Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 13:29
  #1
Medlem
Bielkes avatar
Någon som lyssnar på Calle Schulmans nya podd "Extra"? Oklart format som påminner en del om de radioprogram jag själv spelade in på min kassettbandare som 10-åring. Har man följt bröderna Schulman ett tag så finns det en del som återanvänds. T.ex. tal till nationen med Pontus Gårdinger -- hade de inte något liknande på 1000 apor, där Gårdinger fick någon absurd text att läsa upp.

I alla fall kul att han försöker sig på något eget och kanske kan lägga ner kletet med Geniet. Calle borde dock slå sig ihop med någon annan som har liknande humor, han är lite för svag för att bära det här själv och det skulle bli bättre med någon form av side kick eller bollplank.
Citera
2022-11-01, 13:45
  #2
Medlem
Jazzphers avatar
Ja, Gårdingers "tal till nationen" dök även upp i Schulman Show (när den var på Aftonbladet med Markus Larsson bl.a.). Finns det nån ledig "medieman" som kan tugget som inte redan har en podd?
Citera
2022-11-01, 19:34
  #3
Medlem
OneTaps avatar
han borde teama upp med niclas wahlgren. tror dom hade haft spännande dynamik =)
Citera
2022-11-07, 20:44
  #4
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
han borde teama upp med niclas wahlgren. tror dom hade haft spännande dynamik =)


Ja programmet skulle definitivt lyfta med en sidekick, gärna en ny varje program.
Citera
2022-11-07, 22:33
  #5
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja programmet skulle definitivt lyfta med en sidekick, gärna en ny varje program.
nej de ska va niclas wahlgren i varje avsnitt tycker ja. de blir som Alex o sigges podd. Calle o nickes podd. den skulle fan va bättre =)
Citera
2022-12-02, 12:46
  #6
Medlem
Bielkes avatar
Ville verkligen ge Calle en chans här, för jag har följt honom länge och har uppskattat det han producerat tidigare. Men det håller för låg kvalitet och jag har inte ens orkat lyssna klart på senaste avsnitten. Calle är som roligast när han är en elak liten skit, men hela det här programmet är för snällt och det blir bara trist.
Citera
2023-08-10, 20:41
  #7
Medlem
Intressant podcast som bara blivit bättre och hör nu till topp två. Fin och behaglig röst, gillar att han pratar luugnt. Lyssnar alltid när jag lägger mig för att sova vid 01.30-tiden natten mot tisdag.Tack
Citera
2023-09-01, 17:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
han borde teama upp med niclas wahlgren. tror dom hade haft spännande dynamik =)

😂 vilken fantastisk idé! The Leftovers!
Citera
2023-09-17, 09:21
  #9
Medlem
Fialisans avatar
Har han AIDS eller försökte han bara vara rolig häromveckan?
Citera
2024-02-17, 10:55
  #10
Medlem
Är han påverkad av något under flera av avsnitten? Han verkar ju ofta sända från bilen men den kan ju iofs redan stå parkerad där den ska vara sedan tidigare så han inte behöver tänka på det. Iofs så kan han väl köra påverkad också om han vill… Gillar honom mkt trots jag inte gillar allt han gör men tycker han låtit som en riktig A-lagare och liksom snubblar fram orden och är ibland sådär sliskig och sluddrig som man ser vid 3-tiden på krogen. Sista avsnittet lyssnade jag inte ens klart på. Men han har gjort flera väldigt bra också måste jag bara säga nu när jag gnäller på honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback