• 1
  • 2
2022-11-06, 14:20
Medlem
Straminskys avatar
Hon är ju snart död i alla fall så då spelar det ju ingen roll.
2022-11-06, 14:36
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker tjock är ett bra ord. Man sa det förr. Det är bara beskrivande, inte dömande.

Sedan tror jag inte det är fetman som är farlig utan de tillstånd som leder till fetma, som mer är en bieffekt. Alla ska bli feta om de äter för mycket, det är vårt normala sätt att vara. Det som tar kål på en är ju t ex diabetes och högt blodtryck.
2022-11-06, 16:19
Medlem
Inkommers avatar
Vad fult det är där då feta stoppar in magen i jeansen sådär. Ser ut som hon har en enorm bullfitta eller röven på framsidan av kroppen.
2022-11-07, 13:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homolobbyist
Det jag lärt mig (från okänd källa) är att nästan alla människor har sin egen normalvikt. En del är naturligt smala, andra naturligt breda. De som är tjocka kan fokusera på träning och diet men riskerar att snabbt återgå till sin normalvikt. Ständig träning och diet riskerar också att dra med sig andra problem som förslitningsskador och stress. Folk med högre vikt riskerar visserligen oftare sjukdomar som diabetes och hjärtproblem men det är stora individskillnader.

Här på Flashback antar jag att majoriteten är smala, i alla fall av den här tråden att döma, då många verkar se mycket negativt på denna tjocka kvinna. Jag tror nog att normalvikt kan variera som du säger. Nu är det så att fetma inte är bra, men jag undrar verkligen om smala lever så mycket längre än tjockisar. Idrottspersoner och träningsmänniskor i allmänhet verkar ju dö i alla möjliga sjukdomar och många dör ganska tidigt.

Citat:
Så, kolla med läkare regelbundet, eller om du misstänker några problem. Mår du bra finns ingen anledning att ändra på din vikt eller livsval. Har du något problem så får det lösas, med mediciner, ändrad livsstil eller en kombination.

Jag håller med om att "överviktig" indikerar att något är fel, att man bör återgå till det normala. Linda tycker jag inte verkar vara någon som har problem på grund av sin vikt så ingen anledning att ändra på den.

Jag vet ej hennes vikt, men är hon rund och glad så kan hon nog leva minst lika länge som vilken gymbög som helst det är min övertygelse.

Citat:
PS. Med "nästan alla" menar jag alltså "nästan alla". Det finns människor med aneroxia och bulimi som som behöver hjälp, lika så gravt överviktiga människor som behöver hjälp. De behöver ändra sin livsstil rejält, även om de själva anser att de väger som de ska.

Många har ätstörningar idag och övrvikten går ner i åldarna, såklart är detta ett problem. Sötsaker och snask är boven!

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Fast jag skulle nog tycka att hon är fet.

Jag tycker ungefär som du, skulle kalla henne fet. Skönt med mullig kvinna med stora lökar men jag skulle nog ha henne lite mindre fett så blev det nog bra om jag fick välja. Men det viktiga är ju att hon trivs.

Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Vad är det dom kallar överviktiga på klädavdelningen?
Xlnt? Det måste låta positivt😹

3XL?

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vad fult det är där då feta stoppar in magen i jeansen sådär. Ser ut som hon har en enorm bullfitta eller röven på framsidan av kroppen.

Ja det var lite fult.
2022-11-07, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Tjock" känns verkligen som ett understatement. Hon har faktiskt en extra röv där framme.
Jag antar att hon skriver "lite mullig" på Tinder.
Hon har väl bara hört att killar älskar att se en liten kameltå titta fram. Nu fick man hela årsransonen på en gång.
2022-11-07, 13:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Hon är ju snart död i alla fall så då spelar det ju ingen roll.
Säg inte det, många tjocksmockar lever längre än smala. Det har även visat sig att Xtra fläsk på kroppen gynnar fortlevnaden på äldre dar.

Citat, Vårdfokus:
Citat:
"Övervikt och fetma kan ge ett visst skydd, medan undernäring och lågt bmi är kopplat till ökad risk för död."
https://www.vardfokus.se/yrkesroller...t-leva-langre/
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-11-07 kl. 13:56.
2022-11-07, 13:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Hon är inte tjock, hon är groteskt fet. Ohälsosamt fet. Så fetto eller fetknopp.
2022-11-07, 14:23
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Säg inte det, många tjocksmockar lever längre än smala. Det har även visat sig att Xtra fläsk på kroppen gynnar fortlevnaden på äldre dar.

ja låt oss jämföra en ytterlighet med en annan.

det är förstås jättebra att vara ett enormt fetto hela livet och det leder till en långt och friskt liv
vi bör alltså, med din logik, jubla över att människor blir allt fetare.
2022-11-07, 18:16
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Den unga influencern Linda-Marie Nilsson säger att hon vill bli kallad tjock i en artikel i Amelia.

Linda är stor och mullig, samt stolt över sin kropp. Hon menar att bland annat tiltlar som 'överviktig' har en negativ innebörd, i alla fall för henne själv.

Artikel:
https://www.expressen.se/amelia/rela...lla-mig-tjock/

Är det sunt av Linda-Marie Nilsson att vara stolt över sin tjocka kropp?
Kan man vårda sin kropp på samma gång som man är mullig eller fet?
Varför är kopplas kroppsvård och hälsa per automatik till en mager kropp?
Vad tycker ni killar, gillar ni mulliga kvinnor?
Ska vi sluta kalla folk överviktiga?
Lever verkligen smala längre än tjocka, eller är det kanske tvärtom..

Hellre rund och glad än mager och ustliten?

**Hoppas det hamnade under rätt forum-rubrik , annars får moderator flytta om något annat passar bättre**

Visst kan man kalla henne tjock om man vill vara artig, men jag hade nog personligen använt ord som svullo, fetto och sumo för att beskriva den damen. Om det är sunt av henne att vara stolt över sin svullo-kropp? Känns mer som att hon resignerat och tänker: "Äh, jag orkar inte lägga energi på att gå ner i vikt. Det är bra som det är." Och visst kan hon vara lycklig även om hon är ett fetto. Hon har ju faktiskt hittat någon som dunkar på henne då och då och lever ett till synes harmoniskt samboliv. Men det är faktiskt inte bra för hälsan att gå omkring och bära på så många extrakilon. Jag tror att tjocka människor lever längre än sjukligt smala människor, men jag tror inte de lever längre än normalviktiga rent generellt. Det finns faktiskt en anledning till att man kallar vissa personer överviktiga. Det är ett slags fingervisning om att dessa personer avviker från idealet och att de bör se över sina levnadsvanor om de vill leva ett långt och hälsosamt liv. Men det är ingen som tvingar dem att gå ner i vikt. God hälsa förknippas främst med normalviktiga (inte magra) kroppar därför att det faktiskt de facto förhåller sig som så att normalviktiga oftast har bättre hälsa än sumofetton och biafrabarn.

Om jag gillar mulliga kvinnor? Visst, men det finns en gräns. Man vill ju inte ha något vaggande sumofetto som är fetast på stan, typ. Nu när jag uppnått en mogen ålder är jag inte längre intresserad av att dejta. Men när jag var yngre så hände det. Jag lärde mig den hårda vägen att "lite mullig" är kvinnlig kod för "smällfet". Uh-huh.

Linda-Marie tycker hon är både tjock och snygg. Jag håller inte med. Hade hon börjat antasta mig och tafsa på mig hade jag säkert dragit till med "Ge fan i mig, din feta jävla hora!", eller "Gå och häng dig, ditt äckliga fulfetto!", eller något i den stilen. Inte särskilt trevligt, men bara späcksäcken försvinner så må det vara hänt. Men alla behöver ju inte tycka och tänka som jag. Smaken är som baken. Delad.
Senast redigerad av M_A_R 2022-11-07 kl. 18:21.
2022-11-07, 18:35
Moderator
Jultrollets avatar
En väldigt spretig trådstart som därför blir svårplacerad.

Är det sunt av Linda-Marie Nilsson att vara stolt över sin tjocka kropp?
Möjligen kan en tråd startas, om en sådan inte redan finns, i forumet (FB) Youtubers, vloggare och andra videokreatörer om henne. Kontakta då moderatorerna där för råd innan.

Kan man vårda sin kropp på samma gång som man är mullig eller fet?
Den här frågan, om den gäller hygienfrågan exempelvis, kan passa hos oss här i Hår- och kroppsvård.

Vad tycker ni killar, gillar ni mulliga kvinnor?
Snarare en fråga för forumet (FB) Relationer och samlevnad

Varför är kopplas kroppsvård och hälsa per automatik till en mager kropp?
Ska vi sluta kalla folk överviktiga?
Lever verkligen smala längre än tjocka, eller är det kanske tvärtom..
Hellre rund och glad än mager och utsliten?

Om fetma, övervikt, påverkar hälsan och livslängden är ett ämne för (FB) Medicin och hälsa

Vi ber därför trådstartaren att fundera lite över vad hen vill diskutera och undersöka om lämpliga trådar redan finns - vilket är sannolikt.

Tråd låst!/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in