• 2
  • 3
2023-07-21, 23:15
Medlem
Många här hävdar att de vindaloo som serveras här i Sverige är försvenskade varianter. Jag ifrågasätter teorin då samtliga indiska restauranger jag personligen ätit vindaloo på här i Skåne har haft endast indier som inte kan svenska som anställda.

Jag har inte varit i Indien men sett vindaloo-tillagning på Youtube och hoppas de varianter jag ätit är ganska lika. Minns ej om det varit lamm eller gris. Men smaken på vindaloo-såsen har varit brinnande het, vilket jag gillar.

A och O, menar jag, är att indierna på restaurangen ska prata engelska - inte ha lärt sig svenska. Det tror jag är en vägvisare. Då bör maten också vara genuin indisk.
Citera
2023-07-21, 23:51
Medlem
Bertil85s avatar
Eftersom köttet och kryddor vitlök ättika vinäger eller vin m.m. ska marinera köttet 1dygn så är det svårt att få tag på "äkta" vindaloo.
Har dock ätit vindaloo på restaurang i Sverige och den har varit god. Fast detta var tio år sedan..
Senast redigerad av Bertil85 2023-07-22 kl. 00:14.
Citera
2023-07-22, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Eftersom köttet och kryddor vitlök ättika vinäger eller vin m.m. ska marinera köttet 1dygn så är det svårt att få tag på "äkta" vindaloo.
Har dock ätit vindaloo på restaurang i Sverige och den har varit god. Fast detta var tio år sedan..

Tror inte att det det går att marinera kyckling i ett restaurangkök?
Citera
2023-07-24, 11:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "En äkta Vindaloo").

Mod.
Citera
2025-01-04, 22:53
Medlem
var_cool_1989s avatar
Little India i Mall of Scandinavia food court har en sjukt bra Vindaloo. Den varierar lite från gång till gång men man blir aldrig besviken.
Vindaloo hos Indian Garden (den stora indiska restaurangen på Mall of Scandinavia) är inte alls lika bra, inte ens i närheten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in