Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Det bruka vara ett Macfilesystem. Stoppa in den en dock exempelvis :
https://www.amazon.se/dp/B07WNHMW2C/...1&sr=8-1-spons
Kopplla den till en Mac och sedan plocka ut filerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rassa
Medhåll på ovanstående förslag. Om disken är krypterad (FileVault) så kommer du bli ombedd att knappa in lösenordet för att låsa upp disken när du ansluter den externt till en annan Mac.
Jaha, då har man köpt sig en tåcken manick i länken ovan. Smutt grunka meningen fanken verkar den funka, eller så är det nåt annat knas…
Plockade ur SSDn ur min gamla MBP och satte den i dockstationen och det händer inte ett skit…
Elle jo, indikatorlampan för USB-anslutning lyser men inget mer händer. Inget visas på skärmen på min nya MBP, hm……
Hittade ett par gamla HDD, en 500GB och en på 1TB som suttit för himla länge sedan in om gamla MBP. Dessa tog dockstationen utan protester, man hör att de snurrar igång och nån till kontrollampa lyser, och en ikon för driven dyker upp på skärmen på min nya MBP. Och klickar man på den så får man alla mappar på dessa diskar. Smutt…
Men varför i hela friden händer inget med min SSD då…? Den blir i alla fall ljummen så nåt sker i eller med den, men inget visas nånstans, ingen lösen etc att knappa in nånstans….
Har väl egentligen insett att det kanske inte är såååå jäkla viktigt egentligen att tömma den, utan mest kanske jag är ute efter mitt iTunes-bibliotek där, då det innehåller alla mina rippade CD etc, alltså de fysiska filerna.
På min nya MBP anar jag ju bara mitt bibliotek utan de fysiska filerna. Men på de andra två HDD så har jag antagligen alla de fysiska filerna efter mina rippade CD. Så det borde väl om jag minns rätt, att plocka dessa filer, det biblioteket med allt, och slå ihop med mitt iTunes-bibliotek på min nya MBP, utan att det blir en massa dubbletter etc…?