• 1
  • 2
2022-11-29, 16:19
Medlem
De verkar vara svårt att finna 120mm fläktar med 2pin passande nätagg. Någon som vet vart man kan köpa?
Citera
2022-11-29, 16:39
Medlem
B-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
De verkar vara svårt att finna 120mm fläktar med 2pin passande nätagg. Någon som vet vart man kan köpa?

Vad menar du?
Citera
2022-11-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-19
Vad menar du?
Fläkten i PSU:n får man anta. Om jag minns rätt går det väl att sätta både 4- och 3-pin på en 2-pin, PWM/monitor måste ju inte anslutas.
Citera
2022-11-29, 21:41
Medlem
Kontakten måste vara 2 pin annars passar den inte. Man kanske kan ta en med 3 och skarva ihop och skippa sensorn? Sitter de sensor i 2 pins med? Antar att sensorn sitter i nätagg så de går igenom de 2 kablarna annars brukar en kabel sitta i moderkortet.
Citera
2022-11-29, 21:47
Medlem
Citat:
Kontakten måste vara 2 pin annars passar den inte. Man kanske kan ta en med 3 och skarva ihop och skippa sensorn? Sitter de sensor i 2 pins med? Antar att sensorn sitter i nätagg så de går igenom de 2 kablarna annars brukar en kabel sitta i moderkortet.
Finns ju billiga adaptrar i vilket fall som helst. 2-pin är bara ström (live och neutral).

Exempel: https://www.amazon.com/OKGEAR-pin-Fa.../dp/B002PNL3IS
Senast redigerad av Observerare 2022-11-29 kl. 21:51. Anledning: Exempel.
Citera
2022-11-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Finns ju billiga adaptrar i vilket fall som helst. 2-pin är bara ström (live och neutral).

Exempel: https://www.amazon.com/OKGEAR-pin-Fa.../dp/B002PNL3IS

Är det där rätt adapter? Det ser ut som att den konverterar en 2-pins fläkt till ett 3-pins uttag på moderkortet.
Citera
2022-11-30, 06:55
Medlem
Citat:
Har de ändrat något på sistone? Har satt i massvis med 3-pin på 2-pins. Den passar inte som den ska sitta och kommer "sticka ut" men det går absolut att göra så.
Citera
2022-11-30, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Är det där rätt adapter? Det ser ut som att den konverterar en 2-pins fläkt till ett 3-pins uttag på moderkortet.
Som sagt det var ett exempel. Jag vet inte om vi har fått tillräcklig information för att kunna ge rätt länk. Men det ska gå utan adapter.
Citera
2022-11-30, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zZoooZz
Har de ändrat något på sistone? Har satt i massvis med 3-pin på 2-pins. Den passar inte som den ska sitta och kommer "sticka ut" men det går absolut att göra så.
Ja, så som du beskriver det är också min erfarenhet.
Citera
2022-11-30, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Som sagt det var ett exempel. Jag vet inte om vi har fått tillräcklig information för att kunna ge rätt länk. Men det ska gå utan adapter.

Nej, det finns olika 2-pins kontakter, fläktar med olika tjocklek, spänning, samt varvtal.
Citera
2022-12-01, 04:38
Medlem
En 3pins får ej plats på 2pins. Den sitter i ett hölje. Inte enbart på 2 pinnar. Annars hade de varit enklare. Men ska kika igen på mitt Cooler master 500w, kan ha sett fel.
Citera
2022-12-01, 09:35
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
En 3pins får ej plats på 2pins. Den sitter i ett hölje. Inte enbart på 2 pinnar. Annars hade de varit enklare. Men ska kika igen på mitt Cooler master 500w, kan ha sett fel.

Nu finns det flera olika modeller av kraftaggregatet, men på en Cooler Master MWE 500 så siter det en 2-pins XH2.54 (kolla på bilderna).

Cooler Master MWE 500
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in