Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-26, 19:29
  #1
Medlem
Julen detta år ska spenderas hos mina föräldrar med mina syskon, deras respektive och barn. Vi är i åldrarna 8-64 år och nu söker jag tips på de bästa sällskapsspelen för oss. Länge sedan jag spelat något sällskapsspel så vi är ganska novice på detta, så inga avancerade och ska passa även för 8-åringen. Tips mottages tacksamt 😊🙏
Citera
2022-11-26, 19:36
  #2
Medlem
Sese.Sokus avatar
Ticket to ride är lagomt simpelt och mycket underhållande
Citera
2022-11-26, 19:38
  #3
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Tjuv och Polis, Den Försvunna Diamanten, och Monopol.

Visserligen gamla spel, men de slår alla nya med hästlängder. Barn brukar älska spelen dessutom.
Citera
2022-11-26, 19:45
  #4
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tjuv och Polis, Den Försvunna Diamanten, och Monopol.

Visserligen gamla spel, men de slår alla nya med hästlängder. Barn brukar älska spelen dessutom.

Bra förslag!
Jag lägger till Bondespelet och Uno.
Citera
2022-11-26, 19:55
  #5
Medlem
Fia med knuff, dock bara 4 som kan spela. Olika Kortspel (finns i sjön). Jeopardy (finns junior versioner också), vem vet mest.
Citera
2022-11-26, 20:11
  #6
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Julen detta år ska spenderas hos mina föräldrar med mina syskon, deras respektive och barn. Vi är i åldrarna 8-64 år och nu söker jag tips på de bästa sällskapsspelen för oss. Länge sedan jag spelat något sällskapsspel så vi är ganska novice på detta, så inga avancerade och ska passa även för 8-åringen. Tips mottages tacksamt 😊🙏

Testa Finans!
Citera
2022-11-26, 20:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Julen detta år ska spenderas hos mina föräldrar med mina syskon, deras respektive och barn. Vi är i åldrarna 8-64 år och nu söker jag tips på de bästa sällskapsspelen för oss. Länge sedan jag spelat något sällskapsspel så vi är ganska novice på detta, så inga avancerade och ska passa även för 8-åringen. Tips mottages tacksamt 😊🙏
Drakborgen om du kan få tag på det
Citera
2022-11-26, 20:16
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Julen detta år ska spenderas hos mina föräldrar med mina syskon, deras respektive och barn. Vi är i åldrarna 8-64 år och nu söker jag tips på de bästa sällskapsspelen för oss. Länge sedan jag spelat något sällskapsspel så vi är ganska novice på detta, så inga avancerade och ska passa även för 8-åringen. Tips mottages tacksamt 😊🙏

Det var test i Expressen för någon vecka sedan:

https://www.expressen.se/leva-och-bo...igaste-spelen/

https://www.expressen.se/leva-och-bo...adspelen-2022/
Citera
2022-11-26, 20:22
  #9
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Klädpoker.

Gärna med farmor och systerdottern som är fem.
Citera
2022-11-26, 20:33
  #10
Medlem
BananShans avatar
Cluedo, Finans, Nya bondespelet, Hotel.
Citera
2022-11-26, 20:55
  #11
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sese.Soku
Ticket to ride är lagomt simpelt och mycket underhållande

Min första tanke likaså.

Tar lagom lång tid, lätt att komma in i reglerna och framförallt underhållande.
Citera
2022-11-26, 23:38
  #12
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Julen detta år ska spenderas hos mina föräldrar med mina syskon, deras respektive och barn. Vi är i åldrarna 8-64 år och nu söker jag tips på de bästa sällskapsspelen för oss. Länge sedan jag spelat något sällskapsspel så vi är ganska novice på detta, så inga avancerade och ska passa även för 8-åringen. Tips mottages tacksamt 😊🙏

Catan, lätt att lära sig och det finns expansioner när basspelet blir för enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback