Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-25, 13:34
  #73
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Möt Nea Frank:
https://www.borlangetidning.se/2022-...ter-vaglimning
Nea Frank som växte upp i Borlänge och Falun, var en av aktivisterna som limmade fast sig på vägen, och som under måndagen dömdes för sabotage.

– Vi kommer överklaga ända upp till Europadomstolen om det behövs, säger hon [SIC] till BT.

Vilken äcklig människa
Citera
2022-10-25, 14:01
  #74
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Har jag pratat om med vilja eller vårdslöshet? Det är din egen inre bild. Jag skrev att man inte kan förvänta sig att fordonsförare skall vara beredda på fotgängare på fordonsleden där fotgängare är förbjudna. Det kan utnyttjas. Vad är det du inte förstår? Att BEVISA att någon har kört på någon medvetet under dessa förutsättningar är extremt svårt. Det var poängen.

Ok kör hårt.
Citera
2022-10-25, 14:10
  #75
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Höj straffen avsevärt för dessa stolpskott.

Dom tycker väl helt enkelt att det är viktigare att stoppa klimatkollapsen än att köra bil.
Citera
2022-10-25, 14:10
  #76
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Vilken äcklig människa

Ja fy fan. Nu kommer man sova dåligt, när det där ansiktet etsat sig fast på näthinnan
Citera
2022-10-25, 14:22
  #77
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Ja fy fan. Nu kommer man sova dåligt, när det där ansiktet etsat sig fast på näthinnan

Enligt Borlänge Tidning är Nea Frank en kvinna. Kallar henne hon.
Citera
2022-10-25, 16:06
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DETONERADE.DROMMAR
Lol, någon har fattat vad som pågår....

Höll på med sånt som tonåring, och det var på nittiotalets mitt , det kändes livsfarligt kul att stoppa biltrafiken på essingeleden På samma sätt som det kändes kul att klättra i tv master och klottra, eller köra en olaglig motorkross på grusvägar i 160.

Miljön sket man ju i, men några av tjejerna i miljörörelsen var snygga nog att försöka impa på på den tiden

Nu har jag mognat och ser hur omoget det var, men sån är ungdomen, och den ska inte ha något att säga till om.
Hahaha...
Klockrent. Ungdomar är som vilda kärringar,
De ska hållas på matta!
Definitivt inte. Känner igen mig i din "ungdomsbeskriving", förutom klottret.
Tack för dagens!
Jädra skityngel skulle bara läxas upp och veta hut!
Citera
2022-10-25, 16:18
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Minst sagt. Den här typen av terror mot samhället - och sedan den där gubbens gnällande efter att han blev dömd - får mig bara att vilja åka och för mina hutlöst hårt beskattade intjänade pengar tanka upp en tiolitersdunk med diesel och åka och tömma den i närmsta vattendrag - på rent djävelskap för att ge igen mot den här typen av klimatfjollor med deras egna metoder.

Så miljön ska få lida för att vissa människor beter sig idiotiskt åt? Jag tycker att ditt tilltag i såna fall är minst lika illa. Nej jag förstår inte hur de som förnekar att vi behöver värna om miljön tänker. Har ni inte egna barn? Jag har inga barn men bryr mig om framtida generationer liksom om natur och djurliv.
Citera
2022-10-25, 17:05
  #80
Medlem
Varför åker dom inte på spö och blir slängda i mälaren - varför ?
Citera
2022-10-25, 17:13
  #81
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Gärningarna har ett samlat straffvärde som uppgår till fyra månaders fängelse, men påföljderna bestäms för nio av dem till villkorlig dom och för tre av dem till skyddstillsyn.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fick de inte ens böter?

Man hade ju kunnat hoppas och tro att nu får de som fick villkorligt krypa in och avtjäna sitt fängelsestraff efter de bröt mot villkorsdomen. Men så lär det inte fungera eller bli.

Och dessa parasiter lär inte ha något att förlora på att hålla på som de gör. Tvärtom så skänker väl uppmärksamheten och kaoset dem en inbillad mening med livet.

Tänk att vara 53 år, förtidspensionerad och hålla på sådär. Svårt att misslyckas mer med sitt liv faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Carlbom 2022-10-25 kl. 17:16.
Citera
2022-10-25, 18:16
  #82
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Dagens dom gällde ett brott begånget under den förra mesiga regeringen som styrdes av miljöpartister. Dagens återupprepande brott är begånget under en ny hårdare regering, hoppas dom nu använder straffskalan. GM har tydligt inte lärt sig och då ska dom ha fängelse i mitten av straffskalan, i fortsättningen maxstraff varje gång dom begår sina terrorbrott.

Det kommer bli hårt nu när man bytt ut samtliga domare i svenska domstolar!

Eller...?
Citera
2022-10-25, 18:31
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Minst sagt. Den här typen av terror mot samhället - och sedan den där gubbens gnällande efter att han blev dömd - får mig bara att vilja åka och för mina hutlöst hårt beskattade intjänade pengar tanka upp en tiolitersdunk med diesel och åka och tömma den i närmsta vattendrag - på rent djävelskap för att ge igen mot den här typen av klimatfjollor med deras egna metoder.
Jag är helt med på detta! Hatarna bör straffas på det sätt de mest avskyr.
Citera
2022-10-25, 18:52
  #84
Medlem
Bergamotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tänk att vara 53 år, förtidspensionerad och hålla på sådär. Svårt att misslyckas mer med sitt liv faktiskt.

Ja. Det är väl just den typen av människor, som inte klarar av att bidra med nånting positivt till samhället, som lättast dras in i politisk aktivism eller religiös fundamentalism. De får ingå i en grupp där alla intalar varandra att de räddar världen och att det de håller på med är oerhört mycket nyttigare och viktigare än ett vanligt kneg. Så länge de klänger sig fast vid sin extrema fantasivärld känner de sig som hjältar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in