Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-11-22, 18:09
  #37
Medlem
annanmedlemss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Vart skrev jag att hat ska ursäktas så länge det är religiöst motiverat?

Citat:
Känner du förakt mot folkgrupper pga hudfärg, religion eller deras ursprung? Då är du en hatisk rasist ifrån stenåldern.

Underförstått ursäktar du religiöst hat då du inte tycker det är OK att hata folk pga deras religion trots att deras religion är hatisk i grunden.

Jag lägger inga ord i din mun för den verkar redan full av skit.
Citera
2022-11-22, 18:12
  #38
Medlem
imaloser107s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlems
Underförstått ursäktar du religiöst hat då du inte tycker det är OK att hata folk pga deras religion trots att deras religion är hatisk i grunden.

Jag lägger inga ord i din mun för den verkar redan full av skit.

Ojoj där kommer den hatiska sidan fram.

Skrev fortfarande inte att jag ursäktar religiöst hat någonstans.
Läs även att jag skrev att jag dömer individer efter handlingar och beteende.
Citera
2022-11-22, 19:00
  #39
Medlem
annanmedlemss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
Ojoj där kommer den hatiska sidan fram.

Skrev fortfarande inte att jag ursäktar religiöst hat någonstans.
Läs även att jag skrev att jag dömer individer efter handlingar och beteende.

Om dessa individer tror på organiserad religion så ÄR det ett beteende. Jag är inte hatisk du är bara trög och snackar en massa skit. Det är ett konstaterande snarare än kritik.
Citera
2023-04-26, 07:52
  #40
Medlem
Muppetys avatar
Ännu en grej jag hörde hos P3-folket...

Det snackades om EPA-dunk o EPA-kulturen. Är själv för gammal för den, men har naturligtvis hört "EPA-dunk". Enligt P3 så är EPA-dunken/kulturen lite väl nationalromantisk. Vad menas med det? Hur kan nationalromantik var lite väl mycket? Är det nått fult?
Citera
2023-04-26, 13:29
  #41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Enligt media är nationalism lika hemskt som pedofili.
Citera
2023-04-26, 14:28
  #42
Medlem
Det är propaganda bara att nationalism skulle vara fult. Har och göra med den stora globaliseringen vi lever i idag. Termen nationalism är ful att använda för vi ska vara så såna godhetsknarkare som bara visar kärlek mellan varandra.

Nationalism är vackert, folkgemenskap, vara stolt över sitt ursprung och vart man kommer ifrån och måna om sitt land och folk. Men det skulle ju inte samhällsläraren på skolan säga framför sina elever på lektionen. Utan istället så påstår man att nationalism är bara hat, rasistiskt, främlingsfientligt, bla bla bla.
Citera
2023-04-28, 11:03
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Ännu en grej jag hörde hos P3-folket...

Det snackades om EPA-dunk o EPA-kulturen. Är själv för gammal för den, men har naturligtvis hört "EPA-dunk". Enligt P3 så är EPA-dunken/kulturen lite väl nationalromantisk. Vad menas med det? Hur kan nationalromantik var lite väl mycket? Är det nått fult?

Typiskt P3, att fälla en sån kommentar. Den anti-svenska kanalen ska man bojkotta.
Citera
2023-05-04, 12:27
  #44
Avstängd
För att globalistkräken lurat i folk en massa bullshit som vanligt men folk ska veta det om de lyssnar på romare, tänker som romare och resonerar som romare så förtjänar de inte att leva i det här landet. Så svenskar som tänker som romarfittor och ser nationalism som nåt fult kan flytta till Europa. Så trött på europacket som ljuger hela tiden och lurar i folk att nationalism skulle vara något dåligt. Fullständigt vedervärdiga är dom, globalisterna.. nationalism har helt enkelt blivit något "fult" för att globalisterna säger så och folk lyssnar på det. Finns ingen uns sanning i deras lögnaktiga påståenden om att nationalism skulle vara dåligt eller farligt. De ljuger bara för att det passar inte deras globalistagenda! Rent jävla skitsnack är det med andra ord.
Citera
2024-03-25, 20:19
  #45
Medlem
Det är det judekristna narrativet som inpräntats i skallen på sovande svenskar från skolgången och till vardags via massmedia och massa skitfilmer gjorda i Hollywood.
Synen på nationalister i media är som protagonisten i American History X eller att man är en ansikstatuerad loser som skriker sieg heil på torget.

Inget fel att älska sin ras och vara stolt över sina rötter.
Citera
2024-03-26, 12:26
  #46
Medlem
Nationalism är absolut inte fullt, och faktum är att det är en självklarhet om du ska ha fungerande civilisationer. Hela grunden i ett land, är att folket där lever utifrån gemensamma lagar, normer och värderingar. Demokrati fungerar inte om du inte har ett land. För att länderna ska fungera, måste det givetvis finnas människor som på olika sätt offrar sig för sitt land.

Jag kan ge ett exempel. Låt oss säga att ett land, som tex Ryssland, verkligen hade invaderat oss. Vilka hade då stått upp för Sverige och gjort motstånd? Inte många kan jag garantera. Bland många svenskar hade tanken varit "varför ska jag försvara ett land som inte försvarar sig mot massinvandring, och som pissar på den svenska befolkningen?". Bland migranter och barn till migranter hade tanken varit "varför ska jag försvara Sverige? Jag är inte svensk". För att ett land ska vara starkt, och kunna försvara sig, måste där finnas en befolkning som drar åt samma håll, och som framförallt, tillåts att visa upp stolthet för sitt land. Så ser det inte ut i Sverige. Under lång tid har nationalister nekats att ens gå med i militären. Den svenska flaggan lyser med sin frånvaro på officiella ställen, och svenskar målas ut till ondskefulla rasister så fort de på något sätt står upp för sitt land och sitt folk.

Nationalism/patriotism är ett måste om ett land ska kunna fungera under en längre tid. Sverige håller på att haverera, och kommer kanske att upphöra att existera inom 50 år. Detta beror just på bristen av Nationalism. Det finns en massa svenska politiker som har påstått att det inte finns några etniska svenskar, ingen svensk kultur, och att allt positivt har kommit utifrån. Vem vill kämpa för ett land som har den typen av ledare? Anledningen till varför ryssar strider för Ryssland hardcore, beror givetvis på att de har ledare som är nationalister, som står upp för Ryssland och det ryska folket. Detta har vi inte många av i Sverige, och skulle vi bli invaderade kommer vi att förlora, så vida inte USA försvarar oss.

Sverige har gett sig in i ett krig mot Ryssland, och sedan koran-bränningarna ägde rum, ser hela den muslimska världen Sverige som sin fiende. Detta kommer att bli väldigt svårt för Sverige att hantera, med tanke på att de har tagit in en massa muslimer och personer från hela världen. Ryssland, som är nära allierad med Iran, Saudi osv, kan hur enkelt som helst infiltrera och skada Sverige. Att ha öppna gränser och massinvandring, leder till katastrof när ett land befinner sig i en ordentlig konflikt. Liberalism fungerar endast när allting är bra, dvs när ekonomin rullar på, och det är fred överallt. Men så fort riktiga problem uppstår, är liberalism ett kraftigt säkerhets-hot.
Citera
2024-03-26, 21:17
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargensblod
Det är det judekristna narrativet som inpräntats i skallen på sovande svenskar från skolgången och till vardags via massmedia och massa skitfilmer gjorda i Hollywood.
Synen på nationalister i media är som protagonisten i American History X eller att man är en ansikstatuerad loser som skriker sieg heil på torget.

Inget fel att älska sin ras och vara stolt över sina rötter.

Kan du utveckla resonemanget?

Nästan som om det vore en dålig idé med att tillåta vissa "särintressen" lura i våra så kallade eliter öppna gränser och samtidigt tona ner allt som har med landets kultur, historia och arv att göra. I den mån man ens tillåter att sådant "existerar" dvs.

Och samtidigt se till att lämmeltågen som direkt resultat av dessa "särintressens" allsköna krig- och regimskiftekaos hittar sig hit.


Citera
2024-04-03, 16:23
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag lyssnar på ett program i P3 om kopplingen nationalism - asatro. Är inte asatro en del av vår nations historia? Tillsammans med Norges o Danmarks? Men nationalism är något fult enligt P3, det klumpas ihop med nazism och fascism. Vikingagrejer framstår som rasistiska symboler, m.m. Är det något fult att framhäva vår historia?

O skulle inte världen vara bra mycket bättre om alla länder var nationalistiska? Man skulle givetvis kunna samarbeta ändå? Man skulle t.o.m. kunna ha ett EU ändå. Men man ser främst till nationens bästa? Jag ser ingen rasism i det?

Finns ingen koppling mellan nationalism och asatro. Filosofierna och den ontologi som ligger till grund för hur det fornnordiska folket såg världen är varken av imperialistiska eller nationalistisk karaktär utan där utgick man från natur och klimat. Konceptet av nation fanns inte. Nationalism är ett modernt perspektiv från 1700 talet när att man försöker ersätta kristendomens rättfärdigande med något annat för att få fortsätta agera på samma sätt. Anledningen till varför de här symbolerna och myterna ses som rasistiska är för att nationalister och rasister approprierat in dem i ett väldigt kristet, missionerande tänkande om expansion, där en kultur och ras skulle vara bättre och därmed kapabel att ersätta alla andra. Så tänkte inte asatroende fornordbor och det finns inga tecken på någon typ av etnisk överhöghet. Snarare finns det många tecken på interna stridigheter, men även sammarbete över de kulturella natur-och klimatgränserna som man ser världen uppdelad i.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback