Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-19, 17:26
  #1
Medlem
Vilket är hunddagiset som dom skriver om på nerikes allehanda? Misstänker att det är något med Carolin× W×stin?

____________________________________

Citat:
31 hundar utan vatten på hunddagis – inspektörer hotades med schäfer: ”Mycket aggressiv”

https://www.na.se/2022-11-10/31-hund...cket-aggressiv

Länk och utdrag ur artikeln tillagad.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Allaballawalla 2022-11-20 kl. 10:12.
Citera
2022-11-19, 23:16
  #2
Medlem
Pekka-s avatar
Mer info? Första hunddagiset jag tänker på är den när man kommer in till stan via e18, och svänger upp vid rondellen som är mot Gustavsvik, men man fortsätter in mot stan. Ligger på vänstersidan, snett höger så ligger ett litet Coop på sidan.

Men lite mer info om vad som hänt?
Citera
2022-11-20, 07:39
  #3
Medlem
https://www.na.se/story/aabecd69-482...a-e8eb7bb03093

"Hunddagiset hävdade att verksamheten inte var igång.

Men när länsstyrelsen gjorde kontroll hittade inspektörerna 31 stressade hundar utan vatten.

Vid uppföljningen en månad senare hotades de med en ilsken schäfer."

"Tre anställda lurade på över en miljon kronor: ”Hon har förstört mitt liv”"

"Hunddagiskvinnan inte bara övertalade anställda att ta lån och skicka pengar till henne – hon ordnade också insamlingar.

Pengarna skulle gå till personer med psykisk ohälsa.

Hunddagisets anställda och kunder uppmanades att bidra."

"Kevin Pulvermos, chef på polisens bedrägerienhet, bedömer att det finns goda möjligheter att utreda fallet med bedrägerierna på hunddagiset.

– De har fått lämna redogörelse och jag tycker att de berättar väldigt bra, säger han om Runken från Strulfilmen och MajjaMinPirayas vittnesmål."
__________________
Senast redigerad av Flashbackwards 2022-11-20 kl. 07:45.
Citera
2022-11-20, 14:08
  #4
Medlem
Jag skrev i den andra tråden att det handlar om KeBe:s gamla lokaler i Adolfsberg.
Citera
2022-11-20, 20:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Mer info? Första hunddagiset jag tänker på är den när man kommer in till stan via e18, och svänger upp vid rondellen som är mot Gustavsvik, men man fortsätter in mot stan. Ligger på vänstersidan, snett höger så ligger ett litet Coop på sidan.

Men lite mer info om vad som hänt?

Inte det hunddagiset.
Det dagiset som det förmodligen pratas om är Örebro Hundskola. Dessa människor West*n (mor och dotter) och deras hunddagis har väl alltid haft dåligt rykte efter vad jag vet och har hört under flera år.
Bytt lokaler ett antal gånger har dom också gjort. Dom har väl dessutom flera anmälningar på sig som länsstyrelsen borde ha tagit tag i. Förvånansvärt att dom ens har haft hundägare/kunder till det där skitstället.
__________________
Senast redigerad av guistha46 2022-11-20 kl. 20:36.
Citera
2022-11-29, 18:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumla88
Vilket är hunddagiset som dom skriver om på nerikes allehanda? Misstänker att det är något med Carolin× W×stin?

____________________________________



https://www.na.se/2022-11-10/31-hund...cket-aggressiv

Länk och utdrag ur artikeln tillagad.

/Mod

Yes!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback