigt i med att du skriver vår "kampf".

Hörredu, vi är faktiskt inte rasister, vi vill bara inte att värdelöst pack ska komma hit och bete sig som skit på våran bekostnad och våran framtid. Som även är er framtid roligt nog, men så långt har du inte hunnit tänka än. Makalöst med tanke på att Sverige nu är det mest kriminella landet i Europa där de som betalar för sig inte ens kan få vård i ett av världens högst beskattade land.

Men fortsätt du din kamp mot det onda. Du verkar ha bra koll.
Nja, nu har jag ju aldrig skrivit att ni är rasister. Men menade ju såklart synonymt med den ettriga synen vad gällande en speciell agenda o kraften man är villig att ta till. "Sverige har aldrig någonsin skådat liknande krafttag mot kriminaliteten" stod det tidigare idag. Likaså "Det kommer att bli lite mer värre än vad det är nu".

Att sjukvården inte fungerar som den ska kan man ju knappast beskylla gängkriminaliteten för direkt då det har så många fler orsaker än just enbart gängkriminella med att göra. Oftast är det ju äldrevården som går på knäna. O det har ju helt o hållet med hur hela affärsupplägget ligger till för dessa tjänster.

Jag vill med ha ut folk som gör att man inte kan röra sig tryggt på gatorna efter mörkret. Eller på dagarna för den delen heller. Men återigen, dessa personer har ju en direkt relation till våldsbenägenhet mot oskyldiga o inte p ga cannabis i sig. Med oskyldiga menar jag folk som inte utför våldshandlingar. Allt annat är sekundärt och ska inte behöva bli drabbade av en felriktad " misstolkad eller förljugen slutsats / syn utefter en anti agenda som allt fler länder bryter sig loss ifrån.

En viktig punkt ang gängkriminella inom cannabis världen som brukar våld oftast inte brukar cannabis själva som sin första drog. Utan de använder andra droger för att stilla nerverna innan en ev attack. Cannabis ger inte en sådan effekt. Som ex alkohol o vitt pulver som snortas. Nu vet jag inte exakt vad det är, men tjack möjligtvis?
Citera
2022-10-18, 23:33
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Samröre med kriminellt nätverk menas med sådana som hjälpt de gängkriminella i deras verksamhet, inte de som köper droger av dom naturligtvis.

Förresten så är du tamigfan riktigt patetisk i dina sätt att försöka brunsmeta samarbetspartierna.

Löjeväckande "svenskar".
Löjeväckande svenskar? Har inte skrivit det, så vad menar du?

Kan du ge en källa på ditt påstående? För med tanke på att man har beskyllt brukare för att stötta gängen med pengar genom att handla en produkt som staten vägrar tillgodose så har jag väldigt svårt för att tro på ditt påstående att det inte skulle gälla oss vanliga brukare med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in