Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-28, 15:37
Medlem
[Aspergervarning ahead]

Jag kan inte få ihop varför en vuxen man ska skaffa en ny vän. När kamratliga gester produceras känns det bara bögigt. Liksom "sluta rör mig, din främling" . Det blir som en bögsimulering utan romansen.

Med barndomsvänner är det snarare en familjekänsla och där tycker jag mig se en viss funktion i det hela. Men i vuxen ålder att skaffa nya... Asså, det känns jävligt krystat.

Behöver jag gå en kurs i att platoniskt omfamna män eller är detta fullt naturliga känslor? Vill ni ha nya bros?
Citera
2022-11-28, 15:38
Medlem
Beridarebansgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkuri
[Aspergervarning ahead]

Jag kan inte få ihop varför en vuxen man ska skaffa en ny vän. När kamratliga gester produceras känns det bara bögigt. Liksom "sluta rör mig, din främling" . Det blir som en bögsimulering utan romansen.

Med barndomsvänner är det snarare en familjekänsla och där tycker jag mig se en viss funktion i det hela. Men i vuxen ålder att skaffa nya... Asså, det känns jävligt krystat.

Behöver jag gå en kurs i att platoniskt omfamna män eller är detta fullt naturliga känslor? Vill ni ha nya bros?

Inte alls bögigt, jag har många "pojkvänner" själv och jag är lika manlig som Chuck Norris.
Citera
2022-11-28, 15:41
Medlem
Det som är mest bögigt är att gå omkring och oroa sig över vad som är bögigt eller inte. Är det inte klart för dig ifrån början så är du fortfarande i garderoben.

Citera
2022-11-28, 15:51
Medlem
Citat:
[Aspergervarning ahead]

Varför skall man behöva röra varandra för att vara vänner, ditt inlägg ger vibes av att du är osäker på sin sexualitet.
Citera
2022-11-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Varför skall man behöva röra varandra för att vara vänner, ditt inlägg ger vibes av att du är osäker på sin sexualitet.

Det är bara en av flera saker som jag inte känner mig bekväm med, när de ska ta på mig. Relationen som helhet går inte ihop för mig. Jag kan inte känna vänskap för män i vuxen ålder, och jag tror inte att det är menat heller.
Citera
2022-11-28, 15:55
Medlem
Citat:
[Aspergervarning ahead]

Jag skulle gärna haft fler manliga vänner.
Men det är svårt här i Sverige eftersom många är blyga eller har din attityd. Väldigt trist.
Citera
2022-11-28, 15:56
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Det är bara en av flera saker som jag inte känner mig bekväm med, när de ska ta på mig. Relationen som helhet går inte ihop för mig. Jag kan inte känna vänskap för män i vuxen ålder, och jag tror inte att det är menat heller.
Varför tror du inte det är menat? För att det inte passar dig?
Citera
2022-11-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag skulle gärna haft fler manliga vänner.
Men det är svårt här i Sverige eftersom många är blyga eller har din attityd. Väldigt trist.

Är du bög?
Citera
2022-11-28, 15:57
Avstängd
grungewhores avatar
Hade som ung en slags föreställning om att man hade samlat på sig sina vänner i livet när man var 23 typ.

Visserligen har jag kvar många vänner från den tiden, men har som vuxen skaffat både kompisar och nära vänner, en del med kramar och handslag, en del som är väldigt sterila.

Man känner väl av, eller sätter gränsen själv, om det är ok med fysisk kontakt eller inte?
Citera
2022-11-28, 15:58
Medlem
Citat:
Är du bög?
Nej, jag är mycket heterosexuell.
Varför tycker du att det är bögigt att ha kompisar? Är du blyg?
Citera
2022-11-28, 15:58
Medlem
qvarne2s avatar
Det är bara bögigt om du är ute efter att just hitta kompisar. Händer det spontant så är det helt straight.
Citera
2022-11-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför tror du inte det är menat? För att det inte passar dig?

Det infinner sig inte en saknad efter det och jag har svårt att föreställa mig ett manligt konstrukt som jag hade velat bli bästa vän med.

Försöker så gott jag kan att ge ett sämre intryck av mig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in