Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-17, 02:11
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Stoltenberg varnar för att en rysk seger gör att Ukraina inte kommer kunna tillhöra den europeiska och amerikanska sfären/allians utan istället gå till Ryssland. Han varnar också för att om väst vinner nu, så har Ryssland några år på sig att omgruppera och gå till nytt anfall mot Ukraina. Stoltenberg verkar också varna för att Ryssland ska attackera Polen efter Ukraina, om jag förstått rätt. Källa från 13 februari: https://www.youtube.com/watch?v=Cyy1gPk_8rg&t=18s

Stoltenberg har uppfattningen att Ryssland absolut inte får tillåtas vinna i Ukraina. Jag är frågande till hur väst ska se till det? Ukrainska trupper skriker efter mera krigsmateriel och soldater. Utan det så kommer Ryssland vinna.

Vad "ukrainarna" saknar mest är ammunition, underhåll till de vapensystem de redan fått levererade samt mat (ju närmare fronterna, ju värre). Väst har begränsade lager och produktionen av nytt materiel är i princip stillastående. Man letar ammunition på i stort sett alla kontinenter, även i Sydamerika och det går inget vidare.

Citat:
Personligen har jag svårt hänga med i Stoltenbergs resonemang, då dessa verkar överdrivna. Stoltenberg ger för mig inget vidare förtroende, han säger ÖH, öh, ÖH i var och varannan mening, samtidigt som han pratar på som en speedad duracellkanin.

Stoltenberg, som hela NATO, är en psykopat. En psykopat som vägrar se vartåt det barkar. Det finns någon sorts övertygelse hos mördarsekten att om man lyckas prångla ut propaganda dag ut och dag in i MSM hur dåligt det går för Ryssland så kommer det automatiskt gå bra för dem själva. Nu fungerar inte riktigt världen så att man genom önsketänkande kan få saker och ting som man vill. Det kommer att göra jävligt ont den dagen allt faller samman.
Senast redigerad av I-van-Toer 2023-02-17 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in