Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Frisk. Bara man har mat och husrum och det mest viktiga. Och en katt.
Jag kan roa mig själv med väldigt små medel.
Att vara sjuk är frustrerande. Att ibland inte vilja för man inte orkar, eller så vill man men man orkar ändå inte. Att man vet att bara städa lite kort eller ta en promenad kommer att göra så att man är helt slut. Det är ingen rolig känsla. Inga pengar i världen hade hjälpt, hade nog tagit livet av mig om jag fick pengar, för då skulle kravet komma att orka göra saker.
Har aldrig riktigt förstått varför man skaffar husdjur öht men varför göra det som fattig. Katter äter och bajsar. Det betyder du måste köpa mat och kattsand. Om du inte vill ha skitlukt i hela lyan måste du köpa de dyra sorters kattsand. Men vad är grejen med husdjur ? De kan ju inte prata, de bara har behov du ska tillfredställa ekonomiskt och med din tid (ta ut hund). Vad får människor ut av att ha husdjur? Hur är det historiskt, hade människor katt och hund som sällskapsdjur på Jesus tid?
Ett kattskrälle man ju enkelt ge bort men om du blir allvarligt sjuk med en gammal hund. Vem ska ta hand om den? Säg du är gammal med döda släktingar. Ingen vill ha ett gammalt hundskrälle, folk vill ha valp. Att skaffa husdjur som gammal eller sjukt är oklokt. Kan du inte köpa en guldfisk eller något om du måste ha husdjur?