• 1
  • 2
2022-11-07, 01:40
Medlem
Hej!

Vilken benso rekommenderas att använda om vill ha en motsvarande resultat som med Lyrica? Använder Lyrica mot min sociala fobi men vill sänka min tolerans mot dem nu efter 3 veckor med doser närmare 2 g om dagen och vill dessutom undvika abstinensen. Eftersom jag använde dem i 3 veckor med liknande doser utan abstinens använder jag dem som mest i 3 veckor.

Hur snabbt kommer toleransen sjunka efter 3 veckor med Lyrica? När kan jag börja använda dem i 3 veckor till utan att riskera att bli beroende och ha abstinens eftersom man började använda dem för snabbt efter att man slutade med dem efter dessa 3 veckor? Hoppas att ni vet vad jag menar. Trevlig kväll!
Senast redigerad av Belindaaa 2022-11-07 kl. 01:51.
Citera
2022-11-07, 01:48
Medlem
Tar tacksamt emot alla svar även om du inte rekommenderar benso om man vill ha motsvarande resultat som Lyrica mot social fobi!
Citera
2022-11-07, 07:14
Medlem
janmihovils avatar
Det beror på dos. Lyrica är lika, om inte mer beroendeframkallande, än benso (dock inte lika fysiskt beroendeframkallande). Lyrica är måttligt korstolerant med benso.
I gramdoser verkar Lyrica på både GABA A och B. Du byter ett beroende till ett annat.
Citera
2022-11-07, 07:22
Medlem
link71s avatar
Varför byta det ena mot de andra
?
Men köp stesolid eller ikto dem är skönast imo. Undvik den blå dem är sönder bankade.
Mvh
Citera
2022-11-07, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
?
Men köp stesolid eller ikto dem är skönast imo. Undvik den blå dem är sönder bankade.
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av janmihovil
Det beror på dos. Lyrica är lika, om inte mer beroendeframkallande, än benso (dock inte lika fysiskt beroendeframkallande). Lyrica är måttligt korstolerant med benso.
I gramdoser verkar Lyrica på både GABA A och B. Du byter ett beroende till ett annat.
Jag vet om att man ersätter ett beroende med ett annat men vill inte använda benso tills man blir beroende. Vill endast använda benso tills min tolerans sjunker mot Lyrica och sedan börja använda dem igen. Har alla benso korstolerans med Lyrica? Vilken benso motsvarar Lyrica mest mellan Stesoild och Iktorivil?
Citera
2022-11-07, 07:48
Medlem
Citat:
?
Mvh

Citat:
När kan man dessutom börja använda Lyrica igen utan att riskera att bli beroende och ha abstinens om man börjar använda dem för snabbt efter att man slutade med dem efter dessa 3 veckor?
Citera
2022-11-07, 10:20
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belindaaa
När kan man dessutom börja använda Lyrica igen utan att riskera att bli beroende och ha abstinens om man börjar använda dem för snabbt efter att man slutade med dem efter dessa 3 veckor?
Beror på hur länge du käkat lyrican. Men kanske några veckor till en månad typ .
Men toleransen kommer gå upp lika fort även om du är ren ett tag . Du kanske får samma känsla en vecka men sen är du på samma dos igen som förr.
Beroende är ett helvete.
Citera
2022-11-07, 15:38
Medlem
janmihovils avatar
Citat:
Beroende blir du per automatik av beroendeframkallande substanser. Redan efter en gång men då till lika liten del.
Långvarigt lyricabruk i stora doser tar nån månad att bli helt återställd från. Långvarigt bensobruk ett halv år. Men 80 till 90% av den totala avtändningen är över inom en månad.
Jag vet inte om jag svarade korrekt på dina ställda frågor men lyricatoleransen sjunker ganska snabbt.

https://psychonautwiki.org/wiki/Pregabalin
Citat:
Tolerance will develop to the depressant effects within several months of continuous use. After cessation, the tolerance returns to baseline in 7 - 14 days. Withdrawal symptoms or rebound symptoms are likely to occur after ceasing usage abruptly following a few months or longer of steady dosing and may necessitate a gradual dose reduction.
Citera
2022-11-10, 00:26
Medlem
Citat:
Beroende blir du per automatik av beroendeframkallande substanser. Redan efter en gång men då till lika liten del.
Långvarigt lyricabruk i stora doser tar nån månad att bli helt återställd från. Långvarigt bensobruk ett halv år. Men 80 till 90% av den totala avtändningen är över inom en månad.
Jag vet inte om jag svarade korrekt på dina ställda frågor men lyricatoleransen sjunker ganska snabbt.

https://psychonautwiki.org/wiki/Pregabalin

Citat:
Beror på hur länge du käkat lyrican. Men kanske några veckor till en månad typ .
Men toleransen kommer gå upp lika fort även om du är ren ett tag . Du kanske får samma känsla en vecka men sen är du på samma dos igen som förr.
Beroende är ett helvete.
Jag har ätit över 1g i 3 veckor. Tror ni att man kan använda Stesolid eller Iktorivil till att lindra abstinensen om man kommer ha abstinens redan efter 3 veckor? Använde liknande doser i 3 veckor vid ett annat tillfälle och hade endast mer ångest men vet inte om det var abstinens eller bara min normala ångest som kom tillbaka efter att man slutade med dem.

Letar efter benso nu till att ha hemma om man kommer behöva lindra en abstinens men hittar endast Xanax. Tror ni att dessa kommer lindra abstinensen?
Citera
2022-11-10, 07:41
Medlem
link71s avatar
Citat:
Jag har ätit över 1g i 3 veckor. Tror ni att man kan använda Stesolid eller Iktorivil till att lindra abstinensen om man kommer ha abstinens redan efter 3 veckor? Använde liknande doser i 3 veckor vid ett annat tillfälle och hade endast mer ångest men vet inte om det var abstinens eller bara min normala ångest som kom tillbaka efter att man slutade med dem.

Letar efter benso nu till att ha hemma om man kommer behöva lindra en abstinens men hittar endast Xanax. Tror ni att dessa kommer lindra abstinensen?

Ok inte så hög dos då, ja visst kommer benzo hjälpa mot din avtändning, men du kommer ju endå kliva på lyrican sen när dina benzo tar slut ? Det är ju en evighets cirkel, eller du byter du bara drog men du pundar fortfarande ju .
Sök hjälp mot din "ångest" istället för TRO att du behöver knark för att fungera, man klarar sig bra utan med ska du se.
Mvh
Citera
2022-11-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ok inte så hög dos då, ja visst kommer benzo hjälpa mot din avtändning, men du kommer ju endå kliva på lyrican sen när dina benzo tar slut ? Det är ju en evighets cirkel, eller du byter du bara drog men du pundar fortfarande ju .
Sök hjälp mot din "ångest" istället för TRO att du behöver knark för att fungera, man klarar sig bra utan med ska du se.
Mvh
Jag har redan ett samtal i veckan hos min psykolog och kommer sedan ha min PTSD-behandling samt behöva bli behandlad mot min borderline. Försöker inte att sluta med Lyrica eftersom det här är den enda medicinen som jag kan leva ett normalt liv med. Behöver endast använda benso tills min tolerans sjunker eftersom jag ibland kan behöva använda närmare 2g och tills risken att utveckla abstinens minskar.

Du svarade inte om man kan använda Xanax till att lindra en abstinens. Behöver man ha Stesolid eller Iktorivil? Det verkar bara som att min kran har Xanax inne
Senast redigerad av Belindaaa 2022-11-10 kl. 10:24.
Citera
2022-11-10, 20:45
Medlem
Du kan använda alprazolam men den är inte bäst lämpad, då den har kort verkningstid (några timmar typ). Då behöver du fylla på ofta för att bibehålla effekt vilket lätt leder till ökad tolerans och i längden ett starkt beroende.

Min bästa vän när jag ska sluta med andra preparat är diazepam (t.ex. stesolid). För du inte tag i det skulle jag satsa på iktorivil. Båda har lång halveringstid.

Benzo hjälper mot ångesten men när man trappar ner på lyrica så kommer ju andra biverkningar också, håller själv på att sluta (för typ tredje gången) och sitter just nu med huvudvärk och svettningar och allmän värk i kroppen. Dålig mage är också att räkna med. Det är ingen lek men det går!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in