• 1
  • 2
2022-10-26, 03:59
Bannlyst
En hungrig pytonorm eller brott som ligger bakom försvinnandet?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...a-ormens-mage/
Citat:
Anmäldes försvunnen av familjen • Ovanligt dödsfall.
Den 54-åriga kvinnan anmäldes försvunnen i fredags, men hittades först två dagar senare
av lokalbefolkningen. Hon hade då blivit uppäten av en nästan sju meter lång pytonorm.
Citera
2022-10-26, 04:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatin
En hungrig pytonorm eller brott som ligger bakom försvinnandet?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...a-ormens-mage/

Sjukt!!! Undra om hon var levande inuti eller om ormen hade dödat först och sedan svalt bytet, har väldigt dålig koll på ormar men det är ju rätt fascinerande, dom brukar väl svälja bytet levande. har för mig det i alla fall tänk att vara i den sitsen.

Ser ju ut som en Anaconda nästan i storlek. 7 meter?? Det är ju 3 vuxna långa människor kan man säga.

Shit, skulle inte vilja leva i det området det är en sak som är säker. Tänk om man kollar ut genom fönstret och man stitter och käkar frukost så kommer en stor jävla orm mitt framför ögonen på en som är högre än vad man kan se utanför fönstret så det är bara en stor stor orm som står på "svansen" framför ens ögon, och inte vilken som helst en av den farligaste som finns också.

Det var en intressant artikel.
Senast redigerad av wuseman 2022-10-26 kl. 04:12.
Citera
2022-10-26, 04:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Sjukt!!! Undra om hon var levande inuti eller om ormen hade dödat först och sedan svalt bytet, har väldigt dålig koll på ormar men det är ju rätt fascinerande, dom brukar väl svälja bytet levande. har för mig det i alla fall tänk att vara i den sitsen.

Ser ju ut som en Anaconda nästan i storlek. 7 meter?? Det är ju 3 vuxna långa människor kan man säga.

Shit, skulle inte vilja leva i det området det är en sak som är säker. Tänk om man kollar ut genom fönstret och man stitter och käkar frukost så kommer en stor jävla orm mitt framför ögonen på en som är högre än vad man kan se utanför fönstret så det är bara en stor stor orm som står på "svansen" framför ens ögon, och inte vilken som helst en av den farligaste som finns också.

Slukad av en orm levande kan inte vara så kul, tror att ormen bara såg ett skrovmål i sikte.
Om brott? högoddsare, skulle handla om försäkringsbedrägeri för att få ut någon livförsäkring.
Citera
2022-10-26, 04:20
Medlem
OsnutenSnuts avatar
FYI: Dom kramar ihjäl sina byten innan dom sväljer.
Citera
2022-10-26, 04:24
Medlem
Jahbrahs avatar
Det är inte ofta det händer. Häromveckan såg jag en pyton jag uppskattade till ca 5m. Låg under ute-diskbänken och lurade, antagligen för att vi har mycket katter och hundar runtikring. Där hade man stått och sköljt skålar med foten 30cm från truten på den...

Antar att jag var lite för stor som tur är.

OnT är som sagt brott väldigt långsökt, detta är bara naturens gilla gång.
Senast redigerad av Jahbrah 2022-10-26 kl. 04:27.
Citera
2022-10-26, 04:51
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:

Jag kan försäkra dig om att hon inte var levande inuti. Ormen dödar först och äter sen. Utan kniv och gaffel och utan att tugga.
Citera
2022-10-26, 04:51
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Pyton blir längre än anakonda, men anakondan massivare. Pyton ligger och lurar, när ett byte går förbi attackerar den oftast med ett bett först, sedan slingrar den sig snabbt runt om hela bytet och krossar/kväver det. När du andas ut stryper den hårdare. Oftast dör bytet genom kvävning, hjärtattack eller krosskador. Pyton står inte heller på svansen, men det kan kungskobran göra, den kan stå högt nog att kolla dig i ögonen.
Citera
2022-10-26, 04:56
Medlem
Nilsbofinks avatar
Så obehagligt. Vilket jävla sätt att stämpla ut på.
Citera
2022-10-26, 05:02
Medlem
Stormpiskares avatar
[quote=wuseman|82174968]
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Det är inte ofta det händer. Häromveckan såg jag en pyton jag uppskattade till ca 5m. Låg under ute-diskbänken och lurade, antagligen för att vi har mycket katter och hundar runtikring. Där hade man stått och sköljt skålar med foten 30cm från truten på den...
Snyggt bakhåll.

Hur ofta ser du pytonormar? Är man rädd för dem generellt, eller kan man helt enkelt negligera dem?
Citera
2022-10-26, 05:06
Medlem
Jahbrahs avatar
[quote=Stormpiskare|82175090]
Citat:
Snyggt bakhåll.

Hur ofta ser du pytonormar? Är man rädd för dem generellt, eller kan man helt enkelt negligera dem?

Inte ofta, då de gärna ligger i bakhåll som sagt. Helt stilla och kamoflerade. Generellt för de flesta ormar håller de sig undan människor, och upptäcker dig snabbare än du upptäcker dem.
Sen kan det hända att en och annan slingrar över vägen ibland, men det brukar oftast vara andra ormar. T.ex. malayan pit viper som är livsfarlig men liten i jämförelse. De är jag mer rädd för.

När det gäller pyton är man mer orolig över katterna och hundarna, de är perfekta munsbitar!
Citera
2022-10-26, 05:10
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Inte ofta, då de gärna ligger i bakhåll som sagt. Helt stilla och kamoflerade. Generellt för de flesta ormar håller de sig undan människor, och upptäcker dig snabbare än du upptäcker dem.
Sen kan det hända att en och annan slingrar över vägen ibland, men det brukar oftast vara andra ormar. T.ex. malayan pit viper som är livsfarlig men liten i jämförelse. De är jag mer rädd för.

När det gäller pyton är man mer orolig över katterna och hundarna, de är perfekta munsbitar!
Tror du att ormen anfallit kvinnan när hon levde?
Citera
2022-10-26, 05:14
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tror du att ormen anfallit kvinnan när hon levde?

Båda scenarion är möjliga. Hon skulle ha kunnat dött innan och ormen hittade henne, enkelt byte.
Isåfall kan ju både sjukdom, olycka och mord vara möjligt.

Men jag tror mer på att hon blivit attackerad när hon gått förbi den, levande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in